آموزش آپلود فایل در گوگل درایو؛ دیگر نگران پاک‌ شدن حافظه گوشی نباشید

شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
آپلود فایل در گوگل درایو
با آپلود فایل‌های خود در گوگل درایو می‌توانید به‌راحتی و فقط با دسترسی به اینترنت در هرجای دنیا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
تبلیغات

امروزه روش‌های زیادی برای اشتراک‌گذاری آنلاین فایل‌ها وجود دارد و به‌عنوان مثال قبلاً برترین سرویس های ذخیره سازی ابری را به شما معرفی کرد‌ه‌ایم که هرکدام مزیت‌های خاص خود را دارند.

گوگل درایو، ذخیره‌سازی آسان به فایل‌ها را در فضای آنلاین فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد ازطریق کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی هوشمند و تبلت از هر نقطه‌ی جهان به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اگر فایل‌هایی مثل مایکروسافت Word یا اکسل آپلود می‌کنید، امکان ویرایش آن‌ها نیز دراختیار شما قرار دارد. برای آشنایی با روش آپلود فایل در گوگل درایو در ادامه با زومیت همراه باشید.

نکات مهم درمورد آپلود فایل در گوگل درایو

گوگل درایو درحال‌حاضر ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان به هر کاربر ارائه می‌دهد تا فایل‌های خود را آپلود و در فضای ابری ذخیره کنند. دو نوع فایل اصلی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در گوگل درایو ذخیره کنید.

  • فایل‌های قابل ویرایش در گوگل درایو: مجموعه‌ی آفیس مثل ورد و اکسل، فایل‌های PDF و سایر فایل‌های متنی
  • فایل‌هایی که نمی‌توان به‌طور مستقیم در گوگل‌ درایو ویرایش کرد: موسیقی، ویدیو، فایل‌های فشرده مثل Zip و بسیاری فرمت‌های دیگر

هنگامی‌ که فایلی را در گوگل درایو آپلود کردید، صرف‌نظر از نوع، می‌توان آن را مدیریت، سازماندهی و اشتراک‌گذاری کرد. از آنجا که فایل‌های موجود در گوگل درایو با دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌شوند، همیشه می‌توانید روی هر دستگاهی به جدیدترین نسخه‌ی آن‌ها دسترسی داشته باشید.

علاوه‌بر این می‌توانید پیش‌نمایش انواع مختلف فایل‌ها را در گوگل درایو مشاهده کنید و بدین‌منظور حتی نیاز به نصب نرم‌افزار مخصوص روی کامپیوتر ندارید. به‌عنوان مثال می‌توان از گوگل درایو برای پیش‌نمایش فایل فتوشاپ استفاده کرد، حتی اگر این نرم‌افزار روی رایانه‌ی شما نصب نباشد.

روش آپلود فایل در گوگل درایو

آپلود فایل از رایانه در گوگل درایو بسیار آسان است. اگر از مرورگر وب گوگل کروم استفاده می‌کنید، حتی امکان آپلود کل پوشه‌ها روی این سرویس ابری وجود دارد.

۱. پس‌از ورود به حساب گوگل درایو روی مروگر کامپیوتر، دکمه‌ی New را کلیک و سپس برای آپلود فایل یا پوشه، به‌ترتیب File Upload یا Folder Upload را انتخاب کنید.

آپلود فایل در گوگل درایو
آپلود فایل در گوگل درایو
آپلود پوشه در گوگل درایو
آپلود پوشه در گوگل درایو

۲. مسیر فایل یا پوشه‌ی موردنظر را انتخاب کنید.

انتخاب پوشه یا فایل برای آپلود فایل
انتخاب فایل برای آپلود در گوگل درایو

۳. فایل یا پوشه‌ی انتخاب‌شده در مراحل قبل روی حساب گوگل درایو شما آپلود خواهد شد.

فایل آپلود شده در گوگل درایو

بسته به نوع مرورگر و سیستم‌عامل خود، امکان دارد بتوانید با درگ‌‌دراپ یک فایل از کامپیوتر به گوگل درایو، آن را در فضای ابری شخصی خود آپلود کنید.

تبدیل فایل‌ها به فرمت Google Docs

هنگام آپلود انواع خاصی از فایل‌ها مثل پرونده‌های مجموعه‌ی آفیس یا اسناد PDF در گوگل درایو فقط می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. برای ویرایش این نوع فایل‌ها باید ابتدا آن‌ها را به فرمت Google Docs تبدیل کنید.

برای تبدیل فرمت فایل‌ها به Google Docs در گوگل درایو مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. به مسیر فایلی که قصد ویرایش آن را دارید، بروید.

تبدیل فایل در گوگل درایو

۲. پیش‌نمایشی از فایل انتخاب‌شده به شما نمایش داده می‌شود و باید روی Open کلیک کنید.

باز کردن پیش نمایش گوگل داکز

۳. اکنون فایل شما به Google Docs تبدیل و در تب جداگانه‌ای نمایش داده می‌شود.

پایان تبدیل فایل در گوگل درایو

اگر به گوگل درایو برگردید، دو نسخه از فایل موردنظرتان مشاهده خواهید کرد که یکی از آن‌ها فایل اصلی و دیگری قالب جدید Google Docs است.

تبدیل خودکار فایل های گوگل درایو به Google Docs

شما می‌توانید گوگل درایو را طوری تنظیم کنید که هنگام آپلود فایل، آن‌ها را به‌طور خودکار تبدیل کند. بدین‌منظور روی نماد چرخ‌دنده کلیک و سپس Settings را انتخاب کنید. اکنون تیک گزینه‌ی Convert uploads را بزنید. اکنون با آپلود هر فایل قابل تبدیل در گوگل درایو، فرمت آن به‌طور خودکار به Google Docs تغییر خواهد کرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات