چطور به اسلایدهای پاورپوینت یادداشت اضافه کنیم؟

چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
اضافه کردن یادداشت به اسلاید پاورپوینت
در این راهنمای گام‌به‌گام به شما یاد می‌دهیم که چگونه با اضافه‌کردن یادداشت به اسلایدهای پاورپوینت خود، ارائه‌های تأثیرگذارتری داشته باشید.
تبلیغات

وقتی می‌خواهید ارائه‌ی قوی با پاورپوینت داشته باشید، احتمالاً صحبت‌هایی فراتر از مطالب نمایش‌داده‌شده در اسلایدها خواهید داشت. در این شرایط قابلیت Speaker Notes به کمکتان می‌آید و این امکان را می‌دهد تا به اسلایدهای خود یادداشت‌هایی را اضافه کنید که در زمان ارائه از دید مخاطبان مخفی بماند.

دانستن نحوه‌ی اضافه‌کردن یادداشت به اسلایدهای پاورپوینت بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند به شما کمک کند تا اسلاید پاورپوینت خود را به‌طور موثرتری ارائه دهید. در این مقاله به چگونگی اضافه‌کردن یادداشت به اسلایدهای پاورپوینت و نکات آن می‌پردازیم.

نحوه‌ی افزودن یادداشت مخفی به اسلاید پاورپوینت

با انجام چند مرحله‌ی ساده‌ی زیر می‌توانید یادداشت مخفی به اسلاید پاورپوینت خود اضافه کنید:

  • به تب View بروید و گزینه‌ی Normal یا Outline View را انتخاب کنید. با این‌کار می‌توانید اسلاید و یادداشت مورد نظر برای افزودن را مشاهده کنید.
انتخاب گزینه Normal یا Outline View در پاورپوینت
  • روی اسلاید مورد نظرتان جهت ویرایش کلیک کنید و سپس روی دکمه‌ی Notes در نوار ابزار پایین صفحه بزنید. علاوه‌بر روش فوق، برای اضافه‌کردن یادداشت می‌توانید با کلیک روی سربرگ View، از بخش Show قابلیت Notes را فعال کنید.
  • زیر اسلایدی که انتخاب کرده‌اید، بخشی به‌نام Click to add notes وجود دارد، روی آن کلیک کنید و سپس اطلاعات خود را برای افزودن به اسلاید، تایپ یا جاگذاری کنید. اگر می‌خواهید به خط بعدی بروید دکمه‌ی اینتر را فشار دهید.
انتخاب دکمه Notes برای افزودن یادداشت به پاورپوینت
  • می‌توانید با استفاده از ابزارهای موجود در برگه‌ی Home، فونت، رنگ و پاراگراف‌های یادداشت خود را شخصی‌سازی کنید.
  • اگر یک یادداشت طولانی در پنل داشته باشید، خواهید دید که نوار پیمایشی در سمت راست ظاهر می‌شود تا بتوانید به سمت پایین حرکت کنید و کل یادداشت را ببینید. افزون‌براین می‌توانید پنل را به سمت بالا بکشید تا بزرگ‌تر شود.
اسکرول بخش یادداشت پاورپوینت
  • پس از اضافه‌کردن یادداشت‌ها، می‌توانید خارج از کادر کلیک کنید. با این‌کار اطلاعات وارد‌شده به‌طور خودکار ذخیره می‌شوند.

مخفی‌کردن یادداشت‌ها در حین ویرایش یک اسلاید

اگر می‌خواهید اسلاید شما در حین ویرایش به‌طور کامل نمایش داده نشود، می‌توانید یادداشت‌هایتان را مخفی کنید. با این‌کار یادداشت‌ها حذف نمی‌شوند؛ بلکه صرفا قابل مشاهده نخواهند بود.

  • فایل پاورپوینت خود را باز کنید.
  • اگر می‌توانید یادداشت‌ها را در پایین صفحه ببینید، روی دکمه‌ی Notes در نوار ابزار زیر آن کلیک کنید یا پنل یادداشت‌ها را به سمت پایین بکشید تا دیگر نمایش داده نشوند.

چطور یادداشت‌های مخفی را در حین ارائه مشاهده کنیم؟

هنگامی که لپ‌تاپ را به پروژکتور متصل می‌کنید و قصد دارید بااستفاده از پروژکتور نمایی مخصوص را در اختیار مخاطبتان قرار دهید و یادداشت‌ها مخفی بماند، باید از قابلیت Presenter View استفاده کنید.

  • برای استفاده از این نما در ویندوز باید به سربرگ Slide Show بروید و تیک گزینه‌ی Use Presenter View را علامت بزنید. در مک، روی دکمه‌ی Presenter View در بخش Start Slide Show کلیک کنید.
علامت گزینه Use Presenter View در پاورپوینت
  • اگر حواستان نبوده و قبلا ارائه‌ی خود را در حالت Slide Show شروع کرده‌اید، هنوز هم می‌توانید Presenter View را روشن کنید. طبق تصویر زیر، در سمت چپ پایین صفحه روی سه‌نقطه بزنید. در ویندوز گزینه‌ی Show Presenter View و در مک Use Presenter View را انتخاب کنید.
گزینه Show Presenter View در پاورپوینت
  • اکنون یادداشت‌های خود را در سمت راست صفحه و اسلاید را در سمت چپ مشاهده خواهید کرد. با پیشروی در هر اسلاید، یادداشت‌ها براساس آن نمایش داده خواهند شد.
نمایش اسلاید در حالت Presenter View و نمایش یادداشت
  • اگر یادداشت شما طولانی باشد، نوار پیمایشی برای حرکت دارید.
  • برای تنظیم اندازه‌ی فونت یادداشت‌ها، از دکمه‌های زیر پنل یادداشت‌ها استفاده کنید.
تنظیم اندازه‌ فونت یادداشت‌ ها در پاورپوینت

چرا باید در پاورپوینت از قابلیت یادداشت‌گذاری استفاده کنیم؟

اضافه‌کردن یادداشت در پاورپوینت با جلوه‌ی حرفه‌ای که دارد می‌تواند به موفقیت ارائه‌ی شما کمک کند؛ زیرا اطلاعات اضافی موجود، نحوه‌‌ی ارائه و تعامل شما با شرکت‌کنندگان را بهبود می‌بخشند. اگر همچنان مطمئن نیستید که چرا باید از نوت‌گذاری در پاورپوینت بهره ببرید، شاید دلایل زیر شما را قانع کند.

  • یادداشت‌گذاری به ارائه‌ نظم می‌دهد

اسلایدهای پاورپوینت راهنمای شما هستند و کمک می‌کنند تا اطلاعات را به‌شکلی منظم و قابل‌فهم به مخاطب انتقال دهید. اسلاید‌ها ساختاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که بتوانید در هنگام ارائه از آن پیروی کنید. ایده‌ی خوبی است که با داشتن خلاصه‌ای از ارائه‌ی خود، نکات مهم را به‌خاطر بسپارید. افزون‌براین، می‌توانید نشانه‌هایی را درمورد روند ارائه اضافه کنید تا از پیمایش بدون نقص از یک اسلاید به اسلاید بعدی مطمئن شوید. هر دوی این موارد به شما کمک می‌کنند تا بحث مرتبط با موضوع را حفظ کنید.

  • یادداشت‌گذاری به ساده‌سازی ارائه‌ کمک می‌کند

می‌توانید از یادداشت‌ها برای ساده‌کردن اسلاید خود استفاده کنید. اسلاید پاورپوینت ایده‌ئال حاوی محتوای مختصر اما آموزنده است. به‌جای آوردن تمام اطلاعات در اسلایدها، یادداشت‌های شما می‌توانند حاوی اکثر این جزئیات باشند. برای مثال، اگر یکی از اسلایدهای شما نمودار دارد، می‌توانید توضیح دقیق آن را در یادداشت اضافه کنید.

  • به‌کمک یادداشت‌‌ها جزئیات بیشتری ارائه می‌دهید

بااینکه تنها شما به یادداشت‌ها دسترسی دارید، هنگام ارائه می‌توانید آن‌ها را با دیگران به‌اشتراک بگذارید. این روش در هنگام انتقال اطلاعات به افرادی که در جلسه حضور نداشته‌اند، بسیار مفید است. با استفاده از یادداشت‌ها از تفسیر اشتباه جلوگیری خواهید کرد و مخاطبان می‌توانند جزئیات ارائه‌ی شما را راحت‌تر درک کنند.

  • یادداشت‌ها ویرایش اسلایدها را آسان‌تر می‌کنند

افزودن یادداشت در پاورپوینت نه تنها به شما کمک می‌کند تا جزئیات ارائه‌ی خود را به خاطر بسپارید، بلکه در سازماندهی ایده‌هایتان قبل از افزودن آن‌ها به اسلایدها هم مفید است. می‌توانید از قسمت یادداشت‌ها، ایده‌های در ذهنتان را بنویسید. این‌کار ویرایش اسلاید پاورپوینت شما را آسان‌تر می‌کند.

افزون‌براین، می‌توانید از همکاری با دیگران برای ارائه استفاده کنید. هر کدام از شما می‌توانید نظرها و پیشنهادهای خود را در بخش یادداشت‌های هر اسلاید بنویسد. پس از رسیدن به توافق، می‌توانید به تولید محتوای واقعی برای ارائه بپردازید.

حالا که از نحوه‌ی اضافه‌کردن یادداشت در پاورپوینت و فواید آن اطلاع پیدا کردید، می‌توانید هرزمان که به ساخت پاورپوینت نیاز داشتید، از آن بهره ببرید. اگر وقت کافی برای ساخت پاورپوینت ندارید، هوش مصنوعی می‌تواند صفرتاصد آن را در مدت‌زمانی کوتاه برایتان انجام دهد؛ پس مقاله‌ی آموزش ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی را از دست ندهید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات