چطور میزان شارژ باتری ایرپاد خود را چک کنیم؟

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
ایرپاد پرو ۲ - در کنار آیفون ۱۳ سفید
چک‌کردن میزان شارژ باتری ایرپاد علاوه‌بر آیفون، آیپد، مک و اپل واچ، در دستگاه‌های اندروید نیز به‌راحتی ممکن است.
تبلیغات

ایرپادها به‌راحتی به دستگاه‌های اپل متصل می‌شوند و کار می‌کنند؛ دانستن سطح باتری آن‌ها اگرچه به‌صورت حدودی و نه‌‌چندان‌دقیق، اما به‌آسانی با روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. در ادامه، به شما خواهیم گفت که چگونه سطح باتری ایرپاد خود را بدون توجه به دستگاهی که به آن متصل هستند، بررسی کنید.

چک‌کردن باتری ایرپاد در آیفون و آیپد

برای چک‌کردن سریع باتری ایرپاد خود در مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنید، کیس شارژ آن را در نزدیکی ایفون یا آیپد خود باز کنید. با انجام این کار، یک پنجره‌ در قسمت پایین صفحه‌نمایش دستگاه خود خواهید دید که درصد باتری ایرپاد و کیس شارژ را به شما نشان می‌دهد.

در مواقعی که ایرپاد در گوشتان است و می‌خواهید میزان باتری آن را چک کنید، به قسمت تنظیمات دستگاه خود بروید و روی گزینه‌ی ایرپاد که درست در زیر اپل آیدی قرار دارد ضربه بزنید. در این قسمت، علاوه‌بر چک‌کردن میزان باتری ایرپاد می‌توانید تمام تنظیمات مربوط‌به آن را نیز مشاهده کنید؛ حتی می‌توانید از سیری بپرسید که ایرپاد شما چند درصد شارژ دارد.

چک‌کردن باتری ایرپاد با ویجت باتری

iOS ویجت‌های فوق‌العاده‌ای به کاربران ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها ویجت باتری است. این ویجت به شما کمک می‌کند تا درصد شارژ ایرپادتان را مستقیماً روی صفحه‌نمایش دستگاه خود مشاهده کنید:

  • انگشتتان را به‌مدت چند ثانیه روی یک فضای خالی در صفحه‌نمایش دستگاه نگه دارید.
  • روی آیکون + در قسمت بالا سمت چپ صفحه‌نمایش ضربه بزنید. اکنون در صفحه‌ای که باز می‌شود اسکرول کنید و از میان گزینه‌های موجود، روی گزینه‌ی باتری ضربه بزنید.
  • اندازه‌ی ویجت دلخواه خود را انتخاب کنید و روی گزینه‌ی Add Widget ضربه بزنید تا به صفحه‌نمایش اضافه شود.
هوم‌اسکرین آیفون
ویجت چک‌کردن باتری ایرپاد در آیفون
ویجت چک‌کردن باتری ایرپاد در آیفون

به‌خاطر داشته باشید که ویجت باتری فقط زمانی درصد شارژ ایرپاد را نشان می‌دهد که ایرپاد شما به دستگاه آیفون‌تان متصل باشد. از سوی دیگر فراموش نکنید که این اطلاعات به‌صورت لحظه‌ای آپدیت نمی‌شوند؛ پس خیلی به آن‌ اعتماد نکنید.

چک‌کردن باتری ایرپاد در اپل‌واچ

شما می‌توانید برای چک‌کردن درصد باتری ایرپاد خود از کنترل سنتر اپل‌ واچ هم استفاده کنید:

  • دکمه‌ی کناری اپل واچ را فشار دهید تا کنترل سنتر باز شود.
  • روی آیکون باتری که شبیه یک درصد بزرگ است ضربه بزنید.
  • در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید درصد باتری اپل واچ و ایرپادهای متصل را مشاهده کنید؛ البته اگر کیس شارژ ایرپادتان باز باشد می‌توانید درصد باتری کیس را نیز در این قسمت چک کنید.
چک‌کردن باتری ایرپاد در اپل‌واچ

چک‌کردن درصد باتری ایرپاد در مک

بررسی درصد شارژ ایرپاد در مک بسیار آسان است. برای اینکار کافی است ابتدا ایرپادتان را به مک وصل کنید؛ سپس روی آیکون ایرپاد در نوار منو کلیک کنید تا درصد باتری ایرپاد و کیس شارژ برای شما نمایش داده شود.

چک‌کردن شارژ ایرپاد در مک

بد نیست بدانید که روش جایگزینی هم برای چک‌کردن میزان باتری ایرپاد وجود دارد و شما می‌توانید از قسمت تنظیمات سیستم هم این کار را انجام دهید:

  • ایرپاد خود را به مک وصل کنید.
  • تنظیمات سیستم را باز و به پایین اسکرول کنید.
  • از نوار کناری سمت چپ روی نام ایرپاد خود کلیک کنید تا درصد باتری ایرپاد برای شما نشان داده شود.
چک‌کردن شارژ ایرپاد از قسمت تنظیمات سیستم در مک

چگونه شارژ ایرپاد را در اندروید ببینیم؟

CAPod یکی از بهترین برنامه‌ها برای چک‌کردن باتری ایرپاد در اندروید است، چراکه تقریبا همه‌ی قابلیت‌هایی که برای تنظیم و بررسی ایرپاد در آیفون وجود دارد را برای کاربران اندرویدی نیز فراهم می‌کند. برای استفاده از ویژگی‌های کاربردی CAPod ابتدا این برنامه را از لینک زیر دانلود کنید.

  • بعد از نصب‌‌کردن CAPod وارد برنامه شوید.
  • در این مرحله سه کادر برای شما به نمایش در می‌آید که در قسمت پایین هر کادر گزینه‌ی GRANT PERMISSION به چشم می‌خورد.
  • با ضربه‌زدن روی گزینه‌ی GRANT PERMISSION و سپس انتخاب گزینه‌ی ALLOW در پنجره‌ی پاپ‌آپ، اجازه‌ی وصل‌شدن به دستگاه‌های نزدیک، اسکن‌کردن بلوتوث و ارسال نوتیفیکیشن را به برنامه‌ی CAPod خواهید داد.
محیط کاربری برنامه CAPod
محیط کاربری برنامه CAPod
محیط کاربری برنامه CAPod
  • بعد از وصل‌شدن CAPod به ایرپاد، شما می‌توانید میزان شارژ هر یک از ایرپادها و کیس شارژ را صورت جداگانه مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که برای چک‌کردن میزان شارژ ایرپاد، هم می‌توانید از خود برنامه‌ی CAPod استفاده کنید و هم از قسمت نوتیفیکیشن‌های برنامه از درصد شارژ ایرپاد خود مطلع شوید.

محیط کاربری برنامه CAPod
محیط کاربری برنامه CAPod
نوتیفیکیشن برنامه CAPod
نوتیفیکیشن برنامه CAPod
قابلیت‌های برنامه CAPod
قابلیت‌های مختلف برنامه CAPod

CAPod قابلیت‌های کاربردی متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. توجه داشته باشید بسیاری از ویژگی‌ها از جمله نمایش درصد باتری در ویجت نیازمند فعال‌سازی نسخه‌ی پولی برنامه هستند.

  • One pod mode: با انتخاب‌کردن این گزینه، قابلیت‌ها و ژست‌های حرکتی ایرپاد حتی در حالتی که تنها یکی از آن‌ها داخل گوش قرار گرفته باشد، دردسترس خواهند بود.
  • Auto play: درصورت فعال‌کردن این گزینه، به محض قراردادن ایرپاد در گوش خود، پخش صدا برای شما آغاز خواهد شد.
  • Auto pause: فعال‌کردن این گزینه باعث می‌شود تا بلافاصله پس از خارج‌کردن ایرپاد از گوش خود، پخش صدا متوقف شود.
  • Auto connect: این گزینه زمانی کاربرد دارد که دستگاه اندرویدی شما به‌طور خودکار به ایرپاد وصل نشود. با انتخاب این گزینه، برنامه‌ی CAPod همیشه وصل‌بودن دستگاه شما به ایرپادتان را بررسی می‌کند و درصورتی که ایرپاد به دستگاه وصل نباشد، با ارسال پیام از شما درخواست می‌کند تا ایرپادتان را به دستگاه اندرویدی خود متصل کنید.
  • Show case popup: اگر این گزینه را فعال کنید، به‌محض بازشدن در کیس شارژ، یک پنجره‌ی پاپ‌آپ روی دستگاه خود مشاهده می‌کنید که بازشدن در کیس را به شما اطلاع می‌دهد.
  • Show connection popup: درصورت فعال‌بودن این گزینه، زمانی که ایرپاد شما برای اولین‌بار به دستگاه اندرویدی‌تان متصل شد، یک پنجره‌ی پاپ‌آپ روی صفحه‌ی گوشی ظاهر می‌شود.

چک‌کردن شارژ باتری ایرپاد بدون وصل‌شدن به گوشی

شما می‌توانید بدون وصل‌کردن ایرپاد خود به یک دستگاه هم درصد باتری آن را با کمک چراغ وضعیت تخمین بزنید. این چراغ روی قسمت جلوی کیس شارژ قرار دارد و با بازکردن کیس فعال می‌شود. اگر کیس شارژ شما قدیمی است، این چراغ در زیر کیس قرار دارد.

چراغ وضعیت ایرپاد

درصورتی‌که ایرپاد شما داخل کیس باشد، چراغ روی کیس نشان‌دهنده‌ی وضعیت باتری ایرپاد است؛ اما اگر کیس شارژ خالی باشد، این چراغ وضعیت باتری خود کیس را به شما نشان می‌دهد. چراغ سبز به این معنا است که ایرپادهای شما به‌طور کامل شارژ شده‌اند. اگر این چراغ به رنگ نارنجی باشد یعنی درصد باتری ایرپادهای شما کمتر از یک‌بار شارژ کامل است. شما تجربه‌ی استفاده از کدام‌یک از روش‌های گفته‌شده را دارید؟ تجربه‌ی خود را با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات