آموزش گرفتن اسکرین شات در پلی استیشن ۵

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
مطالعه 4 دقیقه
دسته پلی استیشن ۵
در این مقاله نحوه گرفتن ویدیو و اسکرین‌ شات از محتوای در حال پخش در پلی استیشن ۵ را آموزش می‌دهیم.
تبلیغات

ضبط کردن گیم‌پلی و لحظات بازی یکی از قابلیت‌های پلی استیشن ۵ است که به ساده‌ترین شکل در این کنسول قرار گرفته است. بسیاری از افراد دوست دارند تا تروفی‌های به‌دست آمده یا مراحلی که به صورت منحصربه‌فرد تمام می‌کنند را ثبت کنند تا آن را به دوستان و سایر گیمرها نیز نشان دهند. برای انجام این کار در ادامه با زومیت همراه باشید.

DualSense (دسته بازی PS5) دارای دکمه‌ای به نام Create است که به‌عنوان قابلیتی برای ثبت گیم‌پلی شما عمل می‌کند. این دکمه در سمت چپ صفحه لمسی و بالای فلش‌ها قرار دارد که در تصویر زیر آن را مشاهده می‌کنید.

دکمه Create پلی استیشن ۵

این دکمه، تکامل‌یافته‌ی دکمه‌ی اشتراک‌گذاری روی کنترلر پلی استیشن ۴ است که عملکرد مشابهی برای ضبط گیم‌پلی PS4 داشت.

کپی لینک

گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو در پلی استیشن ۵

برای گرفتن اسکرین شات، تنها کافیست از میانبر دکمه Create استفاده کنید. سپس صدای شاتر را می‌شنوید و نمادی در سمت راست بالای صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد اسکرین شات با موفقیت گرفته شده است، نگران نباشید مراحل انجام این کار در ادامه به‌صورت کامل آموزش داده خواهد شد.

اگر دکمه Create را فشار دهید منویی در پایین صفحه نمایان می‌شود که گزینه‌های اسکرین‌شات (Take Screenshot) و ضبط گیم‌پلی اخیر (Save Recent Gameplay) را داراست و که می‌توانید در هر فضایی از آن‌ها استفاده کنید.

منوی Create در PS5

همچنین نیاز نیست که همیشه این منو را باز کنید؛ از قبل میانبرهایی برای این دکمه نیز درنظر گرفته شده است.

    • برای گرفتن اسکرین شات آن را فشار دهید و نگه دارید.
    • برای ذخیره کلیپ ویدیویی از گیم‌پلی اخیر آن را دوبار فشار دهید.

بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که هنگام کسب تروفی در هر بازی، کنسول به‌صورت خودکار از آن اسکرین شات گرفته و ذخیره می‌کند؛ بنابراین نیاز نیست که این کار را به صورت دستی نیز انجام دهید.

کپی لینک

مشاهده عکس‌ها و ویدیو‌های گرفته شده در پلی استیشن ۵

وقتی می‌خواهید اسکرین‌شات یا ویدئو‌هایی را که گرفته‌اید مشاهده کنید یا به اشتراک بگذارید، دکمه Create را بزنید تا منوی آن باز شود و تصویر کوچک سمت چپ را انتخاب کنید. این کار آخرین اسکرین شات یا کلیپ ویدیویی را که گرفته‌اید نمایش می‌دهد.

در منوی بازشده مانند تصویر زیر از دکمه‌های R1 و L1 برای مشاهده عکس‌های اخیر خود استفاده کنید و هرکدام را که برای مشاهده‌ی نسخه بزرگ‌تر خواستید روی آن کلیک کنید. همچنین در همین قسمت نیز می‌توانید محتوای موردنظر خود را از طریق سرویس‌های مختلف به اشتراک بگذارید یا از طریق ابزارهای پیش فرض پلی استیشن ویرایش کنید.

اسکرین شات‌ها در پلی استیشن ۵

اگر روی گزینه Go to Media Gallery کلیک کنید می‌توانید تمام اسکرین شات‌های خود را همراه با اطلاعات کامل آن‌ها مشاهده کنید.

محل ذخیره اسکرین شات‌ها در پلی استیشن ۵

شما همچنین می‌توانید با اتصال فلش مموری به کنسول، عکس‌های خود را در آن کپی کرده تا در دستگاه‌های دیگر از آن‌ها استفاده کنید. برای این کار کافی است فلش را وصل کنید و هر عکسی که می‌خواهید را انتخاب و از طریق More، گزینه Copy to USB Drive را انتخاب کنید.

انتقال اسکرین شات‌‌های پلی استیشن به فلش مموری

اسکرین شات گرفتن در جدیدترین کنسول سونی بسیار آسان است که به‌راحتی می‌توانید از تمام لحظاتی که می‌خواهید اسکرین شات بگیرید یا گیم پلی اخیر خود را ضبط کنید؛ بنابراین یادگیری چنین قابلیت‌هایی قبل از اینکه اتفاق خارق‌العاده‌ای در بازی بیفتد، بسیار مفید است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات