بازار هدفونهای بیسیم ۱۰ درصد رشد کرد؛ اپل با فروش ۱۸ میلیونی در جایگاه نخست، هندیها در تعقیب جایگاه دومی سامسونگ
براساس گزارش مؤسسهی تحلیل بازار Canalys، بازار جهانی هدفونهای بیسیم با رشد ۱۰٫۶ درصدی درمقایسهبا بازهی زمانی مشابه سال گذشته، سهماههای عالی را ازنظر فروش تجربه کرد. در دورهی زمانی آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد ۱۴۰۳)، درمجموع ۱۰۶ میلیون هدفون بیسیم روانهی بازار شد که تاکنون بیشترین رکورد برای دورهی سهماهه دوم بهشمار میرود.
رشد ۱۰٫۶ درصدی که Canalys گزارش داده است، شامل هدفونهای بیسیم و هدفونهایی که دو ایرباد آنها بههم وصل است و نیز ایربادهای کاملاً بیسیم (TWS) میشود.
ایربادهای TWS با طراحی دور گوش و داخل گوش مهمترین تأثیر را بر بهبود فروش هدفونهای بیسیم در سهماههی دوم سال جاری گذاشتند. قیمت هدفون نیز دراینمیان نقش جالبی ایفا کرده است؛ بهطوریکه ایربادهای TWS با قیمت کمتر از ۵۰ دلار در این بازهی زمانی بیش از ۵۰ درصد سهم کل بازار را ازآن خود کردند.
تعداد هدفون بیسیم فروختهشده در سهماهه دوم ۲۰۲۴ | سهم بازار در سهماهه دوم ۲۰۲۴ | تعداد هدفون بیسیم فرختهشده در سهماهه دوم ۲۰۲۳ | سهم بازار سهماهه دوم ۲۰۲۳ | رشد سالانه | |
---|---|---|---|---|---|
اپل | ۱۸ میلیون | ۱۷٫۱ درصد | ۱۸٫۶ میلیون | ۱۹٫۴ درصد | منفی ۳ درصد |
سامسونگ | ۸٫۱ میلیون | ۷٫۶ درصد | ۸٫۱ میلیون | ۸٫۴ درصد | منفی ۰٫۳ درصد |
Boat | ۶٫۷ میلیون | ۶٫۳ درصد | ۶٫۷ میلیون | ۷ درصد | منفی ۰٫۲ درصد |
شیائومی | ۵٫۲ میلیون | ۴٫۹ درصد | ۳٫۷ میلیون | ۳٫۹ درصد | ۴۰ درصد |
سونی | ۴ میلیون | ۳٫۷ درصد | ۴٫۱ میلیون | ۴٫۳ درصد | منفی ۴٫۲ درصد |
سایر برندها | ۶۳٫۹ میلیون | ۶۰٫۴ درصد | ۵۴٫۵ میلیون | ۵۷ درصد | ۱۷٫۲ درصد |
مجموع | ۱۰۵٫۸ میلیون | ۱۰ درصد | ۹۵٫۵ میلیون | ۱۰۰ درصد | ۱۰٫۶ درصد |
اپل با احتساب برند بیتس با فروش ۱۸ میلیون هدفون بیسیم و سهم ۱۷٫۱ درصدی در سهماههی دوم ۲۰۲۴ در جایگاه نخست این بازار قرار گرفت. سامسونگ با احتساب هارمن با فروش ۸٫۱ میلیون هدفون بیسیم و سهم ۷٫۶ درصدی در رتبهی دوم فهرست مذکور قرار گرفت. برند هندی Boat Audio نیز با فروش ۶٫۷ میلیون هدفون بیسیم و سهم تقریباً ۶٫۳ درصد از بازار جهانی، جایگاه سوم را بهدست آورد.
در سهماههی دوم سال جاری، شیائومی با فروش ۵٫۲ میلیون هدفون بیسیم و سهمی نزدیک به ۵ درصد، چهارمین برند برتر جهان در بازار هدفونهای بیسیم بود. این شرکت چینی، تنها برند در میان شرکت برند برتر بود که با رشد سالانهی ۴۰ درصدی، عملکرد چشمگیری از خود نشان داد. سونی با فروش ۴ میلیون هدفون و سهم ۳٫۷ درصدی، در رتبهی پنجم قرار گرفت.