اعتراضات ردیت؛ پای هکرها به انقلاب در «صفحه اول اینترنت» باز شد

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
صفحه ردیت / Reddit در اپ استور آیفون
گروه هکری «بلک‌کت» به ردیت هشدار داده است که در صورت گوش‌ندادن به درخواست کاربران و پرداخت‌نکردن ۴٫۵ میلیون دلار باج، اطلاعات محرمانه را فاش می‌کند.
تبلیغات

گروهی از هکرها تهدید کرده‌اند که در صورت پرداخت نشدن باج، اطلاعات محرمانه‌ی سرقت‌شده از انجمن ردیت را فاش می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌گویند که ردیت باید افزایش قیمت API را لغو کند، موضوعی که در روزهای اخیر بسیار خبرساز شده است.

ردیت که در میان کاربران به‌عنوان «صفحه‌ی اول اینترنت» شناخته می‌شود و محفلی برای بحث درباره‌ی همه‌چیز است، روزهای پرتنشی سپری می‌کند.

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، گروه باج‌افزاری بلک‌کت (BlackCat) که با نام ALPHV نیز شناخته می‌شود، در دارک‌ وب اعلام کرده است «۸۰ گیگابایت داده‌ی فشرده» از ردیت در اختیار دارد. ظاهراً این اطلاعات بهمن سال گذشته و با نفوذ به سیستم‌های شرکتی دزدیده شده‌اند.

سخنگوی ردیت تأیید کرده که ادعاهای بلک‌کت به حادثه‌ای سایبری در بهمن سال گذشته ارتباط دارد. در آن زمان مدیر ارشد فناوری ردیت گفت هکرها در «یک حمله‌ی فیشینگ به‌شدت هدف‌مند» به اطلاعات کارمندان و اسناد داخلی دسترسی پیدا کرده‌اند. او همچنین گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد داده‌های شخصی کاربران نظیر رمزهای عبور و حساب‌های کاربری به سرقت رفته باشد.

ردیت به هنگام حمله‌ی سایبری هیچ جزئیات اضافه‌ای درباره‌ی این اتفاق یا افرادی که پشت حمله بوده‌اند منتشر نکرد؛ بااین‌حال بلک‌کت در روزهای اخیر مدعی شده که عامل حمله‌ی سایبری ردیت بوده و اکنون به اطلاعات محرمانه‌ی این شرکت دسترسی دارد. مشخص نیست که این اطلاعات شامل چه مواردی می‌شود. بلک‌کت تاکنون هیچ سندی برای اثبات ادعاهایش ارائه نکرده است.

گروه هکری بلک‌کت می‌گوید دو بار تلاش کرده با ردیت ارتباط برقرار کند اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است. سخنگوی این گروه می‌گوید که احتمالاً ردیت هیچ پولی پرداخت نمی‌کند: «انتظار داریم که داده‌ها را فاش کنیم.»

هکرها خواستار پرداخت ۴٫۵ میلیون دلار توسط ردیت و لغو پروژه‌ی افزایش قیمت API شده‌اند.

افزایش قیمت API ردیت اعتراضاتی تاریخی را در این انجمن آنلاین رقم زده است. در واکنش به این شرایط، تعداد قابل‌توجهی از ساب‌ردیت‌های محبوب با میلیون‌ها کاربر پرایوت شدند و دسترسی به آن‌ها غیرممکن شد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات