اتصال پرینتر به مک بوک در سریعترین زمان

شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
پنل پشت لپ تاپ مک بوک پرو 14 اینچی 2021 اپل / Apple MacBook Pro 14 2021 M1 Max
اتصال پرینتر به مک‌بوک با توجه به نوع پرینتر می‌تواند به‌صورت باسیم یا بی‌سیم باشد. در ادامه انواع روش‌های اتصال را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

در گذشته اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر فقط ازطریق کابل انجام می‌شد؛ اما، امروزه با توجه به طراحی محصولات مختلف با اهداف متفاوت مثل سبک‌ترین لپ‌تاپ‌ها در بین بهترین لپ تاپ های بازار، ممکن است دیگر امکان اتصال باسیم بین دو دستگاه وجود نداشته باشد. البته، این بدان معنا نیست که کاربر امکان استفاده از دستگاه‌ها را نداشته باشد بلکه باید اتصال را با روش بی‌سیم برقرار کند.

معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان و پولی برای مک
معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان و پولی برای مک
مطالعه '10

اتصال پرینتر به مک بوک اپل شاید از نظر بسیاری از کاربران پیچیده به‌نظر برسد؛ اما اساساً پیچیدگی ندارد و با کمک قابلیت‌های پیشرفته امروزی نظیر شبکه وای‌فای به راحتی می‌توان بدون نیاز به سیم اتصال بین این دو دستگاه را برقرار کرد. بنابراین، اگر به‌تازگی پرینتر خریده‌اید و قصد دارید مک‌بوک خود را به آن متصل کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

اتصال پرینتر به مک‌بوک ازطریق USB

بیشتر پرینترها امکان اتصال با کابل USB را فراهم می‌کنند؛ بنابراین، پرینتر را با کامل به مک متصل کنید و نرم‌افزارها و درایورهای پرینتر را روی مک نصب کنید. البته، این روش از اتصال پرینتر به مک‌بوک در آینده شما را دچار مشکل می‌کند؛ زیرا ممکن است مک‌بوک شما فقط یک درگاه USB داشته باشد که آن را پرینتر اشغال کند.

قبل از اتصال پرینتر ازطریق USB به مک، سیستم‌عامل macOS را به‌روز کنید تا با کمترین مشکل مواجه شوید. در حالت عادی بلافاصله بعداز اتصال پرینتر به مک، فرایند شناسایی پرینتر آغاز می‌شود و نیاز به انجام کار خاصی ندارید. اما، در صورت عدم شناسایی خودکار مشکل با نصب درایور مربوط به پرینتر حل خواهد شد.

برای افزودن پرینتر به فهرست دستگاه‌ها وارد تنظیمات سیستم (System Settings) شوید و در قسمت Printers & Scanners روی «Add Printer, Scanner or Fax...» کلیک کنید. اکنون در زبانه Default روی نام پرینتر بزنید. اگر پرینتر در این قسمت مشاهده نمی‌شود، مطمئن شوید که اتصال کابل USB به مک‌بوک صحیح انجام شده است و پرینتر را نیز روشن کرده‌اید.

افزودن پرینتر در مک بوک

اکنون کمی صبر کنید تا مک‌اواس اطلاعات ضروری را جمع‌آوری کند و روی دکمه Add بزنید تا درایورهای لازم نصب شوند و تمام.

اتصال پرینتر به مک‌بوک با استفاده از Wi-Fi

برای اتصال پرینتر به مک‌بوک اپل اگر از پرینترهای جدیدی استفاده می‌کنید که از اتصال بی سیم پشتیبانی می‌کند، فرایند سرراستی را در پیش دارید. علاوه‌براین، برخی پرینترهای جدید از قابلیت AirPrint پشتیبانی می‌کنند که پروتکل چاپ بی‌سیم برای سیستم‌های مک، آیفون و آیپد است.

برای اتصال بی‌سیم پرینتر به مک‌بوک ابتدا از اتصال دو دستگاه به شبکه وای‌فای خانگی اطمینان حاصل کنید. روش‌های اتصال پرینتر به وای‌فای خانگی می‌تواند با توجه به برند کمی متفاوت باشد و از موضوع این مقاله خارج است؛ اما به‌طور خلاصه آن‌ها را پوشش می‌دهیم.

  • دکمه Wi-Fi روی پرینتر را بزنید و روی مودم نیز دکمه WPS را بزنید، این روش ساده‌ترین روش اتصال پرینتر به وای‌فای است؛ اما امنیت شبکه را به‌ خطر می‌اندازد.
  • از منوی پرینتر به مودم روتر خود وصل شوید و رمزعبور را وارد کنید.
  • استفاده از برنامه‌هایی مثل HP Smart برای اتصال به کامپیوتر یا دستگاه‌های قابل حمل مثل گوشی یا لپ‌تاپ و سپس وراد کردن رمزعبور شبکه وایرلس.
  • اتصال بی‌سیم به شبکه را فراموش کنید و با کمک کابل شبکه پرینتر را مستقیماً به مودم وصل کنید.

دستگاه‌های پرینتری که از قابلیت AirPrint پشتیبانی می‌کنند بعد از اتصال پرینتر به شبکه وای‌فای یکسان با مک‌بوک باید در مک‌بوک و دستگاه‌های اپل دردسترس قرار بگیرند و به‌راحتی از منوی Printer درون مک‌اواس بتوانید آن‌ها را در فهرست دستگاه‌ها مشاهده کنید. اما در صورت نبود این قابلیت باید آن را به‌صورت دستی به بخش دستگاه‌ها اضافه کنید.

افزودن دستی پرینتر در مک

وقتی پرینتر به شبکه وای‌فای متصل شد اکنون باید فرایند شناساندن و افزودن پرینتر به مک‌بوک را تکمیل کنید. بدین‌ترتیب طبق مراحل پیش بروید.

مرحله اول: ابتدا وارد بخش تنظیمات سیستم شوید (System Settings) سپس در آن وارد Printers and Scanners بشوید و روی دکمه Add Printer, Scanner or Fax... کلیک کنید.

افزودن پرینتر در مک بوک

مرحله دوم: در زبانه Default به‌دنبال نام و مدل پرینتر باشید و مانند روش اتصال ازطریق USB فرایند جمع‌آوری اطلاعات و پیداکردن درایور آغاز می‌شود. اگر فایل درایور را در سیستم خود دارید می‌توانید از قسمت Use آن را انتخاب کنید.

مرحله سوم: در نهایت روی دکمه Add بزنید تا مک‌اواس درایورهای ضروری را نصب کند.

افزودن پرینتر در مک بوک

بعداز اتمام نصب اکنون در منوی Printer در File > Print باید پرینتر جدید را مشاهده کنید. همچنین، می‌توانید از کیلدهای میانبر Command + P استفاده کنید.

افزودن پرینتر به مک‌بوک با آدرس IP

چنانچه در خلل اتصال پرینتر به مک‌بوک ازطریق وای‌فای دستگاه پرینتر در شبکه قرار داشت و از این موضوع مطمئن بودید اما مک‌بوک در شناسایی آن دچار مشکل شد، باید از روش افزودن پرینتر به مک‌بوک با استفاده از IP آدرس اقدام کنید.

در ابتدا باید آدرس آی‌پی دقیق پرینتر را در شبکه وای‌فای پیدا کنید برای این کار می‌توانید از روش‌های نحوه شناسایی دستگاه و قطع دسترسی افراد متصل به مودم یا برنامه LanScan کمک بگیرید؛ با این تفاوت که نیازی نیست دسترسی دستگاه پرینتر خود را قطع کنید! روش دیگر این است که از منوی پرینتر به اطلاعات شبکه دسترسی پیدا کنید و آدرس IP دستگاه را در شبکه کشف و سپس ادامه مراحل را دنبال کنید.

مرحله اول: مثل روش‌های قبلی ابتدا وارد تنظیمات سیستم (System Settings) شوید و در بخش Printers & Scanners مجدداً روی Add Printer, Scanner or Fax بزنید.

مرحله دوم: از زبانه‌های بالا روی آیکون کروی‌شکل بزنید که مربوط به تنظیمات شبکه است. در ردیف آدرس باید رشته عددی IP را وارد کنید و در ردیف پروتکل آن را روی پروتکل مناسب قرار دهید.

افزودن پرینتر در مک بوک

این پروتکل با توجه به مدل پرینتر می‌تواند یکی از موارد HP Jetdirect (Socket), Line Printer Daemon (LPD), or Internet Printing Protocol (IPP) باشد. و در منوی Use نیز درایور مربوط به پرینتر را انتخاب کنید و روی Add بزنید و تکمیل فرایند را به مک‌اواس بسپارید تا اتصال تکمیل شود.

جمع‌بندی

برای اتصال پرینتر به مک‌بوک به‌طور کلی بعید است دچار مشکل خاصی شوید؛ اما اگر مشکلی پیش آمد سعی کنید روش اتصال باسیم یا بی‌سیم را دوباره انجام دهید. اگر تمام نکات را رعایت کنید و سیستم‌عامل شما به جدیدترین نسخه به‌روز شده باشد در همان بار اول بدون مشکل اتصال برقرار می‌شود. با‌این‌حال، اگر تازه وارد اکوسیستم اپل شده‌اید مطمئن شوید بهترین برنامه‌های کاربردی مک را روی سیستم خود نصب کرده باشید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات