چطور از داغ شدن بیش از حد ایکس‌ باکس جلوگیری کنیم؟

جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کنسول ایکس باکس سری اس کنار کنسول ایکس باکس سری ایکس
روش‌های خنک نگه‌داشتن ایکس‌باکس سری X و S کدامند؟ با روش‌هایی که در ادامه آموزش می‌دهیم کنسول بازی خود را خنک نگاه دارید.
تبلیغات

وقتی با ایکس‌باکس خود بازی می‌کنید، می‌خواهید از بازی‌های داغ جدید لذت ببرید، نه از یک کنسول خیلی داغ.

پس مطمئن شوید که هوا به خوبی در ایکس باکس جریان دارد و در فضای بسته قرار نگرفته است، محیط اطراف آن عاری از گرد و غبار و سایر مواد زائد است و هوای اطراف آن توسط دیگر دستگاه‌های الکترونیکی گرم نمی‌شود.

در اینجا چند نکته برای کاهش گرمای بیش از حد Xbox Series X یا Xbox Series S آورده‌ایم.

کپی لینک

چگونه متوجه شویم ایکس‌باکس بیش از حد گرم شده است؟

ایکس‌باکس سری ایکس و اس به شکلی طراحی شده‌اند تا گرما را دفع کنند، بنابراین اگر دریچه‌ی بالای فن داغ است، نگران نباشید. اگر کنسول به طور ناگهانی خاموش شود، دقیقاً مانند رایانه‌ی شخصی که بیش از حد گرم می‌شود، ممکن است مشکل، گرم شدن بیش از حد ایکس باشد. البته خاموش شدن ناگهانی ایکس‌باکس می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد.

ایکس‌باکس
ایکس‌باکس

اگر کنسول بازی بیش از حد داغ شود برای جلوگیری از آسیب احتمالی، به‌صورت خودکار خاموش می‌شود. اگر تصور می‌کنید کنسول به دلیل گرمای شدید خاموش شده است پیش از روشن کردن مجدد آن، کمی صبر کنید تا کنسول خنک شود.

کپی لینک

جریان هوای مناسب از گرم‌شدن بیش‌ از حد ایکس باکس جلوگیری می‌کند

مهمترین کاری که می‌توانید برای محافظت از عملکرد حرارتی ایکس باکس سری اس یا ایکس خود انجام دهید این است که مطمئن شوید، کنسول جریان هوای بدون مانع دارد. در Xbox Series X، وقتی کنسول به صورت عمودی ایستاده است، هوا از پایین کنسول وارد دستگاه شده و از قسمت بالای آن، خارج می‌شود.

ایکس‌باکس
اطراف کنسول بازی ایکس باکس را خالی کنید

در Xbox Series S، ورودی هوا در لبه پایین کنسول در حالت عمودی قرار دارد. دایره سیاه در کنار (یا بالا، اگر کنسول افقی است) جایی است که هوای گرم دفع می‌شود. مایکروسافت، در هر دو کنسول، برای اطمینان از تهویه‌ی کافی، ۴-۶ اینچ فاصله از هر طرف را توصیه می‌کند.

کنسول بازی خود را روی سطح محکمی قرار دهید که احتمال سقوط آن وجود نداشته باشد. از قرار دادن کنسول روی پارچه خودداری کنید، زیرا ممکن است گرما را جذب کند و جریان هوا را مختل کند. اطراف کنسول را با وسایل، شلوغ نکنید و از قرار دادن هر چیزی (مانند جعبه‌های بازی یا کنترلرهای یدکی) روی آن خودداری کنید.

کپی لینک

فضاهای بسته می‌تواند منجر به گرمای بیش از حد ایکس‌باکس شود

برای بهترین نتیجه، ایکس باکس را در یک قفسه‌ی باز قرار دهید که جریان هوای خوبی از هر طرف دارد. قفسه‌های سرپوشیده یا بسته که جریان هوا را محدود می‌کنند، مانع رسیدن هوای تازه به داخل کنسول می‌شوند.

ایکس‌باکس
تبادل هوای ایکس‌باکس

تبادل هوا برای خنک نگه‌داشتن وسایل الکترونیکی مهم است. تنظیم دما در کنسول بازی، به داشتن ورودی کافی هوای خنک، بستگی دارد. گردش هوای گرم می‌تواند منجر به مشکلات گرمای بیش از حد شود. اگر نگران افزایش گرما هستید، به خصوص در ماه‌های گرم‌تر، کنسول را در فضای باز قرار دهید.

کپی لینک

دریچه‌ها را تمیز کنید تا از گرم شدن بیش از حد ایکس باکس سری ایکس جلوگیری کنید

علاوه بر قرار دادن کنسول در مکان مناسب، باید به طور مرتب آن را تمیز کنید تا گرد و غبار مانع عبور جریان هوای کافی نشود. این امر به ویژه در نزدیکی ورودی‌های هوا اهمیت دارد، جایی که گرد و غبار و سایر اشیاء ناخواسته می‌توانند جمع شوند. اگر حیوان خانگی دارید که مویشان می‌ریزد، باید مراقب باشید که مو در اطراف دهانه‌ها جمع نشود.

دریچه‌های کنسول بازی را به‌علاوه سطحی که کنسول روی آن قرار دارد، گردگیری کنید. جلوگیری از تجمع گرد و غبار با تمیز نگه‌داشتن اتاق تا حدی کمک خواهد کرد.

کپی لینک

از قرار دادن سایر منابع گرما در نزدیکی دستگاه خودداری کنید

برای اینکه سیستم خنک کننده‌ی ایکس‌باکس به خوبی کار کند، به منبع هوای خنک نیاز دارد. قرار دادن سایر دستگاه‌های الکترونیکی در نزدیکی ایکس باکس باعث گرم شدن محیط اطراف کنسول می‌شود. این شامل رایانه‌های شخصی، سایر کنسول‌ها، بخاری‌ها و دریچه‌های گرمایش یا حتی تلویزیون و مانیتور می‌شود. برخی از تلویزیون‌های LED به دلیل نور پس‌زمینه، گرمای زیادی در پشت دستگاه ایجاد می‌کنند. اگر متوجه شدید که کنسولتان داغ می‌شود، آن را از پشت تلویزیون دور کنید.

کپی لینک

فن به قفسه اضافه کنید

اگر نمی‌توانید از قرار دادن کنسول خود در یک قفسه‌‌ی بسته اجتناب کنید، می‌توانید دو یا چند فن را برای ورود و خروج هوا به داخل قفسه‌ی بسته در نظر بگیرید. به این ترتیب هوای تازه وارد قفسه شده و هوای گرم خارج می‌شود و کنسول می‌تواند از هوای تازه استفاده کند.

احتمالاً باید یک سوراخ در قفسه‌ی خود ایجاد کنید و پس از آن می‌توانید فن را به یک پریز USB یا آداپتور برق وصل کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات