چطور به فایل پاورپوینت خود صدا اضافه کنیم؟

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
اضافه‌کردن صدا به فایل پاورپوینت
اضافه‌کردن صدا به پاورپوینت، کار پیچیده‌ای نیست و شما می‌توانید به‌سادگی این کار را انجام دهید؛ البته به‌شرطی که مراحل انجام این کار را بلد باشید.
تبلیغات

برای داشتن یک ارائه‌ی قوی با پاورپوینت، ساخت اسلایدهای زیبا کافی نیست و بهتر است از گزینه‌هایی مانند افزودن صدا و موسیقی هم استفاده کنید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید با اضافه‌کردن موسیقی یا حتی صدای خود به پاورپوینت، ارائه‌ی تأثیرگذارتری داشته باشید.

اضافه‌کردن صدا به پاورپوینت از فایل‌های داخل کامپیوتر

یکی از گزینه‌های شما برای اضافه‌کردن صدا به پاورپوینت، استفاده از فایل‌های صوتی ذخیره‌شده در کامپیوترتان است. برای انجام این‌ کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • فایل پاورپوینت خود را باز کنید و به اسلایدی بروید که می‌خواهید فایل صوتی را به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید فایل صوتی بلافاصله بعد از بازکردن پاورپوینت شروع به پخش شود، اسلاید اول را انتخاب کنید.
  • به تب Insert و بخش Media از نوار سمت راست بروید.
  • روی Audio کلیک کنید. در سیستم‌عامل ویندوز روی گزینه‌ی Audio on My PC و در مک روی گزینه‌ی Audio Browser یا Audio from File ضربه بزنید.
اضافه‌کردن صدا به پاورپوینت
  • پس از جست‌وجو و پیداکردن فایل صوتی مورد نظرتان، روی آن کلیک کنید و گزینه‌ی Insert را بزنید. اگر از مرورگر صوتی در مک استفاده می‌کنید، فایل صوتی را روی اسلاید بکشید.
  • در این مرحله، آیکون audio را در اسلاید خود خواهید دید. از دکمه‌ی Play برای پخش فایل صوتی و از تب Playback برای تنظیمات مربوط به پخش صدا استفاده کنید.
اضافه‌کردن صدا به پاورپوینت
اضافه‌کردن صدا به پاورپوینت

پاورپوینت از فرمت‌های AIFF، AU، MID، MIDI، MP3، MP4، M4A، WAV و WMA پشتیبانی می‌کند؛ اما نسخه‌های قدیمی‌تر از ۲۰۱۳ ممکن است از تمام این فرمت‌ها پشتیبانی نکنند.

آموزش ضبط‌کردن صدا روی پاورپوینت

گاهی اوقات شاید بخواهید صدای خود را روی اسلایدهای پاورپوینت ضبط کنید. برای انجام این کار کافی است بر اساس مراحل زیر پیش بروید:

  • فایل پاورپوینت خود را باز کنید و به اسلایدی بروید که می‌خواهید صدای خود را روی آن ضبط کنید.
  • به تب Insert بروید و روی فلش گزینه‌ی audio بزنید تا منوی کشویی برایتان باز شود.
  • گزینه‌ی Record Audio را انتخاب کنید.
ضبط صدا روی پاورپوینت
  • روی دایره‌ی قرمزرنگ کلیک کنید تا ضبط صدا شروع شود. در سیستم‌عامل ویندوز این گزینه‌ی در یک پنجره‌ی پاپ‌آپ برای شما ظاهر می‌شود و باید یک نام برای صدای ضبط‌شده انتخاب کنید؛ اما در مک، یک پنل ضبط صدا در سمت راست خواهید دید که هیچ گزینه‌ای برای نام فایل در آن وجود ندارد. هنگام ضبط صدا، زمان هم برای شما نمایش داده می‌شود تا بر اساس آن بتوانید مدت‌زمان ضبط را تعیین کنید.
ضبط صدا روی پاورپوینت
  • وقتی کار ضبط صدا تمام شد، روی مربع قرمز‌رنگ کلیک کنید تا ضبط صدا متوقف شود.
ضبط صدا روی پاورپوینت
  • با کلیک‌کردن روی دکمه‌ی Play می‌توانید قبل از قراردادن صدای خود در اسلاید، به آن گوش کنید و درصورتی‌که از نتیجه‌ی کار ناراضی هستید، دوباره صدای خود را ضبط کنید.
  • برای ضبط مجدد صدا در ویندوز، روی Record کلیک کنید تا بتوانید صدای خود را از اول ضبط کنید. اگر از سیتسم‌عامل مک استفاده می‌کنید، ابتدا روی Discard کلیک کنید و سپس روی گزینه‌ی Record ضربه بزنید تا ضبط صدا شروع شود.
ضبط مجدد صدا روی اسلاید پاورپوینت
  • اگر از نتیجه‌ی کار راضی هستید، روی گزینه‌ی OK در ویندوز و گزینه‌ی Insert در مک کلیک کنید تا صدای ضبط‌شده‌ی شما به اسلاید اضافه شود. در این مرحله آیکون صدا و گزینه‌های مختلف تنظیمات را مشاهده خواهید کرد که با کمک آن‌ها می‌توانید تغییرات مدنظرتان را انجام دهید.
اضافه‌کردن صدا روی اسلاید پاورپوینت

تنظیمات پخش صدا در پاورپوینت

پس از اضافه‌کردن صدا به اسلاید پاورپوینت خود، می‌توانید تنظیمات مختلفی را روی آن انجام دهید تا نتیجه‌ی کارتان همان چیزی باشد که می‌خواهید. برای تنظیمات بیشتر، روی آیکون audio کلیک کنید و به تب Playback بروید. در ادامه با گزینه‌های سفارشی‌سازی صدا در فایل پاورپوینت آشنا می‌شوید:

Trim Audio: از این گزینه‌ می‌توانید برای کوتاه‌کردن صدای ضبط‌شده استفاده کنید. از باکس start و end یا اسلایدر برای کوتاه‌کردن زمان کلیپ صوتی خود استفاده کنید. در نهایت روی گزینه‌ی OK در ویندوز یا Trim در مک کلیک کنید تا تغییراتی که انجام داده‌اید، ذخیره شوند.

Fade Duration: این گزینه به شما کمک می‌کند تا بتوانید قسمت شروع یا قسمت پایانی صدا را در پاورپوینت خود محو کنید.

Volume: برای تنظیم بلندی صدا در هنگام پخش، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

Start: در این منو می‌توانید با انتخاب یکی از گزینه‌های In click sequence، Automatically یا When clicked on، چگونگی پخش صدا را در همان اسلاید تعیین کنید.

تنظیمات پخش صدا در پاورپوینت

Play Across Slides: اگر می‌خواهید صدا در تمام اسلایدهای شما پخش شود، تیک این گزینه را فعال کنید.

Loop Until Stopped: با فعال‌کردن این گزینه، فایل صوتی تا زمانی‌ که آن را قطع نکنید، پخش خواهد شد.

Hide During Show: در صورت انتخاب این گزینه، آیکون audio در اسلاید شما نشان داده نمی‌شود.

Rewind After Playing: اگر می‌خواهید کلیپ شما پس از پخش به‌طور خودکار دوباره به ابتدا برگردد، این گزینه را انتخاب کنید.

Play in Background: این گزینه، هر دو گزینه‌ی پخش صدا در اسلایدها و پخش تا زمان توقف را شامل می‌شود.

تنظیمات پخش صدا در پاورپوینت

استفاده‌ کردن از صدای ویدیو در پاورپوینت

گاهی اوقات ممکن است بخواهید صدای یک ویدیو را روی پاورپوینت خود قرار دهید؛ بدون اینکه خود ویدیو را در ارائه‌ی خود استفاده کنید. برای انجام این کار پس از بازکردن فایل پاورپوینت و انتخاب اسلاید مورد نظرتان، مراحل زیر را به‌ترتیب دنبال کنید:

  • به تب Insert بروید و روی فلش کشویی Video در سمت راست کلیک کنید.
  • یکی از گزینه‌های ظاهرشده را انتخاب و دستورات را دنبال کنید تا ویدیوی شما به اسلاید اضافه شود.
اضافه‌کردن ویدیو به پاورپوینت
  • پس از ظاهرشدن ویدیو در اسلاید، ابتدا یکی از گوشه‌های آن را بکشید تا سایز ویدیو کوچک شود؛ سپس ویدیو را به یکی از دو طرف اسلاید منتقل کنید. با انجام این کار، هنگام پخش کردن ویدیو صدای آن نیز پخش خواهد شد؛ اما خود ویدیو در اسلاید شما دیده نخواهد شد.
ویدیو در پاورپوینت
  • پس از انتخاب ویدیو، از تب Playback برای انجام تنظیمات مورد نظرتان استفاده کنید.

همان‌طور که دیدید، اضافه‌کردن صدا به پاورپوینت کار بسیار ساده‌ای است و شما می‌توانید به‌راحتی صدای دلخواه خودتان را روی اسلایدهای پاوپورنت قرار دهید. آیا تجربه‌ی انجام این کار را دارید؟ فکر می‌کنید اضافه‌کردن فایل صوتی به پاورپوینت چه تأثیری در گیرایی و جذابیت ارائه‌‌‌ی شما خواهد داشت؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات