آموزش گرفتن اسکرین شات در ایکس باکس

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کنترلر کنسول ایکس باکس سری اس در دست
در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چطور از بهترین لحظات بازی و گیم‌پلی خود در ایکس باکس اسکرین‌شات بگیرید.
تبلیغات

گاهی اوقات پیش می‌آید که آنقدر برخی مراحل بازی‌ها ناب و به‌یادماندنی می‌شوند که دوست دارید آن لحظه را ثبت کنید. همچنین برخی کاربران نیز هنگامی که تروفی خاصی در کنسول بازی کسب می‌کنند، دلشان می‌خواهد آن لحظه را به دوستان خود نیز نشان دهند.

با خواندن این مقاله قادر خواهید بود تا در کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان به‌راحتی از هر لحظه‌ای که خواستید اسکرین‌شات بگیرید، در ادامه با زومیت همراه باشید.

نحوه گرفتن اسکرین شات در ایکس باکس وان

گرفتن اسکرین‌شات در ایکس باکس وان به‌راحتی گرفتن اسکرین شات از ویندوز یا گوشی است اما توجه کنید که فقط می‌توانید در حین بازی کردن این کار را انجام دهید و از منو و سایر بخش‌ها نمی‌توانید اسکرین‌‌شات بگیرید. همچنین برای ذخیره کردن اسکرین‌شات‌های خود به یکی از اشتراک‌های Xbox Live Gold یا Game Pass Ultimate نیاز دارید.

  • برای گرفتن اسکرین‌شات هنگامی که در بازی هستید دکمه Xbox (کلیدی که لوگوی ایکس باکس را دارد و در مرکز دسته قرار دارد) را فشار دهید و هنگامی که منوی راهنمای بغل باز شد، دکمه Y را بزنید. این کار به‌صورت خودکار اسکرین‌شاتی از وضعیت فعلی خواهد گرفت.
گرفتن اسکرین شات در ایکس باکس وان
  • هنگام باز شدن منوی راهنما حتماً نیاز نیست که دکمه Y را بزنید و به‌صورت دستی هم می‌توانید گزینه Capture screenshot را در بخش Capture & share برای گرفتن اسکرین شات انتخاب کنید.

برای مشاهده اسکرین‌شات‌های گرفته‌شده کافی است مراحل زیر را چه در بازی چه خارج از آن انجام دهید.

  • دکمه Xbox را فشار دهید.
  • دکمه RT را بزنید تا به بخش Capture & share برسید. همچنین ممکن است در برخی ریجن‌ها نام این بخش Broadcast & capture باشد و آیکون آن شبیه دیش ماهواره است.
  • در این بخش گزینه Recent captures را انتخاب کنید.
  • بخش یادشده مجموعه‌ای از اسکرین‌شات‌هایی که تا کنون گرفتید را به شما نشان خواهد داد. هر کدام را که انتخاب کنید می‌توانید آن را در نمایی بزرگ‌تر ببینید. همچنین با انتخاب گزینه Show All در بخش پایینی، می‌توانید اسکرین‌شات‌ها را ویرایش، حذف یا برای دیگران ارسال کنید.
محل ذخیره اسکرین شات در ایکس باکس وان

نحوه گرفتن اسکرین شات در ایکس باکس سری ایکس و اس

در ایکس باکس‌های جدیدتر، مایکروسافت با قرار دادن دکمه Share اسکرین‌شات گرفتن در این کنسول‌ها را راحت‌تر از همیشه کرده است. چنین قابلیتی به شما کمک می‌کند تا هنگامی که مشغول بازی هستید، حواستان با چیزهای دیگر پرت نشود که در ادامه مراحل انجام این کار را خواهید دید.

  • هنگامی که مشغول بازی کردن هستید دکمه اشتراک‌گذاری (Share) را روی دسته فشار دهید که در تصویر زیر مشخص شده است.
دسته ایکس باکس سری ایکس
  • با انجام این کار در لحظه عکسی از صفحه خواهید گرفت و در پیامی به شما اطلاع داده می‌شود که با زدن دکمه ایکس باکس می‌توانید همان لحظه آن را مشاهده کنید یا این کار را به بعد از اتمام بازی موکول کنید.
گرفتن اسکرین شات در ایکس باکس سری ایکس

همچنین می‌توانید از روش قدیمی گرفتن اسکرین‌شات در کنسول‌های جدید هم استفاده کنید به‌طوری که در هر لحظه درون بازی که خواستید می‌توانید دکمه ایکس باکس را بزنید و درست مانند ایکس باکس وان دکمه Y را فشار دهید. این کار دقیقا مشابه زدن دکمه Share است و با پیامی به شما اطلاع داده می‌شود که اسکرین‌شات گرفته شد.

  • برای مشاهده اسکرین‌شات‌های خود چه هنگامی که در بازی هستید چه خارج از آن، دکمه Xbox را فشار دهید تا منوی بغلی برایتان باز شود.
گرفتن اسکرین شات در ایکس باکس سری ایکس
  • به بخش Capture & share و سپس Recent captures بروید.
گرفتن اسکرین شات در ایکس باکس سری ایکس
  • در این بخش می‌توانید تمام اسکرین‌شات‌های خود را مشاهده کنید.
گرفتن اسکرین شات در ایکس باکس سری ایکس

گرفتن اسکرین شات در کنسول‌های ایکس باکس کار بسیار راحتی است و فقط در برخی کنسول‌های قدیمی روش متفاوتی دارد که کاملا در این مقاله به‌ آن‌ها پرداختیم.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات