مدیرعامل اسلک می‌گوید مایکروسافت بیش از حد روی شکست دادن آن‌ها متمرکز شده است

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل اسلک اعتقاد دارد مایکروسافت گرفتار رقابت با آن‌ها شده است و تمرکز زیادی روی مقایسه و شکست اسلک توسط تیمز دارد.
تبلیغات

استورات باترفیلد، مدیرعامل اسلک، چندی پیش گفته بود که مایکروسافت تیمز را به‌عنوان رقیبی برای سرویس خود در نظر نمی‌گیرد. ازطرفی او اخیرا در مصاحبه‌ای دیگر به ناسالم بودن رقابت با مایکروسافت تیمز اشاره کرده است. او می‌گوید گفتمان داخلی در اسلک به این سمت حرکت می‌کند که مایکروسافت تلاشی جدی برای کشتن آن‌ها دارد. درواقع تیم اسلک تصور می‌کنند که تیمز،‌ ابزار ردموندی‌ها برای کشتن و حذف آن‌ها خواهد بود.

مایکروسافت در انتشار مقایسه‌ی کاربران روزانه‌ی تیمز و اسلک، رویکردی بی‌سابقه داشت

مصاحبه‌ی مدیرعامل اسلک با ورج، شامل نکته‌های گوناگونی پیرامون رقابت با تیمز، آینده‌ی موردنظر برای سرویس، قابلیت‌های جدید و موارد دیگری می‌شود که در این لینک دردسترس قرار دارد. باترفیلد در بخشی از صحبت‌های خود به‌صورت ویژه از درگیر بودن بیش از حد مایکروسافت برای شکست تیمش صحبت می‌کند. از نظر او، تیمز بیشتر به رقیبی برای زوم شبیه است. اسلک اکنون قابلیت‌های متنوعی برای تماس‌های صوتی و تصویری دارد، اما آن‌ها در نقطه‌ی تمرکز برنامه‌ریزی‌های سرویس نیستند. ازطرفی کسب‌وکارها برای چنین سبکی از ارتباط بیشر از زوم یا WebEX، محصول سیسکو، استفاده می‌کنند. مایکروسافت هم از مدت‌ها پیش تلاش می‌کند تا کسب‌وکارها را از Skype for Business به تیمز سوق دهد.

باترفیلد در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید مایکروسافت علاقه‌ی شدیدی به مقایسه‌ی تیمز با اسلک دارد. از نظر او، ردموندی‌ها از این گفتمان که تیمز با اسلک رقابت می‌کند، سود می‌برند. باترفیلد باز هم این مقایسه و رقابت را صحیح نمی‌داند و سرویس مایکروسافت را بیشتر مناسب خدمات تماس صوتی و تصویری قلمداد می‌کند.

تیمز اسلک

مدیرعامل اسلک در ادامه‌ی صحبت‌های خود به کنفرانس خبری مایکروسافت در ژوئیه سال گذشته اشاره می‌کند که تعداد کاربران فعال روزانه‌ی تیمز و اسلک، در آن مقایسه شدند. باترفیلد در این باره می‌گوید:

هیچ شرکتی تاکنون چنین مقایسه‌ای را انجام نداده است. البته اوراکل در یکی دو مورد مقایسه‌ای مشابه انجام داد؛ اما هیچ شرکت دیگری آن را تکرار نکرد. حتی مایکروسافت هم قبلا چنین مقایسه‌هایی را انجام نداده بود.

باترفلید اعتقاد دارد نحوه‌ی مقایسه و اصرار مایکروسافت، نشان‌دهنده‌ی درگیری و تعهدی است که آن‌ها به رقابت با اسلک دارند. او می‌گوید تمامی تلاش ردموندی‌ها به اسلک معطوف شده است. مدیرعامل حتی به مصاحبه‌ی یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت اشاره می‌کند که ادعا کرده بود اسلک عمق و گستره‌ی کافی را برای ایجاد نوآوری ساختارشکن در دنیای کسب‌وکار ندارد. جرد اسپاتارو، مدیری بود که ازسوی مایکروسافت این ادعا را مطرح می‌کرد. باترفیلد می‌گوید اگر نام او را به‌همراه کلمه‌ی اسلک گوگل کنید، با مجموعه‌ای عظیم از مصاحبه‌ها علیه قابلیت‌های اسلک روبه‌رو می‌شوید. درحالیکه اسپاتارو چنین اظهارنظری را درباره‌ی اوکتا یا گوگل یا آمازون ندارد.

در پایان مصاحبه‌ی باترفیلد با ورج، به دلیل نگرانی مایکروسافت اشاره می‌شود. مدیرعامل اسلک می‌گوید دلیل توجه و فشار بیش‌ازحد مایکروسافت برای ضعیف نشان دادن اسلک این است که درصورت موفقیت آن‌ها، کل امپراطوری آفیس با مشکل مواجه می‌شود. به همین ترتیب اگر زوم موفق شود، قابلیت‌های تماس صوتی و تصویری تیمز به خطر می‌افتد. «در دنیایی موازی و خیالی که اسلک در یکی دو سال آینده، به موفقیت عالی برسد و ۹۸ درصد از نیروی کار از آن استفاده کنند، اهمیت ایمیل تحت تأثیر شدید قرار می‌گیرد. اگر اهمیت ایمیل کم شود، کل کسب‌وکار ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلاری بهره‌وری مبتنی بر همکاری، تهدید خواهد شد».

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات