آموزش قدم به قدم راه‌‌اندازی ایکس باکس سری S و X

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بهترین بازی های رایگان ایکس باکس سری ایکس و اس
ایکس باکس‌های جدید نیاز به راه‌اندازی اولیه دارند که در این مقاله به‌طور کامل به‌ آموزش آن‌ها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

پرچم‌داران فعلی کنسول‌های بازی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس علی‌رغم مجموعه ویژگی‌های گسترده‌ای که دارند، راه‌اندازی اولیه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن‌ها تقریباً ساده است.

در حالی که طرفداران کهنه‌کار بازی‌های ویدیویی احتمالاً با تنظیمات کنسول آشنا هستند، مایکروسافت اقداماتی را انجام داده است تا اطمینان حاصل کند که حتی بازیکنان جدید و بدون دانش فنی نیز بتوانند کنسول‌های جدید خود را راه‌اندازی و هرچه سریع‌تر بازی کردن را شروع کنند.

کپی لینک

راه‌اندازی سخت‌افزاری ایکس باکس سری X و S

دارندگان جدید ابتدا باید با همه چیزهایی که با ایکس باکس سری X و S ارائه می‌شود آشنا شوند. جدا از خود کنسول‌ها، جعبه‌ها شامل یک کنترلر بی‌سیم استاندارد Xbox، سیم برق و کابل HDMI هستند.

در حالی که می‌توان از کابل‌های HDMI دیگر استفاده کرد، بهتر است از کابل‌های موجود در جعبه استفاده کنید، به‌خصوص که Xbox Series X با کابل HDMI 2.1 و سرعت فوق‌العاده بالا عرضه می‌شود. به طور خلاصه، استفاده از این کابل به بازیکنان امکان می‌دهد که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ فریم متغیر استفاده کنند، البته تلویزیون یا مانیتور گیمینگ شما باید از این ویژگی پشتیبانی کند.

تهویه هوای ایکس باکس سری ایکس

مایکروسافت توصیه می‌کند که هر دو کنسول را در فضایی با تهویه مناسب با حداقل ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر فاصله از هر طرف قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که دریچه‌های کنسول همیشه خالی هستند.

در ایکس باکس سری ایکس، دریچه‌ها در پشت و بالای کنسول قرار دارند. ایکس باکس سری اس نیز دارای دریچه‌هایی در بالا و یک دریچه دایره‌ای مشکی در کناره است که اگر کنسول را به‌صورت افقی قرار دهید این دریچه روبه‌بالا قرار می‌گیرد. باید توجه کنید جریان هوای مناسب خطر گرمای بیش‌از‌حد را به حداقل می‌رساند.

درگاه‌های ایکس باکس سری ایکس
درگاه‌های ایکس باکس سری اس

هنگامی که کنسول در جای خود قرار گرفت، گام بعدی این است که سیم برق را مطابق شکل بالا وارد پورت کنسول کنید، سپس کنسول را می‌توان به پریز برق وصل کرد. در مرحله بعد، کاربران باید کابل‌های HDMI خود را مطابق شکل بالا به پورت‌های HDMI کنسول‌ها و انتهای دیگر آن را به درگاه HDMI موجود در تلویزیون یا نمایشگر خود وصل کنند. در نهایت با فشار دادن دکمه Xbox در جلوی هر یک از کنسول‌ها، آن را روشن کنید.

کپی لینک

راه‌اندازی دسته بی‌ سیم ایکس باکس

گام بعدی راه‌اندازی کنترلر‌های ایکس باکس و اتصال آن‌ها به کنسول است. ابتدا باید باتری‌های AA را که در جعبه قرار دارند در دسته قرار دهید. این باتری‌ها قابل شارژ نیستند و پس از مدتی بازی کردن نیاز به تعویض دارند. پس از نصب باتری‌ها با نگه داشتن دکمه Xbox که در وسط دسته قرار دارد آن را روشن کنید تا شروع به چشمک زدن کند.

دسته ایکس باکس

برای اتصال کنترلر به کنسول، کاربران باید دکمه Pair را روی کنسول خود فشار دهند. همانطور که در عکس پایین نشان داده شده است، این دکمه در جلوی هر دو کنسول سری X و سری S قرار دارد. سپس بازیکنان باید به سرعت دکمه Pair را روی کنترلرهای خود فشار داده و نگه دارند. دکمه Xbox پس از اتصال باید روشن بماند و بازیکنان می توانند این فرآیند را با کنترلرهای دیگر تکرار کنند.

کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس
دسته ایکس باکس

همچنین می‌توان این دسته‌ها را با کابل USB نیز به کنسول متصل کرد، البته چنین کابلی در جعبه وجود ندارد و باید از قبل آن را تهیه کنید.

کپی لینک

راه‌اندازی نرم‌افزاری کنسول‌های ایکس باکس سری X و S

بعد از انجام تمام این کارها اکنون تنها یک مرحله با نصب بازی و اجرای آن‌ها فاصله دارید. شما به ۲ طریق می‌توانید ایکس باکس خود را پس از روشن کردن راه‌اندازی کنید، اولی از طریق نرم‌افزار ایکس باکس برای گوشی و دومی از طریق خود کنسول.

توجه کنید که برای استفاده از ایکس باکس و راه‌اندازی آن از طریق هر روشی، نیاز به اکانت مایکروسافت دارید، همان اکانتی که در ویندوز هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

کپی لینک

راه‌اندازی از طریق گوشی

  • ابتدا نرم‌افزار ایکس باکس را بسته به سیستم‌عامل خود، برای گوشی های آیفون یا اندروید از طریق دکمه‌های زیر دانلود و نصب کنید و در آن وارد اکانت مایکروسافت خود شوید.
  • سپس نرم‌افزار را اجرا کنید و از طریق دستور‌العمل‌های نشان داده شده در تصویر زیر کنسول خود را در برنامه اضافه کنید. اگر متوجه شدید که برنامه به خوبی کار نمی‌کند باید بدانید برخی از سرویس‌های ایکس باکس، ایران را در لیست کشورهای تحریم‌شده قرار داده‌اند و نیاز است تا برای عملکرد صحیح، از ابزارهای تغییرIP استفاده کنید.
راه‌اندازی ایکس باکس با گوشی
  • بعد از روشن کردن ایکس باکس برای اولین بار، چنین کدی روی تلویزیون شما نمایش داده خواهد شد.
راه‌اندازی ایکس باکس با گوشی
  • این کد را در محل مربوطه در برنامه وارد کنید و دسترسی‌های لازم را به آن بدهید. در نهایت بعد از تأیید کد روی گزینه NEXT ضربه بزنید.
راه‌اندازی ایکس باکس با گوشی
  • بعد از انجام این مرحله اگر قبلاً با اکانت مایکروسافت خود در ایکس باکس دیگری بازی کرده باشید، برنامه می‌تواند اطلاعات کنسول قبلی را به کنسول جدید انتقال دهد و انجام این کار را در پیامی به شما اطلاع خواهد داد. همچنین اگر دسته خود را به کنسول وصل نکرده باشید، در این لحظه می‌توانید با دستورالعمل‌هایی که روی تلویزیون نمایش داده می‌شود این کار را انجام دهید.
  • همچنین اگر آپدیت جدیدی برای عملکرد دسته وجود داشته باشد، احتمالا از شما خواسته می‌شود که آن را آپدیت کنید. اگر چنین است ابتدا روی گزینه UPDATE CONTROLLER و سپس NEXT کلیک کنید.
راه‌اندازی ایکس باکس با گوشی
راه‌اندازی ایکس باکس با گوشی
  • در مرحله آخر نیز روی گزینه TAKE ME HOME کلیک کنید تا راه‌اندازی کنسول شما به پایان برسد. پس از این کار به راحتی می‌توانید اکانت‌های دیگر را اضافه و بازی‌های مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید.
راه‌اندازی ایکس باکس با گوشی
کپی لینک

راه‌اندازی از طریق کنسول

استفاده از این روش شاید وقت بیشتری از شما بگیرد چون نیاز دارید به‌صورت دستی، وارد اکانت و شبکه Wi-Fi شوید. مشکل دیگری که این روش برای کاربران ایرانی دارد، حضور ایران در لیست کشورهای تحریمی ایکس باکس است. بنابراین اگر نتوانستید وارد اکانت مایکروسافت خود شوید، می‌توانید بعد از راه‌اندازی و با وارد کردن DNS در تنظیمات شبکه ایکس باکس، به‌راحتی این کار را انجام دهید.

بعد از اینکه از طریق آموزش‌های قبلی کنسول را به تلویزیون و دسته را به کنسول وصل کردید، پس از روشن کردن کنسول چنین صفحه‌ای برای شما نشان داده می‌شود که باید روی گزینه Skip کلیک کنید.

راه‌اندازی ایکس باکس

پس از آن باید کنسول خود را به اینترنت وصل کنید و وارد اکانت مایکروسافت خود شوید. همانطور که گفتیم این مرحله احتمالاً در ایران با اختلال همراه است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از طریق روش قبلی کنسول خود را راه‌اندازی کنید.

اصلی‌ترین کارها آنلاین کردن کنسول و وارد شدن به اکانت مایکروسافت است و پس از آن تنها تأیید یک‌ سری شرایط باقی می‌ماند. در آخر نیز نیاز است اکانت خود را برای کنسول فعلی به‌صورت هوم تنظیم کنید تا راه‌اندازی کنسول به پایان برسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات