سرویس اشتراک تلویزیون اپل تی‌وی پلاس معرفی شد

دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
مطالعه 4 دقیقه
اپل سرویس اختصاصی اشتراک کانال‌های تلویزیون به‌نام Apple TV Plus را رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کنند با این سرویس تجربه‌ی جدیدی به کاربران خود عرضه خواهند کرد.
تبلیغات

اپل پس از سال‌ها حدس‌وگمان و شایعه‌های متعددی که در ماه‌های اخیر منتشر شد، سرویس اختصاصی استریم ویدئو خود به‌نام Apple TV Plus را رونمایی کرد. مدیرعامل کوپرتینویی‌ها، تیم کوک، در رویداد امشب در سالن استیو جابز، سرویس جدید و نیز به‌روزرسانی و بازطراحی اپلیکیشن Apple TV را منتشر کرد. تیم‌ کوک در ابتدای صحبت‌هایش گفت:

همان‌طورکه حدس می‌زنید، امشب رویدادی کاملا متفاوت خواهیم داشت.
اپل تی وی پلاس / Apple TV Plus

پیتر استرن سخن‌گوی اپل در رونمایی سرویس استریم ویدئویی بود که با این سخنان، جزئیات بیشتری از اپل تی‌وی پلاس شرح داد:

ما تجربه‌ی جدیدی از تماشای تلویزیون طراحی کردیم که شما در آن، تنها برای برنامه‌های دلخواهتان هزینه پرداخت می‌کنید. همه‌ی آن‌ها هم در یک اپلیکیشن و با رمز ورودی قرار دارند که دراختیارتان است.هر محتوایی که دوست دارید، در لحظه و بدون تبلیغات مشاهده کنید. برنامه‌های دلخواه‌ی خود را دانلود کنید و هرجا که دوست داشتید، با خود ببرید و از بالاترین کیفیت صدا و تصویر لذت ببرید. هیچ نیازی به جابه‌جایی در اپلیکیشن‌های مختلف هم نخواهید داشت.
اپل تی وی پلاس / Apple TV Plus

استرن حین صحبت‌هایش طرح‌هایی نیز از اپلیکیشن جدید TV نشان داد که کاملا بازطراحی شده تا همه‌ی محتوا را در یک محل به کاربر نمایش دهد. البته، با وجود تلاش کوپرتینویی‌ها، نتفلیکس در برنامه‌ی جدید با آن‌ها همکاری نکرد؛ به‌همین‌دلیل، محتوای آن شبکه در سرویس جدید اپل موجود نیست.

اپل تمام تلاش خود را کرد تا اپلیکیشن Apple TV را به‌عنوان مرکز تمامی عضویت‌های کاربران در سرویس‌های تماشای ویدئو بهینه‌سازی کند. تجربه‌ی نرم‌افزاری بازطراحی‌شده به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌های جذاب جدید را راحت‌تر پیدا کنند. همچنین، پیشنهادها از سرویس‌های ویدئویی دیگر نیز به‌راحتی در همان اپلیکیشن دیده می‌شوند.

اپل تی وی پلاس / Apple TV Plus

در ژانویه‌ی سال جاری، تیم کوک اعلام کرد اپل به رکورد ۱.۴ میلیارد دستگاه iOS فعال رسید. آن حجم از دستگاه‌های متنوع و نیز Apple TV که به‌‌صورت پیش‌فرض در آن‌ها قرار دارد، نکته‌ی مهمی در موفقیت سرویس جدید هستند.

به‌گفته‌ی اپل، Apple TV به‌زودی روی مک هم عرضه خواهد شد. به‌علاوه، کوپرتینویی‌ها اپلیکیشن‌های TV و iTunes Movies را برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نیز رونمایی کردند. چنین رویکردی گام روبه‌جلویی برای اپل محسوب می‌شود تا مشتریان جدید را فراتر از دستگاه‌های خودش جذب کند. آن اپلیکیشن‌ها به‌مرور در تلویزیون‌های هوشمند برندهای دیگر همچون سونی، ال‌جی، ویزیو و دیگر برندها هم عرضه خواهند شد.

اپل تی وی پلاس / Apple TV Plus

ارائه‌ی سرویسی به‌عنوان مرکزی برای عضویت‌های متعدد کاربران در سرویس‌های ویدئو، ایده‌ی جدیدی نیست. آمازون مدت‌ها پیش چنین رویکردی را با عرضه‌ی افزونه‌ی Prime Video Channels در پلتفرمش شروع کرد. این افزونه‌ به کاربران پرایم امکان می‌دهد برنامه‌های شرکای دیگر همچون HBO ،Showtime ،Starz ،CBS و دیگر شبکه‌ها را نیز مشاهده کنند.

اپل تی وی پلاس / Apple TV Plus

«راحتی استفاده» هدف اصلی ارائه‌ی چنین سرویس‌های جامعی محسوب می‌شود. برای کاربران رویکرد آسان‌تر آن است که همه‌ی محتوا در یک مکان عرضه شود و آن‌ها بتوانند هزینه‌های پرداخت‌شده برای محتوا را بهتر کنترل کنند. رویکرد اپل کمی با آمازون تفاوت دارد. آن‌ها برای ارائه‌ی محتوای شبکه‌های دیگر، از کاربران تقاضا نمی‌کنند در سرویس بزرگی همچون آمازون پرایم ثبت‌نام کنند؛ به‌همین‌دلیل، موانع ورود به برنامه‌ی اشتراکی هم کمتر خواهد بود.

اپل از هر حق اشتراکی که در سرویس جدید فروخته می‌شود، سهمی را برداشت خواهد کرد. همین سهم‌ها به افزایش درآمد بخش سرویس‌های کوپرتینویی‌ها کمک بسیاری خواهد کرد. چنین درآمدهایی بسیار مهم محسوب می‌شوند؛ چرا که شرکت آمریکایی به‌دنبال کاهش فروش آیفون، قصد دارد منابع پایدارتری برای درآمد خود ایجاد کند.

اپل تی وی پلاس / Apple TV Plus

منابع خبری تخمین می‌زنند اپل در سال جاری میلادی، حدود ۲ میلیارد دلار درزمینه‌ی ساخت برنامه‌های ویدئویی اختصاصی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. آن‌ها امیدوارند برنامه‌های اختصاصی فاصله را با رقبای بزرگی همچون نتفلیکس و آمازون و هولو کمتر کند. البته، آن برنامه‌ها به زمان نیاز دارند و رقبا نیز هدف‌های بزرگ‌تری در سر دارند. به‌عنوان مثال، نتفلیکس امسال برای تولید برنامه‌های اختصاصی، ۱۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. به‌هرحال، اپل با وجود آنکه دیرتر به رقابت ویدئویی وارد شد، تاکنون موفق شده تأیید همکاری با بزرگانی در آن حوزه را بگیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات