کالبدشکافی ایرپاد ۴ تغییرات اندک در تعمیرپذیری آن را نشان می‌دهد [تماشا کنید]

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
کیس شارژ هدفون اپل ایرپاد 4
ویدیوی کالبدشکافی ایرپاد ۴ اپل نشان می‌دهد این محصول همچنان مانند مدل‌های قبلی امتیاز تعمیرپذیری بسیار پایینی دارد.
تبلیغات

iFixit پس از کالبدشکافی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو، اینبار نگاهی به ساختار داخلی ایرپاد ۴ و همچنین ایرپاد مکس USB-C انداخته است. در ویدیوی کالبدشکافی ایرپاد ۴ مشاهده می‌کنیم این محصول از نظر طراحی داخلی تفاوت زیادی با ایرپاد ۳ ندارد. این یعنی تعمیر نسل جدید هدفون اپل همچنان سخت خواهد بود و امتیاز تعمیرپذیری ۰ از ۱۰ را دریافت می‌کند.

یکی از محدودیت‌های مهم ایرپاد ۴ این است که همچنان راهی آسان برای تعویض باتری درون کیس شارژ آن وجود ندارد. iFixit اشاره می‌کند سامسونگ، سونی و سایر شرکت‌ها این مشکل را در محصولات خود حل کرده‌اند.

پخش از رسانه

iFixit مدل ارزان‌تر ایرپاد ۴ را کالبدشکافی کرده است. این مدل برخلاف نسخه‌ی گران‌تر، از قابلیت حذف نویز فعال (ANC) بهره نمی‌برد. این دو مدل کاملاً به یکدیگر شباهت دارند و فقط مدل مجهز به ANC از یک میکروفون اضافه استفاده می‌کند.

طراحی داخلی جدیدترین مدل ایرپاد مکس عملاً هیچ تغییری نسبت‌به ایرپاد مکس اصلی ندارد. این موضوع نباید برای کسی تعجب‌آور باشد، زیرا تنها تغییر ایرپاد مکس جدید، تغییر درگاه لایتنینگ به USB-C است. به‌بیان دیگر این محصول ویژگی‌های کاملاً مشابه مدل قبلی خود را ارائه می‌دهد.

اگرچه نسخه‌ی USB-C ایرپاد مکس درمقایسه‌با مدل عرضه شده در سال ۲۰۲۰ بدون‌تغییر باقی مانده است، هنوز قطعات یا دفترچه‌ی راهنمایی برای این محصول وجود ندارد. قطعاً هنگامی‌که قیمت هدفون شما ۵۰۰ دلار باشد، چنین مواردی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسند. به‌هرحال امتیاز تعمیرپذیری این محصول نیز مثل اولین مدل آن همچنان بدون‌تغییر یعنی ۶ از ۱۰ باقی می‌ماند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات