چگونه زیرنویس فارسی یوتیوب را فعال کنیم

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
زیرنویس فارسی یوتیوب
اگر در یوتیوب کانال دارید اکنون می‌توانید از ابزار قدرتمند این پلتفرم برای ایجاد زیرنویس خودکار به زبان فارسی بهره ببرید.
تبلیغات

یوتیوب قابلیتی معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور خودکار ازطریق هوش مصنوعی زیرنویس‌های فارسی برای ویدیوهای خود ایجاد کنند. این ویژگی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ی پردازش زبان طبیعی و ترجمه‌ی خودکار، می‌تواند محتوای ویدیوها را به زبان‌های مختلف از جمله فارسی ترجمه کند.

علاوه‌بر تولیدکنندگان محتوا، ابزار ترجمه‌ی خودکار یوتیوب برای کسانی که ویدیو تماشا می‌کنند بسیار مناسب است؛ به خصوص زمانی که می‌خواهید محتوای ویدیوی انگلیسی یا زبان‌های دیگر را به زبان فارسی ببینید. به‌هر حال اگر برایتان سوال است که چگونه زیرنویس یوتیوب را فارسی کنیم، قابلیت ترجمه‌ی خودکار یوتیوب به شما کمک خواهد کرد. این ویژگی می‌تواند به‌ویژه برای تولیدکنندگان محتوای آموزشی که به دنبال راهی برای دسترسی بیشتر به مخاطبان فارسی‌زبان هستند، بسیار مفید باشد.

اگر برای شما سؤال شده است که چگونه زیرنویس فارسی یوتیوب را فعال کنیم؟ در ادامه مراحل دقیق فعال‌سازی این ویژگی را توضیح داده‌ایم.

آموزش فعال کردن زیرنویس خودکار فارسی یوتیوب

برای ایجاد زیرنویس فارسی روی ویدیوهایی که در کانال یوتیوب خود منتشر می‌کنید، باید چند مرحله‌ی ساده را انجام دهید:

۱. پس از ورود به اکانت یوتیوب خود، وارد Youtube Studio شوید.

۲. در یوتیوب استودیو از منوی سمت چپ (اگر زبان یوتیوب شما انگلیسی باشد) یا سمت راست (اگر زبان یوتیوب شما فارسی باشد) روی گزینه‌ی Content (محتوا) کلیک کنید.

صفحه ویدیوهای یوتیوب
زومیت

۳. زیر عنوان ویدیویی که قصد دارید زیرنویس فارسی به آن اضافه شود، روی نماد مداد که با عنوان Details (جزئیات) مشخص شده است، کلیک کنید تا وارد صفحه‌ی تنظیمات آن ویدیو شوید.

صفحه ویدیوهای یوتیوب
زومیت

۴. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا بخش Video Language (زبان ویدیو) را ببینید. در این قسمت حتماً باید زبان ویدیوی خود را روی Persian تنظیم و درنهایت روی دکمه‌ی آبی رنگ Save در بالای صفحه کلیک کنید. اگر قبلاً اینکار را انجام داده‌اید نیازی به انجام هیچ کار اضافه‌ی نیست و به مرحله‌ی بعد بروید.

صفحه انتخاب زبان ویدیو یوتیوب
زومیت

۵. اکنون درحالی‌که هنوز در صفحه‌ی جزئیات ویدیوی خود هستید، از منوی کناری، گزینه‌ی Subtitle (زیرنویس) را انتخاب کنید.

صفحه زبان های ویدیو یوتیوب
زومیت

۶. در این بخش دو گزینه به‌صورت خودکار اضافه شده‌اند که یکی با عنوان Perisan Language (video language) و دیگری با عنوان Persian (automatic captions) مشخص شده‌اند. توجه‌ داشته باشید که در ستون مقابل نام این گزینه‌ها یعنی ستون Subtitle (زیرنویس) برای مورد دوم، عبارت Published را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد زیرنویس خودکار فارسی برای آن ویدیو منتشر شده است.

۷. ماوس خود را به ستون Subtitle (زیرنویس) زیرنویس‌های خودکار ببرید تا گزینه‌ی Edit (ویرایش) نمایان شود و روی آن کلیک کنید.

صفحه زبان های ویدیو یوتیوب
زومیت

۸. اکنون صفحه‌ای شامل ویدیوی شما و زیرنویس‌های فارسی که به‌طور خودکار با هوش مصنوعی یوتیوب ایجاد شده‌اند را مشاهده خواهید کرد. از آنجا که احتمال دارد برخی عبارت‌ها به اشتباه ترجمه شده باشند، امکان ویرایش موارد دلخواه در این بخش وجود دارد.

صفحه یوتیوب استودیو
زومیت

چطور ترجمه‌ی خودکار فارسی را هنگام تماشای ویدیوهای یوتیوب فعال کنیم؟

ترجمه فیلم های یوتیوب با هوش مصنوعی امکان‌پذیر است و اگر برایتان سؤال پیش آمده است که چگونه در یوتیوب زیرنویس فارسی را فعال کنیم، این پلتفرم به کمک هوش مصنوعی می‌تواند محتوای ویدیویی را به‌طور کاملاً خودکار ترجمه کند. برای فعال‌کردن ترجمه‌ی خودکار ویدیوهایی که تماشا می‌کنید:

۱. از فهرست ابزارهای پخش ویدیو روی Subtitle (زیرنویس) کلیک کنید.

گزینه زیرنویس هنگام پخش ویدیو یوتیوب

۲. اکنون روی نماد چرخ‌دنده‌ی کنار گزینه‌ی زیرنویس کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Subtitle و بعد از آن Auto-translate را انتخاب کنید. در فهرست روی زبان فارسی persian بزنید.

گزینه زیرنویس هنگام پخش ویدیو یوتیوب

۳. اکنون اگر به بخش Subtitle برگردید Persian (Auto-translate) را خواهید دید. با انتخاب Persian (Auto-translate) ویدیوی مورد نظر با زیرنویس خودکار فارسی پخش خواهد شد.

گزینه زیرنویس هنگام پخش ویدیو یوتیوب

شاید گاهی نیاز داشته باشید از روی محتوای ویدویی، مقاله‌ای بنویسید که در این شرایط سایت دانلود زیرنویس یوتیوب می‌تواند بسیار کاربردی باشد. با این سایت‌ها می‌توان زیرنویس کامل ویدیوهای مورد نظر را دانلود و از آن‌ها برای اهداف خود استفاده کرد.

ازطرفی در پاسخ به این سؤال که چگونه زیرنویس یوتیوب را فارسی کنیم در گوشی کافی است بعد از بازکردن ویدیو، روی گزینه‌ی سه‌نقطه در بالای صفحه کلیک و سپس از بخش زیرنویس‌ها، زبان فارسی را فعال کنید.

درصورتی که فقط از گوشی استفاده می‌کنید و قصد تولید محتوا دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌ی آموزش ساخت کانال یوتیوب با گوشی بزنید.

یوتیوب امکانات دیگری هم دارد که مورد توجه قرار گرفته است. به‌عنوان مثال، یکی از سؤالات رایج این است که چگونه کانال یوتیوب را مانیتایز کنیم؟ برای شروع کسب درآمد از کانال خود علاوه‌بر تنظیمات یوتیوب برای کسب درامد، باید ابتدا شرایط لازم ازجمله داشتن ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت بازدید عمومی را برآورده سازید.

قابلیت های یوتیوب پریمیوم نیز به شما کمک می‌کند علاوه‌بر دسترسی به امکانات ویژه برای تماشای ویدیو به امکانات خاص محتواسازان نیز دسترسی داشته باشید. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید بدانید چگونه تبلیغات یوتیوب را غیر فعال کنیم، استفاده از اکانت یوتیوب پریمیوم یکی از این روش‌ها خواهد بود و البته می‌توانید از افزونه‌های رایگان نیز برای حذف آگهی‌ها استفاده کنید.

سوالات متداول

  • آیا می‌توان به‌طور خودکار برای ویدیوهای یوتیوب زیرنویس فارسی ایجاد کرد؟

    بله؛ یوتیوب اکنون به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد به‌طور خودکار و با استفاده از هوش مصنوعی برای ویدیوهای خود زیرنویس فارسی ایجاد کنند.

  • زیرنویس‌های خودکار ایجادشده برای ویدیوهای من گاهی اشتباه ترجمه شده‌اند؛ امکان ویرایش آن‌ها وجود دارد؟

    بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به بخش Subtitle (زیرنویس) در تنظیمات ویدیو خود در یوتیوب و سپس انتخاب دکمه‌ی Edit (ویرایش) جلوی زیرنویس فارسی، همه‌ی جملاتی که به‌طور خودکار ترجمه شده‌اند را مرور و درصورت نیاز آن‌ها را ویرایش کنید.

  • هنگام تماشای ویدیوهای یوتیوب چطور زیرنویس فارسی را فعال کنیم؟

    با کلیک روی دکمه‌ی چرخ‌دنده در نوار پخش ویدیوی یوتیوب و سپس انتخاب گزینه‌ی Subtitles، می‌توانید زیرنویس‌های آن ویدیو را فعال کنید. برای مشاهده‌ی زیرنویس فارسی نیز باید گزینه‌ی Persian را برگزینید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات