چطور در دایرکت اینستاگرام پیام خودکار ارسال کنیم؟
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی جهان است و بیشاز دو میلیارد کاربر فعال دارد. هر روز ۲۰۰ میلیون نفر حداقل از یک صفحهی تجاری در این پلتفرم بازدید میکنند و به همین دلیل حضور در اینستاگرام برای بسیاری از کسبوکارها اهمیت زیادی دارد.
برندها میتوانند از پلتفرمهایی مثل توییتر و اینستاگرام برای ارتباط بهتر با مشتریان و افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر استفاده کنند. یکی از عواملی که به افزایش رضایت مشتریان کمک میکند، پاسخگویی بهموقع و منظم به پیامها و درخواستهای آنها است. برای آشنایی کامل با همهی ابزارها و امکانات این پلتفرم سری به مقالهی آموزش اینستاگرام بزنید.
تعامل با مشتریان ازطریق اینستاگرام اخیراً بین کسبوکارها محبوبیت بالایی پیدا کرده و هرچه در اینکار بهتر عمل کنید، احتمال اینکه مشتریان بیشتری بهدست آورید افزایش مییابد. درحال حاضر همهی حسابهای تجاری اینستاگرام به ویژگی پاسخگویی سریع دسترسی دارند که در این مقاله روش استفاده از قابلیت مذکور را آموزش خواهیم داد.
پاسخ خودکار اینستاگرام چیست؟
پاسخ خودکار اینستاگرام به برندها کمک میکند هرزمان که مشتریان آنها سؤالی داشتند یا جزئیات بیشتری درمورد محصولات و خدمات میخواستند، این اطلاعات دراختیارشان قرار گیرد. ویژگی مذکور بهخصوص در مواقعی که آنلاین نیستید بسیار مفید واقع خواهد شد.
وقتی کاربری در دایرکت اینستاگرام پیامی ارسال میکند، با ویژگی پاسخ خودکار میتوان پاسخهای سریعِ از پیشآمادهای را برای خوشآمدگویی و پاسخ به سؤالات متداول به او نشان داد.
تصور کنید وقتی دایرکتهای اینستاگرام کسبوکارتان را بررسی میکنید با سؤالاتی شبیه به پرسشهای زیر مواجه میشوید:
پاسخهای خودکار اینستاگرام در دوحالت ارائه میشوند: Auto reply و Away message. گزینهی اول پاسخهای پیشآمادهای هستند که خودتان ایجاد میکنید و در پیام جایگذاری خواهند شد تا از تایپ مکرر پاسخهای تکراری برای چندین گیرنده جلوگیری شود. این ویژگی برای کسبوکارها و بازاریابان بسیار مفید بهنظر میرسد و در زمان آنها صرفهجویی میکند.
اگر برای پاسخگویی به همهی پیامهای دایرکت اینستاگرام وقت کافی ندارید، ویژگی Away message به شما اجازه میدهد پیامهایی برای مواقعی که آفلاین هستید آماده کنید که راههای ارتباطی دیگر مثل پیامرسانها و ایمیل را دراختیار کاربران قرار میدهد.
چرا از پاسخ خودکار اینستاگرام استفاده کنیم؟
اگر اکانت تجاری اینستاگرام دارید احتمالاً با بسیاری از پیامهای مشابه به مشتریان خود پاسخ میدهید. درواقع سؤالات مشترک زیادی بین مشتریان فروشگاهها وجود دارد. در ادامه به مرور مزیتهای پاسخ خودکار اینستاگرام میپردازیم:
روش تنظیم پاسخ خودکار اینستاگرام
اگر از حساب تجاری اینستاگرام استفاده میکنید برای بهره گرفتن از پاسخ خودکار این شبکهی اجتماعی باید مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحلهی ۱: به تنظیمات نمایهی کسبوکار خود بروید.
مرحلهی ۲: وارد بخش Creator شوید.
مرحلهی ۳: روی گزینهی Saved replies یا Frequently asked questions یا Welcome message ضربه بزنید.
مرحلهی ۴: اولین brief response خود را تایپ کنید.
مرحلهی ۵: میانبری را با حداکثر طول ۱۵ کاراکتر در فیلد Shortcut وارد کنید.
مزیتها
- نیازی به پرداخت هزینه ندارد
- خطا یا نقص ندارد
- تبدیل رایگان به حساب تجاری
معایب
- فقط از چهار پرسش متدوال میتوان استفاده کرد
نکته مهم دیگر اینکه میتوان از ویژگی سؤالات متداول برای پاسخ به سؤالات پرتکرار مثل زمان فعالیت و مکان فروشگاه استفاده کنید.
راهاندازی پاسخ خودکار اینستاگرام با Meta Buisiness Suite
همانطور که Statusbrew توضیح میدهد، برای استفاده از پاسخ خودکار باید مراحل زیر را دنبال کنید. البته قبلاز شروع مراحل باید حساب کاربری در فیسبوک بسازید.
۱. ابتدا Meta Business Suite را باز کرده و دسترسی سرپرست را دریافت کنید.
۲. گزینهی Inbox را انتخاب کنید.
۳. اکنون Instagram را انتخاب کنید.
۴. روی Instant reply ضربه بزنید.
۵. دکمهی Instant reply را درحال فعال قرار دهید.
۶. پاسخ خود را تنظیم کنید.
مزیتها
- براساس سؤالات متداول، مجموعهای از سؤالات سفارشی و پاسخهای خودکار آنها را بسازید
- برای قرار ملاقات، پیامها و یادآوریهای بعد از قرار ملاقات پیام ارسال کنید
- جزئیات بیشتری مثل مکان و اطلاعات تماس بیشتر را بهاشتراک بگذارید
- پیام فوری یا پیام دردسترس بودن ایجاد کنید
معایب
- برای استفاده از آن به ساخت صفحهی تجاری متا نیاز دارید
- صرفنظر از آدرس، برای هر پیام یک پاسخ ایجاد میشود
- یافتن پیام اصلی در صندوق ورودی با انتقال به پوشههای اصلی یا عمومی اینستاگرام کمی وقت گیر است
- راهاندازی پیامهای خودکار بهدلیل مشکلات و مسائل عجیبوغریب، وقتگیر و چالشبرانگیز است
نکاتی برای نوشتن پیامهای پاسخ خودکار اینستاگرام
یکی از بهترین راهکارها برای برندها، درک انتظارات مشتری و ایجاد احساس قدردانی در تعامل با مشتری است. طبق گفتهی Forrester حدود ۸۰ درصد از مشتریان از شبکههای اجتماعی برای تعامل با برندها استفاده میکنند و اینستاگرام بیشترین سهم را دارد.
برای اطمینان از پاسخگویی سریع و مناسب توصیه میشود که از کدهای اولیه برای نوشتن پیامهای پاسخ خودکار مؤثر در اینستاگرام پیروی کنید.
درک انتظارات مشتری
بهعنوان مشتری واقعی، وقتی با برند خاصی تماس میگیرید و پاسخ خودکار دریافت میکنید، تنها چیزی که تمایل به دانستن آن دارید این است که چه زمانی با اپراتور انسانی تعامل خواهید داشت. اغلب پیامهای خودکار باید شامل تخمینی از مدت زمان دریافت پاسخهای واقعی برای سوالهای مشتریان باشد.
سؤالات متداول زیادی وجود دارد که میتوانید پاسخ آنها را بدهید. در ادامه نمونههای معمولی از پاسخهای خودکاری که مشتریان دریافت میکنند آورده شده است.
درنهایت استفاده از ویژگی پاسخ خودکار و پرسشهای متداول اینستاگرام را به همهی کسبوکارها توصیه میکنیم زیرا استفاده از آن کاملاً رایگان است و مزیتهای مختلفی مثل افزایش حس اعتماد مشتریان، حفط ارتباط با مشتریان بهصورت شبانه روزی و صرفهجویی در زمان و هزینهها را بهارمغان میآورد.