آمازون قابلیت ارسال یک روزه کالا به ۷۲ درصد از جمعیت ایالات متحده را دارد

دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آمازون با پیاده‌سازی خطوط اختصاصی حمل کالا، توانایی خود در ارسال سریع را خصوصا در ایالات متحده‌ی آمریکا به‌مقدار قابل توجهی افزایش داده است.
تبلیغات

با نگاهی به وضعیت کنونی خطوط تحویل کالای آمازون، متوجه توانایی بالای آن‌ها در ارسال کالاهای خریداری شده می‌شویم. نقشه‌ها نشان می‌دهند که غول تجارت الکترونیک به‌زودی می‌تواند برنامه‌ی تحویل پیش‌فرض یک روزه را برای اعضای سرویس پرایم خود پیاده‌سازی کند.

آمازون اکنون می‌تواند کالاها را در همان روز خرید یا روز بعد به ۷۲ درصد از جمعیت ایالات متحده ارسال کند. شرکت RBC Capital Markets آمار تحویل کالا توسط آمازون را بررسی کرده است. RBC ادعا می‌کند مأموران آمازون می‌توانند تقریبا به تمامی خانه‌ها (۹۵ درصد و بیشتر) در ۱۶ ایالت ثروتمند و پرجمعیت آمریکا و واشنگتن دی‌سی، تحویل سریع داشته باشند. منظور از تحویل سریع همان دریافت کالا در روز خرید یا روز بعد است.

شبکه‌ی عظیم تحویل کالا که امروز در خدمت آمازون فعالیت می‌کند، طی سرمایه‌گذاری‌های ۴ سال گذشته‌‌ی آن‌ها پدید آمد. در دوره‌ی مذکور، غول تجارت الکترونیک انبارهایی را در سرتاسر آمریکا راه‌اندازی کرد و زیرساخت لجستیکی خود در کشور را به مقدار سه‌برابر توسعه داد. در دوره‌ی چهارساله، تعداد انبارهای اضافه شده به زیرساخت آمازون دوبرابر انبارهای کنونی شرکت عظیم Home Depot بود. 

آمارهای بالا نشان می‌دهد که آمازون توانایی دستیابی به ادعای مطرح شده در گزارش مالی اخیر خود را دارد. آن‌ها در گزارش خود اعلام کردند که به‌زودی دوره‌‌ی دوروزه‌ی تحویل رایگان کالا در سرویس پرایم را به یک روز کاهش خواهند داد. شایان ذکر است اعضای سرویس Amazon Prime سالانه هزینه‌ی ۱۱۹ دلاری پرداخت می‌کنند تا خدماتی همچون دریافت سریع‌تر کالاها، دسترسی رایگان به سرویس‌های موسیقی و فیلم و پیشنهادهای ویژه را دریافت کنند.

آمازون

مناطق تحت پوشش تحوسل سریع در سال ۲۰۱۴ (آبی) و سال ۲۰۱۸ (قرمز)

تحلیل‌گر مورگان استنلی پس از ادعای آمازون مبنی بر کاهش زمان تحویل به یک روز، درباره‌ی آن نوشت:

تحویل یک روزه‌ی کالا توسط آمازون انتظارات مشتری‌ها را بالا می‌برد. درنتیجه هزینه‌ی رقابت در بازار تجارت الکترونیک برای شرکت‌های دیگر بسیار افزایش خواهد یافت.

آمارهای RBC، توسعه‌ی زیرساخت توزیعی آمازون را به‌خوبی نشان می‌دهند. تمامی شهرهای ساحلی آمریکا و همچنین تگزاس و مناطق شهری در غرب میانی آمریکا اکنون تحت پوشش سیستم توزیع آمازون قرار دارد. شرکت RBC پس از ارائه‌ی آمار در یادداشتی عنوان کرد:

توزیع در سطح فروشگاهی هنوز به‌عنوان سریع‌ترین مسیر برای مصرف‌کننده در خرید محصولات محسوب می‌شود. ازطرفی تلاش آمازون برای تحویل در روز خرید یا یک روز بعد، فاصله‌ی رقابتی آن‌ها را با کسب‌وکارهای سنتی کمتر می‌کند. درنتیجه ریسک جدیدی برای خرده‌فروشی‌های سنتی ایجاد می‌شود که تنها مزیت‌شان، رقابت با زمان دوروزه‌ی تحویل کالای آمازون بود.

درنهایت RBC به این نکته اشاره کرد که افزایش سرعت در تحویل کالا، موجب جذب مشتریان بیشتر خواهد شد.

کپی لینک

مزیت‌های بی‌شمار

یکی از دلایل اصلی مراجعه‌ی مصرف‌کننده‌ها به فروشگاه‌های فیزیکی، نیاز سریع آن‌ها به خرید یک کالا است. آمازون با کاهش زمان تحویل به یک روز، چنین معادلاتی را بر هم می‌زند. برایان اولساوسکی مدیر مالی آمازون در بیانیه‌ی درآمد فصل اول شرکت ادعا کرد که با ارائه‌ی تحویل یک روزه در برخی از نقاط کشور، افزایش خرید به‌روشنی حس شد. 

تحویل سریع آمازون

درصد خانه‌های تحت پوشش تحویل سریع آمازون در ایالت‌های آمریکا

برنامه‌های آمازون روی بازار سهام نیز تأثیر می‌گذارد. خرده‌فروش‌های رقیب همچون والمارت و تارگت پس از بیانیه‌ی آمازون با کاهش ارزش سهام روبه‌رو شدند. اکثر خرده‌فروش‌های کنونی نیز به قابلیت تحویل دوروزه روی آورده‌اند. آن‌ها باید سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های لجستیک را افزایش دهند تا بتوانند سرعت خود را با آمازون هماهنگ کنند.

تحویل سریع آمازون، رقابت را برای دیگر خرده‌فروشی‌ها بسیار دشوار می‌کند

تغییرات مد نظر آمازون، هزینه‌های بالایی را برای آن‌ها به‌همراه خواهد داشت. غول تجارت الکترونیک ادعا کرد که تنها در فصل کنونی ۸۰۰ میلیون دلار برای پیاده‌سازی تحویل یک روزه‌ی کالا هزینه خواهد کرد. RBC تخمین می‌زند که درحال‌حاضر ۱۵ ایالت آمریکا به خدمات تحویل در روز خرید یا روز بعد آمازون دسترسی ندارند. درنتیجه شرکت باید هزینه‌های بیشتری داشته باشد تا دسترسی آن ایالت‌ها هم ممکن شود.

شرکت تحلیلی BMO Capital پس از بیانیه‌ی آمازون و اعلام خبر سرویس جدید در یادداشتی نوشت:

اگرچه برنامه‌ی جدید موجب کاهش سود کوتاه‌مدت شرکت می‌شود، چنین رویکردهایی خرید بیشتر از سوی مشتریان و عضویت بیشتر در سرویس پرایم را به‌همراه خواهد داشت.

مزیت دیگر برنامه‌ی آمازون، بهبود بازدهی در انبارها خواهد بود. از آنجایی که کالاها با روش جدید سریع‌تر تحویل داده می‌شوند، کالاهای بیشتری با سرعت بالاتر به انبارهای آمازون وارد شده و از آن‌ها خارج خواهند شد.

Mizuho Securities درباره‌ی مزیت بازدهی انبارها می‌گوید:

مزیت بلندمدت، سرعت بیشتر در جابه‌جایی‌های انبار خواهد بود و در نتیجه بازدهی بیشتر موجب افزایش درآمد هم می‌شود.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات