فیسبوک و توییتر برای واکسیناسیون کرونا به‌کمک کاخ سفید می‌روند

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کاخ سفید با درخواست کمک از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، از این پلتفرم‌ها خواسته است که میزان آگاهی عمومی برای واکسیناسیون را در بین مردم افزایش دهند.
تبلیغات

گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که کاخ سفید از شبکه‌‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر درخواست کرده مردم را به انجام واکسیناسیون کرونا تشویق کنند. در این گزارش، گفته شده است که کاخ سفید از شبکه‌های اجتماعی درخواست کمک کرده تا اطلاعات کاربران را برای واکسیناسیون دربرابر کرونا افزایش دهند.

دولت بایدن با همکاری فیسبوک و توییتر اعلان‌های مختلفی برای کاربران این شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کند تا به مردم یادآوری کنند هم‌اکنون افراد بزرگ‌تر از ۱۶ سال واجد‌شرایط می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند.

به‌گزارش سایت Cnet، دولت بایدن قصد داشت روند واکسیناسیون افراد بالغ واجد‌شرایط را از ۱۱ اردیبهشت‌ شروع کند؛ اما با تجدیدنظر این تاریخ به ۳۰ فروردین تغییر کرد. در‌واقع، روند واکسیناسیون عمومی دربرابر ویروس کرونا از امروز در آمریکا شروع شده است.

در این اعلان‌ها، گفته شده است که هم‌اکنون نیمی از جمعیت بالغ کشور آمریکا حداقل یک نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. به‌گفته‌ی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده، نزدیک به ۱۳۰ میلیون از افراد بزرگ‌تر از ۱۸ سال حداقل یک نوبت واکسن کرونا تزریق کرده‌اند؛ یعنی درحدود ۵۰٫۴ درصد جمعیت بزرگ‌سالان این کشور.

پس از متوقف‌شدن روند تولید واکسن جانسون و جانسون، هنوز تردیدهایی میان مردم این کشور درباره‌ی تزریق واکسن کرونا وجود دارد. واکسن جانسون و جانسون پس از دو هفته باعث ایجاد لخته‌ی خون در شش نفر شد. این واکسن، تنها ۵ درصد از واکسن‌های مورد‌نیاز این کشور را شامل می‌شد و توقف تولیدش تأثیری بر روند کلی واکسیناسیون این کشور نمی‌گذارد.

کاخ سفید در کنار کمک‌گرفتن از شبکه‌های اجتماعی، از گروه‌های دیگر از‌جمله کلیساها و پزشکان هم درخواست کمک کرده است. سخن‌گوی توییتر نقش این شرکت در ایجاد آگاهی عمومی برای واکسیناسیون را تأیید کرده؛ اما در‌این‌باره اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است. کاخ سفید و فیسبوک نیز هنوز اطلاعات بیشتری درباره این موضوع منتشر نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات