پیشتازی هواوی در تحول سرعت و پهنای باند اینترنت

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی هواوی در کنار 5G
هواوی موافقت اپراتورها را برای استفاده از باند فرکانس ۶ گیگاهرتز بدست آورد. این کار سرعت اینترنت بر بستر 5G را بطور چشمگیری افزایش خواهد داد.
تبلیغات

شرکت چینی هواوی توانست دستاورد بزرگ دیگری را در زمینه‌ی فناوری مخابراتی بدست‌ آورد. این شرکت اخیرا اعلام کرده که موفق به دریافت تایید اپراتور‌ها برای ورود به باند فرکانسی ۶ گیگاهرتز شده است. این خبر را لی پینگ، از مدیران ارشد هواوی اعلام کرده است. باند ۶ گیگاهرتز به محدوده‌ی فرکانسی ۵.۹۲۵ تا ۷.۱۲۵ گیگاهرتز گفته می‌شود. این باند هم‌اکنون برای برخی ارتباطات ماهواره‌ای و بی‌سیم استفاده می‌شود. استفاده از این محدوده‌ی فرکانسی برای شبکه اینترنت همراه می‌تواند کانال‌های بیشتر، ازدحام کمتر و عملکرد بهتری را به‌ویژه در محیط‌های شهری با تراکم بالا ارائه دهد.

هواوی معتقد است کاربران همواره به دنبال کسب تجربه‌های بهتری از سرویس‌های اینترنتی هستند. بنابراین نیاز روزافزونی به افزایش پهنای باند فرکانسی دیده می‌شود که با ارتقا به باند ۶ گیگاهرتز قابل تامین خواهد بود. به همین جهت هواوی توانسته است تایید فنی اپراتورها را برای استفاده از باند فرکانسی 6GHz بدست آورد. طبق گفته‌ی این شرکت، با بکارگیری همین فناوری افزایش قابل توجهی در سرعت انتقال اطلاعات به‌دست آمده و امکان دانلود با سرعت ۱۰ گیگابیت‌ برثانیه محقق شده است.

راه حل هواوی برای فناوری 6GHz، قابلیت هم‌پوشانی با طیف فرکانسی باند 4GHz را نیز دارد. فناوری 5G هم اکنون در این باند فرکانسی استفاده می‌شود. بنابراین هر دو طیف می‌توانند با هم به‌کار گرفته شوند که باعث بهبود عملکرد شبکه می‌شود. دستیابی هواوی به باند فرکانسی جدید، دست اپراتورها را برای برآورده کردن نیاز کاربران اینترنت باز می‌کند؛‌ زیرا سرعت اینترنت را به‌شدت افزایش می‌دهد و کاربران، تجربه‌ی استفاده‌ی بی‌وقفه و بدون تاخیر از 5G جدید را خواهند داشت.

طبق آمار، تعداد افرادی که از اینترنت 5G استفاده می‌کنند به بیش از ۱.۲ میلیارد نفر رسیده است. این یعنی تقاضای حجم گسترده‌ای از کاربران برای استفاده از آخرین فناوری اینترنت. همین میزان درخواست عامل حرکت به‌سمت استفاده از فناوری ۶ گیگاهرتز بوده است. مثلا اینترنتی که یک فیلم سه‌بعدی مصرف می‌کند بین ۳ تا ۱۰ برابر اینترنتی است که یک فیلم دوبعدی مصرف می‌کند. همین نسبت در مورد کیفیت 4k در برای FHD نیز برقرار است. در دنیایی که تقاضا برای محتواهای ویدیویی با کیفیت‌های بالا، تماس‌های تصویری و ارتباطات مجازی رو‌ به گسترش است؛ نیاز بیشتری به تخصیص پهنای باند بالاتر برای افزایش سرعت و قابلیت اطمینان اینترنت وجود خواهد داشت.

لی پینگ می‌گوید:

ارائه‌ی خدمات و تجربیات جدید برای اشخاص و کسب‌و‌کارها بر بستر اینترنت موجب افزایش نیاز به اینترنت پرسرعت‌تر و مطمئن‌تر شده است. بنابراین بهبود قابلیت شبکه با فناوری ۶ گیگاهرتز، آغاز دوران 5.5G برای اپراتورها خواهد بود.
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات