چطور به یک استریمر حرفه‌ای تبدیل شویم؟

شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
فردی در حال استریم کردن بازی
استریم به یکی از راه‌های تولید محتوا جهت ارتباط با مخاطبان سراسر جهان تبدیل شده است. در این مطلب یاد می‌گیریم که چگونه استریمر شویم.
تبلیغات

استریم این‌روزها به صنعت پردرآمد و جذابی تبدیل شده است و جای تعجب نیست که میلیون‌ها نفر می‌خواهند وارد این حوزه شوند. اگر نمی‌دانید برای تبدیل‌شدن به تولیدکننده‌ی محتوا و کسب درآمد از آن به چه چیزهایی نیاز دارید، اقدام‌های زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها بپردازید. از ساخت بهترین ابزار پخش آنلاین گرفته تا درک اینکه دقیقاً می‌خواهید چه‌چیزی را استریم کنید، موارد زیادی هستند که باید قبل از شروع در نظر بگیرید.

استریمرشدن در نگاه اول، نسبتاً آسان به‌نظر می‌رسد؛ اما در واقع مسیر طولانی و پیچیده‌ای را باید پیش برد. موفقیت یک‌شبه به‌دست نمی‌آید و پشتکار، صرف زمان و انرژی زیادی می‌طلبد. هیچ راه‌حل سریعی برای تبدیل‌شدن به یک استریمر موفق وجود ندارد؛ اما این راهنما می‌تواند به شما کمک کند تا قدم‌هایتان را بردارید. ما تمام موارد را درباره‌ی اینکه چطور استریمر شویم، شرح داده‌ایم.

فهرست مطالب

استریم چیست و استریمر کیست؟

استریم فناوری انتقال محتوای تصویری و صوتی است که در لحظه و بدون وقفه از طریق اینترنت پخش می‌شود.

استریمر فردی است که محتوا را از طریق اینترنت برای مخاطبان ارائه می‌دهد. آن‌ها با اشتراک‌گذاری فعالیت‌ها، سرگرمی‌ها یا تخصص خود از طریق استریم زنده یا ضبط‌شده، بینندگان را جذب می‌کنند.

نحوه شروع استریم: نکاتی برای مبتدیان

شما می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه استریمر شوید؛ اما مطمئن نیستید که برای شما مناسب است یا خیر؟ احتمالاً در طی این سال‌ها شاهد حضور سازندگان محتوای مشهور و حرفه‌ای در پلتفرم‌هایی مانند توییچ و یوتیوب بوده‌اید و حالا خودتان می‌خواهید به آن بپردازید و جلوی دوربین بنشینید و محتوای خود را تولید کنید.

تبدیل‌شدن به یک استریمر کار سختی نیست و این خبر خوبی برای هر کسی است که آینده را کمی دلهره‌آور می‌بیند. برای اینکه بدانیم که چطور استریمر شویم و محتوای بی‌نقص تولید کنیم، باید نکته‌ها و استراتژی‌های درست را بدانیم.

هدف خود را مشخص کنید

رایج‌ترین اشتباهی که افراد در ابتدای کار خود مرتکب می‌شوند، تعیین‌نکردن هدف است. قبل از اینکه به‌سراغ پخش زنده بروید، باید دلیل استریم‌کردن را مشخص کنید. هدف شما می‌تواند چیزی مانند رشد مخاطبان، ایجاد ارتباط با دنبال‌کنندگان یا به‌دست آوردن فالوور بیشتر برای محتوا باشد.

نوع استریم خود را انتخاب کنید

پس از تعیین هدف، باید تصمیم بگیرید که در استریم (پخش آنلاین) چه‌ کاری انجام خواهید داد. آیا استریم بازی انجام می‌دهید؟ با افراد مشهور مصاحبه می‌کنید؟ کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در استریم‌های زنده خود انجام دهید تا مخاطبان را جذب کنید.

برای استریم خود برنامه‌ریزی کنید

اکثر استریم‌هایی که به‌صورت آنلاین مشاهده می‌کنید، با برنامه‌ریزی تهیه شده‌اند. حتی اگر اتفاق‌هایی خارج از برنامه‌ریزی در طول استریم رخ دهند، استریم‌کننده معمولاً یک برنامه‌ی کلی دارد. برای شما که ابتدای راه هستید، چارچوب‌ ساده‌ای برای توضیح یک موضوع ممکن است کافی باشد یا شاید به متن آماده‌ای نیاز داشته باشید. همه‌ی این موارد به نوع استریم شما بستگی دارد.

تجهیزات استریم خود را تنظیم کنید

برای شروع به استودیوی کاملاً حرفه‌ای نیاز ندارید؛ اما به برخی تجهیزات اولیه‌ی استریم نیاز خواهید داشت. بسیار مهم است که تجهیزات خود را به‌درستی تنظیم کنید و سپس مطمئن شوید که پهنای باند کافی برای حفظ یک اتصال پایدار دارید.

پلتفرم‌ استریم خود را انتخاب کنید

پلتفرم مناسبی را برای پخش محتوای خود در نظر بگیرید. برای مثال گیمرها تمایل دارند به سمت Twitch و Kick جذب شوند درحالی‌که یک بلاگر ممکن است بیشتر به لایو اینستاگرام و لایو یوتیوب یا تیک‌تاک علاقه‌مند باشد.

نرم‌افزار استریم خود را انتخاب کنید

قدم بزرگ دیگر، انتخاب نرم‌افزار مناسب استریم است. برنامه‌های متعددی وجود دارند؛ اما OBS Studio در بین کاربران و استریمر‌های تازه‌وارد محبوبیت زیادی دارد.

این برنامه رایگان و متن‌باز است و می‌توان برای ضبط جلسه‌های آنلاین، وبینارها، سخنرانی‌ها و سایر فعالیت‌ها نیز از آن استفاده کرد. افزون‌براین، از هر پلتفرم استریمی پشتیبانی می‌کند و عملکرد بالا و پایداری ارائه می‌دهد.

برای ضبط ویدیو با OBS این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

  • برنامه را نصب و اجرا کنید.
  • روی نماد + در پایین سمت چپ کادر Sources کلیک کنید.
  • روی Display Capture بزنید و بعد از ایجاد عنوان روی OK کلیک کنید.
انتخاب گزینه Display Capture در برنامه obs
  • در پنجره‌ی بعدی گزینه‌هایی برای طریقه‌ی نمایش خواهید داشت. اگر از چند مانیتور استفاده می‌کنید، حتماً روی Display کلیک کرده و صفحه نمایش مناسب را از منوی کشویی انتخاب کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی OK بزنید.
پنجره‌ باز شده برای انتخاب display مورد نظر در برنامه obs
  • روی Settings در پایین سمت راست کلیک کنید و سپس به بخش Output وارد شوید.
  • در کادر Recording، باید فایل مقصد خود را در قسمت Recording Path انتخاب کنید. برای انجام این کار، با کلیک روی Browse، یک مقصد را انتخاب کنید.
بخش Output نرم افزار obs
  • روی دکمه‌ی Start Recording در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید تا ضبط شروع شود. برای توقف ضبط نیز می‌توانید دوباره روی آن ضربه بزنید.
انتخاب دکمه‌ Start Recording در نرم افزار obs

برای استریم با نرم‌افزار OBS مراحل زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که این فرایند ممکن است براساس ابزار استریم شما کمی متفاوت باشد.

  • بعد از اجرای OBS، روی Settings در پایین سمت راست کلیک کنید.
  • در منوی تنظیمات، روی تب Stream کلیک کنید.
  • در منوی کشویی Service، پلتفرم مورد نظر را برای استریم انتخاب کنید.
استریم با نرم افزار OBS
  • برخی از سرویس‌ها مانند یوتیوب یا توییچ ممکن است به استریم‌کی (Stream Key) نیاز داشته باشند. برای به‌دست‌آوردن استریم‌کی، باید بعد از ساختن حساب کاربری در سایت مربوط‌ به پلتفرم مورد نظرتان با مراجعه به پنل کاربری خود جهت دریافت آن اقدام کنید. برای مثال، در سایت توییچ با واردشدن به بخش Settings و انتخاب منوی Channels and Videos می‌توانید استریم‌کی خود را به‌دست آورید.
  • اکنون استریم‌کی را وارد کنید. در غیر این صورت روی Apply و سپس OK بزنید.
  • هنگامی‌ که برای استریم آماده شدید، روی دکمه‌ی Start Streaming کلیک کنید.
انتخاب Start Streaming برای شروع استریم در نرم افزار obs studio

قبل از پخش زنده همه‌چیز را تست کنید

هرگز قدرت یک تست ساده را دست کم نگیرید. این کار می‌تواند از اشتباهات غیرضروری جلوگیری کند و شما را در مسیر سریع موفقیت قرار دهد.

نکاتی برای تبدیل‌شدن به استریمر موفق و حرفه‌ای

حالا که اصول اولیه را می‌دانید، نکته‌هایی را بیان می‌کنیم تا حرفه‌ای شوید.

با اعتماد به نفس به دوربین نگاه کنید

هرچه زمان بیشتری را صرف انجام کاری کنید، تجربه‌ی شما بیشتر می‌شود و اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا می‌کنید. بااین‌حال می‌توانید با ترفند ساده‌ای سرعت این فرایند را افزایش دهید. تاجایی‌که ممکن است راحت بنشینید، شانه‌های خود را عقب ببرید و حالت بدنی خود را صاف نگه دارید. سعی کنید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به همین شکل بنشینید تا به‌سرعت تفاوت را ببینید.

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

یکی از دلایل اصلی لذت‌بردن افراد از تماشای ویدیوهای زنده این است که می‌توانند مستقیماً با استریمرها ارتباط برقرار کنند. حالا که آرام و بااعتماد به نفس به‌نظر می‌رسید، تعامل با بینندگان خود را فراموش نکنید. برای پاسخ‌دادن به نظرها و سؤال‌ها یا اضافه‌کردن توضیحات خودتان وارد چت شوید. تصور کنید با تعدادی از دوستان و آشنایان خود صحبت می‌کنید و فقط از گفت‌وگو لذت می‌برید.

از رفتارهای نامناسب پرهیز کنید

شاید تعجب کنید استریمرهای مختلفی با رفتار نامناسب، شهرت خود را از دست داده‌اند. زبان تند و شوخی‌های بیجا می‌توانند در دنیای استریم مخرب باشند.

از رقبا بیاموزید

رقبای خود را پیدا کنید به تحلیل محتوای آن‌ها بپردازید. ببینید چه‌ کاری را خوب و چه‌ کاری را بد انجام می‌دهند. برخی از آن‌ها شاید تعامل نداشته باشند، در‌حالی‌که برخی دیگر ممکن است حوصله‌ی افراد را سر ببرند. با یادگیری از رقبای خود می‌توانید از اشتباهات آن‌ها اجتناب کنید.

تجهیزات استریم مناسب تهیه کنید

تجهیزات مورد استفاده، کیفیت استریم شما را تعیین می‌کنند. از داشتن بهترین وب کم برای استریم گرفته تا بهترین میکروفون، همه باعث می‌شود تا مخاطبان را به سمت خودتان بکشانید.

راهنمای تجهیزات لازم برای استریم

اولین ابزار لازم برای استریم، کامپیوتر خواهد بود. توجه داشته باشید برای شروع استریم و ورود به این حرفه به کامپیوتر حرفه‌ای نیاز ندارید و می‌توانید با حداقل امکانات کار خود را شروع کنید. افزون‌براین، کنسول بازی یا گوشی هوشمند گزینه‌های خوبی برای استریم هستند‌. این موضوع به نوع محتوای تولید‌شده و همچنین کیفیت مطلوب استریم شما بستگی دارد. دومین ابزار، اینترنت پایدار و سریع برای انتقال ویدیوهای زنده‌ی خود به پلتفرم‌های استریم است.

ابزارهای تکمیلی برای راه‌اندازی لایواستریم را میکروفون، دوربین و لوازم جانبی مانند سه‌پایه و تجهبزات نورپردازی شامل می‌شود.

میکروفون

سه نوع میکروفون برای پخش زنده براساس نوع اتصال و کیفیت صدا استفاده می‌شود: میکروفون داخلی، میکروفون USB و میکروفون XLR.

محبوب‌ترین انتخاب، میکروفون USB خواهد بود، زیرا مستقیماً به کامپیوتر شما متصل می‌شود و صدایی عالی تولید می‌کند. میکروفون USB قیمت مناسبی دارد و استفاده از آن آسان است.

میکروفون XLR بالاترین کیفیت صدا را ارائه می دهد؛ اما برای کارکردن به یک میکسر صوتی نیاز دارد. اگر کیفیت صدا برایتان خیلی مهم است، این خرید قطعاً ارزش آن را دارد.

برای انتخاب و خرید میکروفون سه حالت را در نظر می‌گیریم:

  • خرید میکروفون با قیمت مناسب برای شروع کار استریم: برای این منظور می‌توانید سراغ مدل بویا BY-M1 بروید. این میکروفون یقه‌ای کوچک گزینه‌ای فوق‌العاده برای شروع استریم است؛ زیرا فقط حدود ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. میکروفون Boya BY-M1 صدا را از همه‌ی زوایا دریافت می‌کند و مستقیماً به گوشی هوشمند، دوربین فیلمبرداری و رایانه‌ی شخصی وصل می‌شود؛ بنابراین به تجهیزات اضافی نیازی ندارید. برای مشاهده‌ی دقیق قیمت میکروفون بویا می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.
  • خرید میکروفون برای افراد در سطح متوسط: Blue Yeti USB یکی از محبوب‌ترین میکروفون‌های USB برای استریم زنده است. با پرداخت حدود ۱۴ میلیون تومان، میکروفونی در اختیارتان قرار می‌گیرد که علاوه‌بر کیفیت خوب به‌دلیل داشتن پاپ‌فیلتر از بروز هرگونه صدای مزاحم هنگام صحبت‌کردن جلوگیری می‌کند.
  • خرید میکروفون با کیفیت فوق‌العاده برای افراد حرفه‌ای: وقتی صحبت از میکروفون‌های حرفه‌ای می‌شود، هر تدوینگر صدا یا نوازنده، Shure را می‌شناسد. میکروفون SM7B همیشه مورد توجه بوده است و با توجه به قیمت حدود ۳۵ میلیون‌تومانی‌اش، صدایی شفاف ارائه می‌دهد. با‌این‌حال، به‌دلیل درگاه XLR، برای اتصال آن به کامپیوتر خود باید میکسر صدا خریداری کنید. میکروفون همچنین از پاپ‌فیلتر داخلی و فوم محافظ قابل جداشدن بهره می‌برد.

اگر دوست دارید با مدل‌‌های دیگر میکروفون‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی راهنمای خرید میکروفون را از دست ندهید.

دوربین

امروزه، اکثر گوشی‌های هوشمند دارای دوربین‌های قدرتمندی هستند که می‌توانند گزینه‌ی مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای شروع استریم شما باشند؛ اما دوربین فیلمبرداری، کیفیت بالاتری دارد و افراد بیشتری را به استریم‌های شما جذب می‌کند.

شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خودتان از وب‌کم‌ها، دوربین‌های DSLR، دوربین‌های بدون آینه، دوربین‌های ضبط حرفه‌ای Camcorder و حتی دوربین‌های ورزشی (اکشن کمرا) استفاده کنید.

  • وب‌کم Razer Kiyo که حدود ۷ میلیون تومان قیمت دارد، کیفیت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد و از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل می‌شود. Razer Kiyo حتی دارای حلقه‌ی LED داخلی است که کیفیت ویدیوی شما را افزایش می‌دهد و در هزینه‌ی تجهیزات نورپردازی صرفه‌جویی می‌شود. وب‌کم ریزر کیو در شرایط نور کم به خوبی عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد با کیفیت 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه استریم کنید.

اگر می‌خواهید کمی بیشتر روی کیفیت فیلم سرمایه‌گذاری کنید، دوربین DSLR انتخاب خوبی است. شما همچنین می‌توانید یک دوربین بدون آینه‌ی جمع‌و‌جور تهیه کنید که همان کیفیت فیلمبرداری عالی و وضوح تصویر فوق‌العاده‌بالا را ارائه می‌دهد.

  • دوربین DSLR کانن مدل EOS 250D با قیمت حدود ۳۹ میلیون تومان نیاز استریمرها را برطرف می‌کند. این دوربین از حسگر ۲۴٫۱ مگاپیکسلی CMOS بهره می‌برد و می‌تواند ویدیو را با کیفیت عالی 4K نیز ضبط کند. افزون‌براین، از یک نمایشگر تصویر ۳ اینچی متحرک ۳۶۰ درجه برخوردار است که امکان عکاسی را با هر زاویه‌ای فراهم می‌کند.
  • اگر به‌دنبال بهترین کیفیت هستید، دوربین فیلمبرداری PXW-Z90 سونی، بینندگان شما را با کیفیت ویدیویی عالی شگفت‌زده می‌کند. PXW-Z90 به شما این امکان را می‌دهد که با وضوح 4K فیلم بگیرید. همچنین می‌توانید مستقیماً به همه‌ی پلتفرم‌های آنلاین استریم کنید. قیمت دوربین پیشرفته‌ی سونی حدود ۱۱۷ میلیون تومان است.

لوازم جانبی استریم

صرف نظر از موارد فوق، ممکن است به تجهیزات بیشتری نیاز داشته باشید. چنین تجهیزاتی شامل سه‌پایه‌ی دوربین، تجهیزات نورپردازی برای بهبود هرچه‌بیشتر کیفیت ویدیو و پرده‌ی سبز برای تغییر پس‌زمینه است.

نورپردازی: رینگ لایت ۱۰ اینچی Ring Fill Light ZMX-260 با قیمت حدود ۶۰۰ هزار تومان گزینه‌ی مناسبی است و می‌توانید نوری یکدست و یکپارچه به سمت خود بتابانید.

گزینه‌ی بعدی، نور ثابت ال‌ای‌دی جی ماری مدل FM-17RS است که برای تصویربرداری در شرایط نوری مختلف کاربرد دارد و با توجه به دمای رنگ قابل تنظیم (۳۰۰۰K تا ۶۵۰۰K)، می‌توانید آن را به تناسب با محیط و نیازهای خود تنظیم کنید. قیمت آن به حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد و می‌توان آن را به‌راحتی حمل کرد.

سه‌پایه: اگر به سه‌پایه برای عکاسی حرفه‌ای با دوربین یا گوشی موبایل نیاز دارید، مدل Jmary MT-75 گزینه‌ی مناسبی است. این سه‌پایه‌ی قابل حمل، جنس آلومینیوم و حداکثر ارتفاع ۲۱۰ سانتی‌متر دارد و برای انواع نور ثابت و رینگ‌لایت با تحمل وزن ۵ کیلوگرم استفاده می‌شود. سه‌پایه‌ی Jmary MT-75 را می‌توانید با قیمت حدود ۷۰۰ هزار تومان خریداری کنید.

کارت کپچر: دستگاهی است که به شما امکان می‌دهد ویدیو و صدا را از منبع دیگری ضبط یا پخش کنید. برای مثال، جهت ضبط روند بازی از ایکس‌باکس وان، به کارت کپچر نیاز دارید که به پورت HDMI کنسول متصل شود؛ زیرا ایکس‌باکس وان نمی‌تواند همزمان روند بازی را ضبط و پخش کند. کارت‌های کپچر در دو نوع اینترنال و اکسترنال وجود دارند که اولی مستقیماً در رایانه نصب می‌شود و دومی را می‌توان از طریق USB متصل کرد.

انواع مختلف کارت کپچر در بازار یافت می‌شود که به‌دلیل داشتن تفاوت‌‌های جزئی، انتخاب را کمی دشوار می‌کنند. کارت کپچر دی‌نت مدل HDVC با قیمت حدود ۷۰۰ هزار تومان، انتخاب قابل قبولی برای اشتراک مطالب در جلسات آنلاین و استریم بازی‌ها است. HDVC بدون نیاز به نرم‌افزار و از طریق USB به کامپیوتر متصل می‌شود. کپچر HDVC از وضوح 1080p با سرعت ۳۰ فریم‌درثانیه پشتیبانی می‌کند و می‌توان از آن روی ویندوز و لینوکس استفاده کرد.

نکته‌های کاربردی برای رشد بیشتر مخاطبان

هر استریمر در نهایت با یک سؤال بزرگ روبه‌رو می‌شود: چگونه مخاطبان خود را افزایش دهم؟ در ادامه برخی از روش‌های امتحان‌شده و واقعی برای افزایش مخاطبان شما آورده شده است.

ویدیوها و کانال خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

پلتفرم‌هایی مانند ایکس، فیسبوک و اینستاگرام مکان‌های خوبی برای تبلیغ محتوای و جذب بینندگان بیشتر هستند. فراموش نکنید که عناوین و هشتگ‌های شما باید ترند و جذاب باشند! ویدیوهای خود را در هر شبکه اجتماعی که حضور دارید تبلیغ کنید تا دسترسی شما به حداکثر برسد.

مخاطبان را تشویق کنید تا لایک کنند و به اشتراک بگذارند

افراد اغلب لایک، به‌اشتراک گذاشتن و دنبال کردن را فراموش می‌کنند، حتی اگر از محتوا لذت ببرند. پس این وظیفه‌ی شما است که به آن‌ها یادآوری کنید. خجالت نکشید و از بینندگان خود بخواهید این کار را انجام دهند.

همیشه زمان لایو استریم خود را مشخص کنید

اگر مخاطبان شما از زمان لایو استریمتان خبر نداشته باشند، در استریم زنده‌ی شما حاضر نخواهند شد. حتی اگر کانال را دنبال کنند، احتمالاً هنوز هم به یادآوری نیاز دارند که زمان پخش شما چه‌ زمانی است.

عناوین و توضیحات سئو را ایجاد کنید

بیشتر افراد ویدیوهای جدید یوتیوب را ازطریق موتورهای جست‌وجو مانند گوگل پیدا می‌کنند. همین موضوع در مورد ویدیوها و استریمرها نیز صدق می‌کند. اگر می‌خواهید افراد محتوای شما را در ابتدای نتایج جست‌وجوی ببینند، باید چند عنوان و توضیحات جذاب سئو ایجاد کنید و کلمات کلیدی خود را در عنوان و توضیحات قرار دهید تا گوگل متوجه شما شود.

روی ثبات محتوا تمرکز کنید

اگر می‌خواهید استریمر موفقی باشید، باید به‌طور منظم محتوا تولید کنید. انتشار روزانه‌ی محتوا بسیار عالی است؛ اما اگر نمی‌توانید آن را مدیریت کنید، چند بار در هفته این کار را انجام دهید. سعی کنید هر هفته در یک زمان معین محتوایتان را پخش کنید تا افراد بدانند چه‌ زمانی باید منتظر محتوای شما باشند.

اگر مریض شوید یا به تعطیلات بروید چه اتفاقی می‌افتد؟ می‌توانید با تعیین زمان پخش برای محتوای خود، بینندگان را ناامید نکنید و از تعطیلات خود هم لذت ببرید.

سعی کنید تا حد امکان منحصربه‌فرد باشید

به‌طور معمول، سازندگانی که در شبکه‌های اجتماعی مشهور می‌شوند، کسانی هستند که کاری منحصربه‌فرد انجام می‌دهند. میلیون‌ها سازنده‌ی معمولی وجود دارند که محتوای دیگران را کپی می‌کنند. اگر شما مبتکر و نوآور باشید، در این صورت خواهید درخشید، به‌خصوص اگر کاری که انجام می‌دهید، چالش‌برانگیز، جالب و سرگرم‌کننده باشد.

مطمئن شوید که در وضعیت ذهنی مناسبی هستید

استریمینگ می‌تواند گیج‌کننده و استرس‌زا باشد و برای کسی که عزت نفس یا اعتمادبه‌نفس پایینی دارد، مسیر سختی خواهد بود. شما باید ساعت‌ها صرف ساختن ویدیوها و ویرایش آن‌ها باشید و محتوای انتخاب‌شده را منتشر کنید تا فقط چند بازدید داشته باشید.

مطمئناً بازدید محتوای شما با مرور زمان بهتر خواهد شد؛ اما برای مقابله با تنهایی در شروع کار آماده باشید.

استریمر موفق‌ بودن دشوار و زمان‌بر است و می‌تواند سخت‌تر از کارکردن در یک شغل سنتی باشد. برای مثال، شما به‌عنوان سازنده‌ی محتوا باید همیشه مشغول به‌ کار باشید، به‌دنبال ایده‌های بزرگ بعدی یا جدیدترین ترندها بگردید و همواره در شبکه‌های اجتماعی خود حضور داشته باشید.

امیدواریم شما را با آنچه برای پیشرفت و تبدیل‌شدن به یک استریمر موفق لازم است، آشنا کرده باشیم. اگر به‌دنبال نرم‌افزاری قدرتمند برای استریم‌کردن هستید، مقاله‌ی بهترین برنامه های استریم ۲۰۲۴ برایتان مفید خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات