چطور بفهمیم که در آی‌مسیج بلاک شده‌ایم؟

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کار با آی او اس روی آیفون ۱۴ اپل
اگر مطمئن نیستید که آیا شخصی شما را در آی‌مسیج بلاک کرده است یا خیر، روش‌هایی را که در این مطلب معرفی کرده‌ایم امتحان کنید.
تبلیغات

موقعیتی را تصور کنید که چند پیام آی‌مسیج برای یکی از دوستانتان ارسال کرده‌اید و او هنوز هیچ جوابی به شما نداده است. در چنین شرایطی، علاوه‌بر نگرانی، ممکن است این فکر به ذهنتان برسد که توسط طرف مقابل بلاک شده‌اید. در ادامه روش‌هایی را یاد می‌گیرید که به شما کمک می‌کنند تا بفهمید که آیا واقعا بلاک شده‌اید یا خیر.

کپی لینک

ارسال‌شدن آی‌مسیج مانند پیام متنی

در حالت عادی وقتی دو نفر در آی‌مسیج به هم پیام می‌دهند حباب‌ پیام‌هایشان به‌ رنگ آبی است. تنها درصورتی این رنگ به سبز تغییر می‌کند که پیام شما از حالت آی‌مسیج خارج شده و به شکل پیام متنی عادی ارسال شود.

اگر پیام‌ آی‌مسیج شما از رنگ آبی به رنگ سبز تغییر کرد، احتمال دارد که بلاک شده باشید. به‌عبارت دیگر در چنین شرایطی آیفون شما نمی‌تواند دستگاه طرف مقابل را شناسایی کند تا پیام آی‌مسیج را با موفقیت برای آن فرد ارسال کند. دقت کنید اگر بلاک شده باشید پیام متنی هم هرگز به دست گیرنده نخواهد رسید.

علاوه‌بر احتمال بلاک‌شدن، دلایل دیگری هم وجود دارند که پیام شما به‌‌صورت پیام متنی برای طرف مقابل ارسال شود؛ به‌عنوان مثال اگر طرف مقابل به اینترنت وصل نباشد، پیام شما به اس‌ام‌اس تبدیل شده و به‌صورت حباب سبزرنگ ارسال می‌شود.

حباب سبزرنگ پیام در آی‌مسیج
کپی لینک

ندیدن تیک آبی پیام آی‌مسیج

معمولا پس از ارسال آی‌مسیج، یک پیام read receipt دریافت می‌کنید که نشان می‌دهد طرف مقابل چه زمانی پیام شما را خوانده است. اگر طرف مقابل شما را بلاک کرده باشد، این پیام را دریافت نخواهید کرد؛ چراکه این شخص اصلا پیام شما را دریافت نکرده است. اگر پیام خود را پیش از بلاک‌شدن از سوی طرف مقابل ارسال کرده باشید، فقط تیک خاکستری را خواهید دید که نشان می‌دهد پیام شما ارسال شده ولی به دستگاه طرف مقابل نرسیده است.

توجه داشته باشید که بلاک‌شدن توسط طرف مقابل تنها یکی از احتمالاتی است که درصورت ندیدن تیک آبی می‌توانید آن را در نظر بگیرید. دلیل دیگری که ممکن است باعث شود تا شما به‌جای تیک آبی فقط یه تیک خاکستری ببینید است که شخص مقابل برای حفظ حریم شخصی خود این قابلیت را غیرفعال کرده است. دلیل دیگر ممکن است این باشد که شخص مورد نظر به اینترنت پرسرعت و پایدار دسترسی ندارد.

قابلیت read receipt در آی‌مسیج
کپی لینک

قطع‌شدن راه‌های تماس دیگر

اگر شخصی شما را در آی‌مسیج بلاک کند، شماره‌ی شما برای تماس تلفنی و ارسال مسیج هم بلاک می‌شود؛ پس اگر فکر می‌کنید کسی شما را در آی‌مسیج بلاک کرده اما می‌توانید به او زنگ بزنید و اس‌ام‌اس بدهید پس بلاک نشده‌اید.

یکی از راه‌هایی که برای اطمینان از بلاک‌شدن در آی‌مسیج می‌توانید از آن استفاده کنید، تماس‌گرفتن با آن شخص است؛ البته فراموش نکنید که دراین‌صورت هم ممکن است به‌ دلایل دیگری مانند مشکل در شبکه نتوانید با فرد تماس بگیرید.

راه دیگری که می‌توانید با استفاده از آن متوجه شوید که بلاک شده‌اید یا خیر، ارسال پیام در پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و تلگرام یا رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است. اگر در این پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم نمی‌توانید پروفایل آن شخص را پیدا کنید یا با آن‌ها تماس بگیرید، ممکن است به این دلیل باشد که آن‌ها شما را بلاک کرده‌اند.

هشدار ازدست‌رفتن سرمایه؛ آی‌مسیج آیفون را همین حالا غیرفعال کنید
هشدار ازدست‌رفتن سرمایه؛ آی‌مسیج آیفون را همین حالا غیرفعال کنید
مطالعه '1
کپی لینک

دسترسی به مخاطب از شماره‌های دیگر

اگر بتوانید با یک شماره‌ی دیگر به فرد مورد نظرتان پیام آی‌مسیج ارسال کنید یا با او تماس بگیرید، این یعنی طرف مقابل به‌ احتمال زیاد شما را بلاک کرده است؛ البته باز هم این احتمال وجود دارد که تنظیمات آیفون شما دچار مشکل شده باشد و به‌همین‌دلیل نتوانید تماس بگیرید یا پیام ارسال کنید؛ پس پیش‌‌از تصمیم‌گیری عجولانه، بهتر است نگاهی هم به تنظیمات دستگاه خود بیندازید.

به‌طور کلی هیچ کدام از راه‌هایی که در این مطلب گفتیم به‌تنهایی نمی‌توانند بلاک‌شدن شما را تایید کنند؛ اما اگر با تمام چهار مشکلی که گفتیم مواجه هستید، می‌توانید مطمئن شوید که بلاک شده‌اید. تاکنون چنین تجربه‌ای داشته‌اید؟ کدام‌یک از این روش‌ها را برای اطمینان از بلاک‌شدن خود امتحان کرده‌اید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات