جان‌بخشی دوباره به صفحه‌ هوم اندروید؛ ۱۰ اپلیکیشن عالی برای تغییر خودکار تصویر زمینه

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
طراحی قسمت جلو ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی
با نرم‌افزارهای تغییر خودکار پس‌زمینه در اندروید، به دنیای جادویی شخصی‌سازی این سیستم‌عامل قدرتمند وارد شوید و از آن لذت ببرید.
تبلیغات

همه‌ی ما سیستم‌عامل اندروید را با قابلیت شخصی‌سازی بی‌نظیرش می‌شناسیم و خوشبختانه راه‌های زیادی برای شخصی‌سازی آن وجود دارد اما بی‌شک یکی از راحت‌ترین راه‌ها، افزودن المان‌ها به هوم‌اسکرین و لاک‌اسکرین یا تغییر تصویر زمینه‌ی آن‌ها است. البته اگر بخواهید تصویر زمینه و محتوای هوم‌اسکرین یا لاک‌اسکرین را به‌صورت دستی و در فواصل زمانی کوتاه‌مدت تغییر دهید، این کار به مرور زمان، خسته‌کننده خواهد شد.

امروزه برنامه‌های زیادی برای تغییر خودکار تصویر زمینه‌ی هوم‌اسکرین و لاک‌اسکرین توسعه داده شده‌ است. بسیاری از این برنامه‌ها با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین به شما امکان آن را می‌دهند تا تصاویر زمینه را با توجه به سلیقه و علاقه‌مندی‌های شخصی‌تان انتخاب کرده و هربار عکس جدیدی را که واقعاً به آن علاقه دارید، به‌عنوان تصویر زمینه‌ی سیستم‌عامل انتخاب کنید. در این مقاله، تعدادی از بهترین برنامه‌های تغییر خودکار تصویر زمینه‌ی سیستم‌عامل اندروید را مورد بررسی و مقایسه قرار داده‌ایم. همراهمان باشید.

در فهرست زیر می‌توانید نرم‌افزارهای معرفی‌شده در این مقاله را ببینید و با کلیک روی هر نرم‌افزار، به توضیحات مربوط به آن مراجعه کنید.

کپی لینک

WallYou

محیط برنامه‌ی تغییر خودکار تصویر زمینه Wall You

این اپلیکیشن جذاب و قدرتمند، مزیت‌های قابل توجهی دارد و اگر بخواهیم بخشی از آن‌ها را نام ببریم، می‌توانیم به متن‌بازبودن، پیروی از زبان طراحی Material You Design 3 و پشتیبانی از تعداد زیادی منابع تصویری معتبر و آنلاین نظیر Wallhaven، Unsplash، OWalls، Picsum و Mi Carousel اشاره کنیم. با استفاده از WallYou می‌توانید هربار عکسی را از منابع مختلف و به صورت کاملاً تصادفی به‌عنوان تصویر زمینه‌ی سیستم‌عامل انتخاب کنید. علاوه بر این، امکان ایجادکردن آلبوم‌های جدید متشکل از تصاویر مورد علاقه‌ی شما از دیگر امکانات هیجان‌انگیز این اپلیکیشن محسوب می‌شود.

خوشبختانه با پشتیبانی از منابع تصویری آنلاین، هیچ محدودیتی در انتخاب منبع مورد نظر شما برای دریافت و انتخاب عکس‌ها به‌عنوان تصویر زمینه وجود ندارد و می‌توانید از فولدرهای موجود در حافظه‌ی گوشی، گالری یا حتی ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید. افزون بر این، در قسمت تنظیمات WallYou می‌توانید زمان تغییر تصویر زمینه‌ی هوم‌اسکرین، لاک‌اسکرین یا هردو را به‌صورت دستی تنظیم کنید.

متأسفانه این اپلیکیشن به‌صورت رسمی در Play Store وجود ندارد اما با مراجعه به لینک آن در وب‌سایت گیت‌هاب می‌توانید مراحل نصب و راه‌اندازی آن روی گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی‌ خود را مطالعه کنید.

کپی لینک

Walli

محیط برنامه‌ی تغییر خودکار تصویر زمینه Walli 4K

Walli اسم خلاقانه‌ای دارد و یکی از بهترین برنامه‌های تغییر خودکار تصویر زمینه در سیستم‌عامل اندروید به حساب می‌آید. کاربران این اپلیکیشن، Walli را به تصاویر منحصربه‌فردش می‌شناسند، با این حال، با استفاده از این برنامه می‌توانید آلبوم‌هایی [که به آن‌ها لیست‌پخش گفته‌ می‌شود] شامل تصاویر موجود در گالری یا فولدر مشخصی از گوشی‌تان ایجاد کنید.

یکی از قابلیت‌های جالب Walli، امکان ساخت لیست‌پخش آلبوم‌های گوناگون و نام‌گذاری آن‌ها بر اساس تصاویر داخلشان است. با انجام این کار، هرگاه که احساس کردید تصاویر موجود در آلبوم فعلی تکراری شده‌اند، می‌توانید به آلبوم دیگری رفته و برای تغییر خودکار تصویر زمینه بر اساس تصاویر موجود در آن آلبوم، روی آیکون پخش (Play) کلیک کنید.

این اپلیکیشن هم مانند هر اپلیکیشن تغییر خودکار تصویر زمینه، قابلیت تنظیم زمان تغییر پس‌زمینه بر حسب دقیقه، ساعت، روز و حتی انتخاب تصادفی عکس از آلبوم‌های مختلف برای هوم‌اسکرین، لاک‌اسکرین یا هردو را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کپی لینک

Bing Wallpapers

محیط برنامه‌ی تغییر خودکار تصویر زمینه Bing Wallpapers

اگر از موتور جست‌وجوی بینگ استفاده کرده‌ باشید، حتماً تحت تأثیر تصاویر شگفت‌انگیز و الهام‌بخش آن قرار گرفته‌اید. مایکروسافت برای ارائه‌ی تجربه‌ای متفاوت به کاربران موتور جست‌وجوی بینگ، تصویر پس‌زمینه‌ی آن را در فواصل زمانی معین تغییر می‌دهد. تصاویری که به‌عنوان پس‌زمینه‌ی این موتور جست‌وجو تنظیم می‌شوند، فقط یک عکس معمولی نیستند، بلکه در قسمت پایینی صفحه، اطلاعات جالبی در مورد مکان و عکاس آن به شما نمایش داده‌ می‌شود. خوشبختانه اهالی ردموند این سازوکار را در قالب یک برنامه‌ی اندرویدی پیاده‌سازی کرده‌اند و اکنون با استفاده از اپلیکیشن Bing Wallpapers می‌توانید تصویر زمینه‌ی هوم‌اسکرین/لاک‌اسکرین گوشی اندرویدی‌تان را هم‌زمان با موتور جست‌وجوی بینگ، تغییر دهید.

خوشبختانه هنگام استفاده از این برنامه، محدودیتی بابت تنظیم زمان تغییر تصویر زمینه وجود ندارد و علاوه بر آن، با توجه به کیفیت و حجم بالای تصاویر، گزینه‌ای وجود دارد که با انتخاب آن، فقط زمانی که از طریق وای‌فای به اینترنت وصل می‌شوید تصاویر جدید دانلود می‌شود و به‌عنوان تصویر زمینه‌ی هوم‌اسکرین، لاک‌اسکرین یا هردو انتخاب خواهد شد.

چنانچه به دنبال عکس‌های خاص هستید و می‌خواهید تصویر پس‌زمینه‌ی گوشی هوشمند خود را مطابق سلیقه‌ی شخصی‌تان انتخاب کنید، می‌توانید با تنظیم فیلترها بر اساس مکان، رنگ یا دسته‌بندی مورد نظرتان، به عکس‌های مورد علاقه‌تان دست یابید.

کپی لینک

Walpy

محیط برنامه‌ی تغییر خودکار تصویر زمینه Walpy

بزرگ‌ترین نقطه‌ضعفِ اپلیکیشن‌های تغییر خودکار پس‌زمینه، مصرف زیاد باتری و کاهش قابل‌توجه عملکرد سیستم‌عامل است. برای غلبه بر این مشکل، می‌توانید از برنامه‌های سبک‌تر مانند Walpy استفاده کنید. قابلیت‌های این اپلیکیشن تفاوتی با سایر رقبا ندارد اما Walpy با اتخاذ رویکردی جالب به شما امکان آن را می‌دهد تا زمان تغییر تصویر زمینه را بر اساس شرایط گوشی تنظیم کنید.

به عبارت دیگر، با ورود به تنظیمات Walpy می‌توانید شرایطی را تعریف کنید که هرگاه گوشی به برق متصل شد یا در حالت Idle (حالتی که پردازنده‌ گوشی درگیر محاسبات و پردازش‌های دیگر نیست) قرار داشت، برنامه به‌صورت خودکار تصویر زمینه را تغییر دهد. جذاب نیست؟

مزیت دیگر Walpy، عدم اجبار شما برای استفاده از حالت کم‌مصرف این برنامه است. بنابراین، اگر نگرانی بابت مصرف بالای باتری، اینترنت سیم‌کارت و درگیرشدن منابع سخت‌افزاری ندارید، می‌توانید از تنظیمات عادی آن استفاده کرده و مدت‌زمان مشخصی را برحسب دقیقه، ساعت و روز برای تغییر پس‌زمینه‌ی هوم‌اسکرین، لاک‌اسکرین یا هردو انتخاب کنید. علاوه بر همه‌ی این‌ها، Walpy تصاویرش را از منبع معتبر Unsplash می‌گیرد و قبل از تنظیم آن به عنوان پس‌زمینه، سایز و موقعیت قرارگیری تصویر را بر اساس سایز صفحه‌نمایش گوشی یا تبلت اندرویدی شما تنظیم می‌کند.

کپی لینک

Tapet Wallpapers

محیط برنامه‌ی تغییر خودکار تصویر زمینه Tapet

Tapet یکی از اپلیکیشن‌های خاص و منحصربه‌فرد تغییر خودکار تصویر زمینه است. این برنامه برخلاف سایر رقبا، تصاویر را برای شما پیدا نمی‌کند بلکه با استفاده از ابزارهای خلاقانه‌ای که دارد، امکان «تولید» تصاویر بر اساس سلایق و علاقه‌مندی‌های شخصی در اختیار شما قرار می‌دهد. با نصب و اجرای Tapet، متوجه رابط کاربری جذاب و مبتنی بر ژست‌های حرکتی دست می‌شوید. در این اپلیکیشن برای تولید پس‌زمینه‌ی جدید، کافی است صفحه را به طرف بالا اسکرول کنید. علاوه بر این، برای بازگشت به تصویر قبلی، تغییر رنگ و الگوی تصویر، می‌توانید صفحه را به‌ترتیب به طرف پایین، راست و چپ اسکرول نمایید. خوش‌بختانه این برنامه هم مانند Walpy تصاویر ساخته‌شده را بر اساس سایز صفحه‌نمایش دستگاه شما تولید می‌کند.

فارغ از تنظیمات ابتدایی نظیر زمان تغییر تصویر و اعمال آن روی هوم‌اسکرین، لاک‌اسکرین یا هردو، Tapet به شما امکان انتخاب تصاویر از گالری و تنظیم سایز آن جهت بهره‌گیری از افکت زیبای پارالاکس را می‌دهد.

کپی لینک

Abstruct

محیط برنامه‌ی تغییر خودکار تصویر زمینه Abstruct

در دنیای عکاسی، نام‌هایی مانند Hampus Olsson -هنرمندی که با کمپانی OnePlus کار می‌کند- بسیار درخشان و ماندگار هستند. اکنون برنامه‌ای تحت عنوان Abstruct توسعه یافته که در آن می‌توانید به تمام عکس‌هایی که Hampus Olsson پس از معرفی OnePlus 2 ثبت کرده، دسترسی داشته و آن‌ها را با کیفیت 4K به عنوان تصویر زمینه‌ی گوشی یا تبلت اندرویدی‌تان انتخاب کنید. با وجود دسته‌بندی‌های مختلف و طیف وسیعی از عکس‌های باکیفیت و حیرت‌آور، قابلیت تغییر خودکار پس‌زمینه فقط برای کاربران پرو در دسترس قرار دارد.

با تهیه‌ی اشتراک پرو نرم‌افزار Abstruct، علاوه بر فعال‌سازی قابلیت تغییر خودکار تصویر زمینه، امکان دانلود تصاویر 4K بر اساس سایز صفحه‌نمایش دستگاه اندرویدی که از آن استفاده می‌کنید نیز در اختیارتان قرار خواهند گرفت. به لطف این قابلیت، دیگر لازم نیست بابت مصرف حجم اینترنت برای دانلود تصاویر نگران باشید.

کپی لینک

Auto Change Wallpaper

محیط برنامه‌ی تغییر خودکار تصویر زمینه Auto Change Wallpaper

همان‌طور که از نام این اپلیکیشن بر می‌آید، با نصب و استفاده از Auto Change Wallpaper می‌توانید تصویر زمینه‌ی گوشی یا تبلت اندرویدی‌تان را بدون هیچ دردسری به صورت کاملاً خودکار تغییر دهید. وجه تمایز این برنامه نسبت به سایر رقبا، امکان تغییر پس‌زمینه بر اساس زمان مشخصی از روز یا ژست‌های حرکتی (مانند ۲ یا ۳ ضربه روی صفحه) است. این برنامه یک نقطه‌ضعف بزرگ دارد و آن عدم بهره‌مندی از تصاویر موجود در منابع آنلاین و اتکا به تصاویر موجود در گالری یا فولدرهای موجود در حافظه‌ی گوشی است.

از نقاط ضعف و ویژگی‌های جالب Auto Change Wallpaper که بگذریم، امکان تغییر خودکار پس‌زمینه با توجه به روشن/خاموش بودن صفحه‌نمایش هم یکی دیگر از قابلیت‌های منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز این برنامه محسوب می‌شود.

کپی لینک

Casualis

محیط برنامه‌ی تغییر خودکار تصویر زمینه Casualis

اگر دقت کرده‌ باشید، هریک از برنامه‌هایی که تا اینجای کار معرفی کردیم، ویژگی منحصربه‌فردی داشت که آن را از رقبایش متمایز می‌کرد. Casualis هم از آن برنامه‌هایی است که وظیفه‌ی اصلی‌اش یعنی تغییر خودکار پس‌زمینه را به‌خوبی انجام می‌دهد اما علاوه بر امکانات رایج مانند پشتیبانی از منابع تصویری آنلاین و گالری داخلی گوشی، افکت‌های جذابی مانند سیاه‌وسفید، قهوه‌ای نوستالژیک (موسوم به Sepia)، رنگ‌های معکوس (موسوم به Invert) و ویگنت (هاله‌ای تیره یا روشن دورتادور تصویر) را نیز به تصاویر دانلودشده اضافه می‌کند.

Casualis هم مانند هر اپلیکیشن دیگری، قابلیت تغییر خودکار پس‌زمینه برحسب زمان مشخصی از روز یا دانلود تصاویر از طریق اینترنت وای‌فای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نکته‌ی جالبی که در مورد این برنامه وجود دارد، امکان تغییر فوری تصویر پس‌زمینه از طریق تکان‌دادن گوشی است. بنابراین، با دانلود و نصب Casualis می‌توانید هر لحظه که اراده کردید، تصویر هوم‌اسکرین، لاک‌اسکرین یا هردو را تغییر دهید. از این بهتر نمی‌شود!

محیط برنامه‌ی تغییر خودکار تصویر زمینه 4K Wallpaper

همان‌طور که از نام این اپلیکیشن می‌توان حدس زد، 4K Wallpaper & HD Backgrounds ضمن ارائه‌ی تصاویر باکیفیت در دسته‌بندی‌های متفاوت و جذاب، امکان انتخاب بیش از یک دسته‌بندی برای تغییر خودکار و تصادفی پس‌زمینه سیستم‌عامل را به کاربر می‌دهد. یکی از مزایای این برنامه نسبت به رقبا، امکان استفاده از افکت پارالاکس سه‌بعدی است. به لطف این قابلیت، 4K Wallpaper & HD Backgrounds نه‌تنها یک برنامه‌ی قدرتمند برای تغییر خودکار پس‌زمینه است، بلکه با استفاده از افکت پارالاکس سه‌بعدی می‌توان تصاویر زنده را به‌عنوان پس‌زمینه‌ی هوم‌اسکرین/لاک‌اسکرین گوشی یا تبلت‌های اندرویدی قرار داد.

کپی لینک

Wallgram

اگرچه دسترسی به تصاویر باکیفیت و چشم‌نواز موجود در Wallgram رایگان است، برای تغییر خودکار پس‌زمینه باید اشتراک پرو این برنامه را خریداری کنید! Wallgram هم مانند بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر، تصاویر را بر اساس سایز صفحه‌نمایش گوشی یا تبلت اندرویدی شما دانلود و تنظیم می‌کند. البته در صورت نیاز برای تغییر سایز مجدد تصاویر، می‌توانید این کار را به‌صورت دستی هم انجام دهید. به طور کلی، Wallgram اپلیکیشن خوبی برای دستیابی به تصاویر باکیفیت و فریبنده است اما برای استفاده از قابلیت اصلی آن -یعنی تغییر خودکار پس‌زمینه- باید اشتراک پرو این برنامه را خریداری کرد.

در این آموزش، ۱۰ مورد از بهترین برنامه‌های تغییر خودکار تصویر زمینه در سیستم‌عامل اندروید را مورد بررسی و مقایسه قرار دادیم. هریک از این اپلیکیشن‌ها، قابلیت‌ها و امکانات منحصربه‌فرد خودش را دارد و اکنون شما به‌عنوان کاربر نهایی باید با توجه به نیازمندی‌ها و ترجیحات شخصی، «مناسب‌ترین» برنامه را برگزینید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات