اقدامات جدید اینستاگرام برای مقابله با اطلاعات غلط انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام برای مقابله با اطلاعات نادرست منتشرشده درباره‌ی انتخابات اخیر آمریکا، نمایش پست‌های جدید در صفحات هشتگ را غیرفعال می‌کند.
تبلیغات

اینستاگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی محبو‌ب جهان، وظیفه‌هایی نیز برای سالم نگه‌داشتن فضای مجازی برعهده دارد. اکنون که بحث انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در شبکه‌های اجتماعی داغ است، توسعه‌دهندگان اینستاگرام تصمیم گرفته‌اند برای جلوگیری از انتشار هرگونه اطلاعات نادرست اقداماتی انجام دهند.

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر‌شده، اینستاگرام گام جدیدی برای جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برمی‌دارد. این شرکت گفته است موقتا نمایش پست‌های «جدید» (Recent) در صفحات هشتگ را غیرفعال می‌کند. اینستاگرام دلیل این کار را کاهش لحظه‌ای انتشار محتوای بالقوه مضر در انتخابات اعلام کرده است.

سیاست اینستاگرام برای انتخابات ریاست جمهوری

گذشته ثابت کرده است که اینستاگرام در برخورد با نظریه‌های توطئه و اطلاعات غلط کُندتر از فیسبوک عمل می‌کند. حتی در بعضی مواقع، دیده شده است که برخی افراد از این بستر در زمان انتخابات برای انتشار اطلاعات نادرست نیز استفاده کرده‌اند؛ اما گویا این‌بار اینستاگرام تصمیم قطعی برای بررسی اطلاعات منتشر‌شده در پلتفرم خود گرفته است. همچنین، سیاست‌های مرتبط با بررسی حقیقت اطلاعات منتشر‌شده‌ی کاربران اکنون کاملا با فیسبوک مطابقت داده می‌شود و همین مسئله به اینستاگرام برای رسیدن به هدفش یاری خواهد رساند.

این تغییر در حالی است که فیسبوک اقدامات تهاجمی‌تری برای آماده‌سازی بسترش برای انتخابات نامشخص انجام می‌دهد. مقام‌های این شرکت گفته‌اند که نتیجه این انتخابات یا اطلاعات نادرستی که درباره‌اش منتشر می‌شود، می‌تواند به خشونت یا ناآرامی‌های داخلی منجر شود. این شرکت سیاست‌های خود در زمینه‌ی محدود‌کردن تبلیغات سیاسی در هفته‌ی قبل از روز انتخابات را به‌روز کرده است و پس از اتمام رأی‌گیری، همه‌ی تبلیغات سیاسی را ممنوع خواهد کرد.

همچنین، فیسبوک اعلام کرده است برای شرایط خاصی نیز برنامه دارد که بعضی از نامزدها ممکن است به‌وجود آورند. به‌گفته‌ی این شرکت، اگر نامزدی بخواهد زودتر از زمان تعیین‌شده پیروزی‌اش را اعلام یا به نتایج انتخابات اعتراض کند، برنامه‌های یادشده را در پلتفرم خود عملی می‌کند.

روز پنجشنبه مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، گفت که بابت اتفاق‌های احتمالی بعد از روز انتخابات ریاست‌‌جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا نگران است. زاکربرگ بیان کرد:

نگرانم؛ زیرا با اختلاف میان ملت ما و نتایج نهایی که ممکن است چند روز یا هفته طول بکشد، خطر ناآرامی های داخلی در سراسر کشور وجود دارد. باتوجه‌به این مسئله، شرکت‌هایی مانند ما باید برنامه‌هایی فراتر از گذشته داشته باشیم.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی اقدامات جدید اینستاگرام و فیسبوک برای مبارزه با اطلاعات غلط چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات