راه اندازی گوشی سامسونگ به‌صورت مرحله به مرحله

پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
وب‌گردی با گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ
اگر گوشی سامسونگ خریدید اما در راه‌اندازی اولیه آن مشکل دارید، برای راه‌اندازی آنلاین و آفلاین گوشی‌های سامسونگ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

اگر به تازگی برای خرید گوشی سامسونگ اقدام کرده‌اید، ابتدا باید به شما تبریک بگوییم اما اگر در راه‌اندازی اولیه آن مشکلی دارید لازم نیست نگران چیزی باشید. ما در این مقاله به‌صورت مرحله به مرحله و با راهنمای تصویری، تمام بخش‌های راه‌اندازی گوشی‌های سامسونگ را پوشش داده‌ایم تا هر شخصی و با هر سطح دانشی، به سهولت از این مراحل بگذرد.

گوشی‌های سامسونگ با رابط کاربری One UI عرضه می‌شوند که فرآیند راه‌اندازی آن‌ها کمی با گوشی‌های دیگری که از پوسته‌های اندروید خالص استفاده می‌کنند تفاوت دارد. آموزشی که ما در زومیت طراحی کردیم با پوسته One UI 4 و اندروید ۱۲ است اما در نسخه‌های جدیدتر نیز روال کار راه‌اندازی اولیه به همین صورت است.

باید توجه کنید که مخاطبان آموزش پیش‌رو کاربرانی هستند که برای اولین بار به سمت اندروید می‌آیند یا چیزی از ساز و کار راه‌اندازی اولیه گوشی نمی‌دانند.

آموزش راه اندازی گوشی سامسونگ

  • بعد از این‌که دکمه پاور (خاموش/روشن) دستگاه را نگه داشتید و باتری موبایل نیز تا حد مناسبی شارژ داشت، پس از حدود دو الی سه ثانیه، گوشی ویبره کوتاهی می‌خورد و لوگوی سامسونگ به نمایش در می‌آید. در این لحظه کمی صبر کنید تا گوشی بالا بیاید.
  • اکنون گوشی کاملاً روشن شده و پیام بزرگ Welcome به معنای خوش آمدید را مشاهده می‌کنید. در صفحه ابتدایی شما می‌توانید زبان، اندازه متن و میزان بزرگ و کوچکی تصاویر را مناسب با سلیقه‌ی خود انتخاب کنید.
samsung startup screenshot
samsung startup screenshot
samsung startup screenshot
  • همان‌طور که مشاهده می‌کنید ما در بخش انتخاب زبان، انگلیسی را انتخاب کردیم و در بخش Accessibility که برای تنظیم اندازه‌ی فونت و سایر موارد است به چیزی دست نزدیم؛ اما شما می‌توانید هر معیاری که برای کار کردن با گوشی دارید را در همین بخش اعمال کنید یا بعداً در تنظیمات گوشی به سراغ آن‌ها بروید. در نهایت روی گزینه Start آبی‌رنگ کلیک کنید.
  • در مرحله‌ی بعد درست مانند تصویر زیر تیک دو گزینه اول را بزنید و روی Agree کلیک کنید. زدن تیک این گزینه‌ها به معنی موافقت شما با خط مشی شرکت سامسونگ و سایر مجوزهای استفاده از محصولات آن است؛ اما گزینه سوم که تیک‌زدن آن اجباری نیست، شامل ارسال بعضی داده‌ها از گوشی است که گاهی داده‌های شخصی شما را هم شامل می‌شود. به گفته‌ی سامسونگ این داده‌ها فقط برای شناسایی و رفع باگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تیک آن را نزنید.
samsung startup screenshot
  • مرحله‌ی بعدی مربوط‌به اجازه دادن به نرم‌افزارهای پیش‌فرض سامسونگ برای استفاده از سخت‌افزار و سایر بخش‌های گوشی است. این مراحل نیاز به توضیحات خاصی ندارد و بهتر است بیشتر از این روی آن نمانیم. ابتدا روی More و سپس روی Agree کلیک کنید تا به مرحله بعد برسیم.
samsung startup screenshot
samsung startup screenshot

از اینجا به بعد باید به نکاتی که می‌گوییم بیشتر دقت کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

  • صفحه بعدی که به آن می‌رسیم مربوط به وصل شدن به شبکه WiFi است. با وصل شدن به WiFi می‌توانید به اکانت گوگل و سامسونگ خود وارد شوید یا اکانتی ایجاد کنید. اگر کاربری هستید که تازه به اندروید مهاجرت کرده‌اید، باید بدانید که داشتن جیمیل یا حساب کاربری گوگل برای کار کردن با گوشی امری ضروری است و نبود آن باعث بروز مشکلاتی می‌شود.
  • همچنین به‌طور ویژه در گوشی‌های سامسونگ، داشتن اکانت سامسونگ نیز امکانات خوبی مانند استفاده از برنامه‌های پیش‌فرض آن و مدیریت دستگاه‌ها به شما می‌دهد که بسیار سودمند است. شما می‌توانید حساب‌های کاربری یادشده را هم در طول مراحل راه‌اندازی ایجاد کنید و هم بعداً در تنظیمات گوشی این کار را انجام دهید که به‌طور دقیق‌تر در ادامه توضیح خواهیم داد.
samsung startup screenshot
  • در حال حاضر دو راه پیش‌روی شما است. یا گوشی را آنلاین راه‌اندازی کنید یا آفلاین! در هر دو صورت مشکلی برایتان پیش نمی‌آید و این بین تفاوت بسیار کمی وجود دارد. اگر گوشی را آفلاین راه‌اندازی کردید، سیستم‌عامل بعداً به‌طور پیش‌فرض از شما می‌خواهد که ساخت اکانت جیمیل و سایر فرایندهایی را که در راه‌اندازی نادیده گرفته‌اید تکمیل کنید.
  • اکنون می توانید به شبکه WiFi خود وصل شوید و روی Next کلیک کنید یا با زدن Turn off Wi-Fi مراحل نصب را آفلاین ادامه دهید. البته اگر از قبل سیم‌کارت خود را وارد گوشی کرده باشید حتی با خاموش کردن WiFi نیز دیتای سیم‌کارت به‌صورت خودکار روشن می‌شود؛ بنابراین چاره‌ای جز درآوردن آن ندارید.
  • همچنین اگر قصد دارید مراحل راه‌اندازی را به صورت آنلاین و با دیتای سیم‌کارت ادامه دهید، باید بدانید که این‌کار با سیم‌کارت‌های همراه اول امکان‌پذیر است اما سیم‌کارت‌های ایرانسل در برخی گوشی‌ها نیازمند تغییر تنظیمات APN برای اتصال بهتر هستند و ممکن است در مراحل راه‌اندازی با مشکلاتی مواجه شوند و مراحل راه‌اندازی پیش نرود.
  • آخرین نکته‌ی مهم این بخش مربوط به دردسترس نبودن برخی خدمات گوگل مانند فروشگاه پلی‌ استور در ایران است که درست بعد از اتصال به شبکه WiFi یا دیتای سیم‌کارت، به‌طور خودکار به بررسی برخی فاکتورها می‌پردازد؛ پس ممکن است اگر شما بخواهید مراحل را به صورت آنلاین پیش ببرید، درست بعد از وصل شدن به شبکه در مرحله Checking گوگل گیر کنید. اگر چنین اتفاقی افتاد تنها کافیست سیم‌کارت را خارج و با بازگشت به عقب از اتصال به WiFi نیز خودداری کنید.
  • نداستن نکات فوق مراحل راه‌اندازی را برای بسیاری از کاربران با مشکل مواجه کرده است، در هر صورت ما در شرایط ایده‌آل و با اتصال به شبکه، گوشی سامسونگ را راه‌اندازی می‌کنیم.
  • پس از اینکه به شبکه اینترنت وصل شدیم با صفحه‌ای تحت عنوان انتقال اطلاعات از گوشی قبلی یا شروع به‌عنوان گوشی جدید مواجه می‌شویم که با زدن Don't copy به مرحله بعد می‌رویم؛ اما اگر قصد دارید اطلاعات خود را انتقال دهید، می‌توانید با زدن Next به مرحله بعدی بروید که از شما خواسته می‌شود برنامه Smart Switch را دانلود کنید. سپس از طریق اتصال سیمی و بی‌سیم می‌توانید اطلاعات را از گوشی اندرویدی و یا آیفون به گوشی جدید انتقال دهید. همچنین می‌توانید بعد از بالا آمدن گوشی این‌کار را انجام دهید، پس نگران چیزی نباشید.
samsung startup screenshot
  • در مرحله بعد باید اکانت گوگل خود را وارد کنید. می‌توانید همین‌جا به اکانت خود لاگین کنید یا با زدن Skip، بعداً در تنظیمات گوشی این کار را انجام دهید. ما در این آموزش، راه‌اندازی را بدون اکانت گوگل پیش می‌بریم؛ پس لازم است دو بار روی گزینه Skip کلیک کنیم.
samsung startup screenshot
  • در صفحه بعدی با زدن گزینه Accept با داده‌های گوگل نیز موافقت کنید.
samsung startup screenshot
  • هنگامی که وارد مرحله بعد شدید، گوشی از شما می‌خواهد تا برای ورود یک قفل امنیتی تعریف کنید. حال تنوع این قفل‌ها به مدل و امکانات گوشی سامسونگ شما بستگی دارد؛ مثلاً ممکن است بعضی از گوشی‌ها حسگر اثرانگشت نداشته باشند یا از حالت شناسایی چهره پشتیبانی نکنند. در هر صورت با زدن گزینه Skip می‌توانید بدون اینکه قفلی تعریف کنید به مرحله بعد بروید یا باتوجه به سلیقه‌ی خود یک قفل دلخواه برای گوشی تنظیم کنید. البته تمام این کارها بعداً در تنظیمات گوشی هم امکان‌پذیر است.
  • اگر یکی از گزینه‌های اثرانگشت یا تشخیص چهره را انتخاب کنید، باید در کنار آن قفل دیگری مانند رمز عددی یا حرفی یا الگو نیز تنظیم کنید؛ بنابراین سعی کنید قفلی را که انتخاب می‌کنید همیشه به‌یاد داشته باشید. اکنون امنیت گوشی‌های اندرویدی بسیار بیشتر از گذشته است و به این آسانی‌ها باز نمی‌شوند!
samsung startup screenshot
  • صفحه‌ی بعدی، صفحه Get Recommended Apps است که شاید برای تمام گوشی‌های سامسونگ دردسترس نباشد. این صفحه برنامه‌های پیش‌فرضی از سامسونگ را پیشنهاد می‌کند که روی گوشی نصب نیستند و نیاز به دانلود از فروشگاه Galaxy Store دارند. در این مرحله Next را بزنید تا برنامه‌های موجود در این لیست بعد از اتمام راه‌اندازی به‌صورت خودکار دانلود و نصب شوند.
samsung startup screenshot
  • اکنون به مرحله‌ی آخر از راه‌اندازی گوشی سامسونگ رسیدیم، جایی که باید اکانت سامسونگ خود را وارد کنید. اگر در حال حاضر اکانت ندارید روی گزینه Skip ضربه بزنید و بعداً در تنظیمات، حساب سامسونگ خود را ایجاد کنید.
  • اگر قصد وارد کردن اکانت خود را دارید آن را در بخش مربوطه با زدن نام کاربری و رمز عبور وارد کنید و مراحل وارد شدن به اکانت را تا انتها ادامه دهید.
samsung startup screenshot
  • پس از اینکه مراحل ورود به حساب را کاملاً به پایان رساندید، اکنون کار شما با مراحل راه‌اندازی تمام شده است و وقت آن است تا از گوشی سامسونگ خود لذت ببرید. در صفحه پایان دو گزینه پیش روی شما است؛ اولین گزینه Finish است که با زدن آن مستقیماً وارد رابط کاربری گوشی می‌شوید و گزینه دوم Explore your Galaxy است که اگر آن را انتخاب کنید، نکات و راهنمایی‌هایی در مورد گوشی‌های سامسونگ به شما نشان داده خواهد شد و سپس وارد UI اصلی گوشی می‌شوید. شما در انتخاب این دو گزینه مختارید.

امیدواریم این آموزش ساده اما کاربردی، مشکلات شما را در زمینه‌ی راه‌اندازی اولیه گوشی‌های سامسونگ حل کند. همچنین اگر نیازمند آموزش‌های دیگری در خصوص گوشی‌های سامسونگ هستید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت کار روی آن‌ها را شروع کنیم.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات