تیک آبی توییتر احتمالا مشروط به تهیه سرویس اشتراکی ۲۰ دلاری می‌شود

دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
منابعی آگاه می‌گویند ایلان ماسک با افزایش ۱۵ دلاری هزینه‌ی سرویس اشتراکی Twitter Blue قصد دارد دریافت تیک آبی را مشروط به پرداخت پول کند.
تبلیغات

ایلان ماسک که اکنون مالک توییتر است، ضرب‌الأجلی برای کارکنان این شبکه‌ی اجتماعی تعیین کرده تا هرچه‌زودتر سیستم اعطای تیک آبی را پولی کنند و اگر این سیستم به موقع بازطراحی نشود، کارکنان موردبحث جایی در توییتر نخواهند داشت. براساس گزارش ورج، رهنمود تدوین‌شده توسط ماسک به سرویس اشتراکی توییتر بلو (Twitter Blue) ارتباط دارد، سرویسی که قابلیت‌های اضافی در ازای ماهانه ۴٫۹۹ دلار به کاربرانش ارائه می‌دهد.

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک قصد دارد با هدف افزایش درآمد شرکت، هزینه‌ی ماهانه‌ی سرویس توییتر بلو را بالا ببرد و در ازای افزایش قیمت، مزیتِ تیک آبی را دراختیار کاربران قرار دهد. منابعی آگاه به ورج گفته‌اند توییتر در حال حاضر تصمیم دارد هزینه‌ی ماهانه‌ی سرویس اشتراکی بلو را به ۱۹٫۹۹ دلار برساند.

مطابق برنامه‌های فعلی، کاربرانی که همین حالا دارای حساب کاربری تأییدشده هستند تا ۹۰ روز فرصت دارند که سرویس اشتراکی جدید را تهیه کنند، در غیر این صورت تیک آبی از حساب آن‌ها گرفته می‌شود. یک‌شنبه‌ی این هفته به کارمندانی که روی پروژه‌ی جدید کار می‌کنند گفته شده است که باید تغییرات مدنظر را تا تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان) اعمال کنند، در غیر این صورت اخراج خواهند شد.

ایلان ماسک ماه‌ها قبل از تصاحب توییتر به‌طور شفاف گفته بود که قصد دارد نحوه‌ی تأیید هویت حساب‌های کاربری و مدیریت بات‌ها را اصلاح کند. ماسک روز گذشته در توییتی گفت که روند اصلاح سیستم تأیید هویت شروع شده است تا به نوعی ادعاهای منابع ورج را تأیید کند. سخنگوی توییتر به درخواست ورج برای شفاف‌سازی در این زمینه پاسخ نداده است.

ایلان ماسک لحظاتی پس از تصاحب توییتر، تغییر در ساختار این شرکت را شروع و مدیران عالی‌رتبه را اخراج کرد. گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند ایلان ماسک از مهندسان تسلا به‌عنوان مشاور استفاده کرده است و قصد دارد در روزهای آینده تعدیل نیرو را شروع کند. درحالی‌که ماسک برخی از ادعاها را تکذیب کرده، منابعی آگاه می‌گویند مدیرعامل تسلا از مدیران داخلی توییتر خواسته است فهرست کارمندانی را که باید اخراج شوند، تهیه کنند.

در حال حاضر تبلیغات اصلی‌ترین منبع درآمد توییتر است، بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که ماسک قصد دارد سهم سرویس اشتراکی از درآمدهای این شبکه‌ی اجتماعی را بسیار بیشتر کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات