گوگل اینترنت برخی از کارمندانش را قطع می‌کند!

پنج‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو گوگل / Google روی صورت یک پسر در محیط تاریک
گوگل برای کاهش خطر حملات سایبری قصد دارد دسترسی شماری از کارمندانش را به اینترنت محدود کند.
تبلیغات

گوگل از روز گذشته طرح آزمایشی جدیدی شروع کرده است که به موجب آن، دسترسی برخی از کارمندان به اینترنت محدود می‌شود. غول آمریکایی صنعت فناوری در ابتدا ۲٬۵۰۰ نفر را برای شرکت در این طرح انتخاب کرده بود، اما پس از دریافت بازخوردها، طرح را اصلاح کرد تا به کارمندان امکان دهد که درخواست خروج از طرح را ثبت کنند. همچنین کارمندان دیگر درصورت تمایل می‌توانند به‌صورت داوطلبانه وارد طرح جدید گوگل شوند.

بر اساس گزارش CNBC به نقل از منابع آگاه، گوگل اتصال اینترنت را در سیستم‌ کارمندان موردبحث قطع می‌کند و این سیستم‌ها صرفا به ابزارهای داخلی تحت وب و وب‌سایت‌های تحت مالکیت گوگل نظیر گوگل درایو و جیمیل دسترسی خواهند داشت. کارمندانی که برای انجام کارشان به اینترنت نیاز قطعی دارند، از این طرح مستثنی خواهند بود.

به‌علاوه گوگل قصد دارد دسترسی روت را برای شماری از کارمندانش غیرممکن کند. این یعنی کارمندان موردبحث امکان انجام دستورات اداری یا کارهایی مثل نصب نرم‌افزار نخواهند داشت.

بر اساس اسناد داخلی، اقدامات جدید گوگل تلاشی برای کاهش خطر حملات سایبری است. در بخشی از اسناد آمده که کارمندان گوگل هدفی مکرر برای حملات سایبری هستند.

اگر هکرها به دستگاه یکی از کارمندان نفوذ کنند، ممکن است به داده‌های کاربران و کد زیرساخت دسترسی پیدا کنند. قطع دسترسی به اینترنت تضمین می‌کند که مهاجمان سایبری نمی‌توانند از راه دور کد اجرا کنند یا داده‌ها را به سرقت ببرند.

طرح جدید گوگل در حالی عملیاتی می‌شود که شرکت‌های صنعت فناوری با حملات سایبری پیچیده‌تری نسبت‌به قبل مواجه شده‌اند. هفته‌ی گذشته مایکروسافت گفت هکرهای چینی به ایمیل‌های ۱۲ آژانس دولتی آمریکا و اروپا ازجمله وزارت کشور ایالات متحده نفوذ کرده‌اند.

گوگل که برای انتشار گسترده‌ی چندین ابزار هوش مصنوعی آماده می‌شود، در حال تلاش برای تقویت سیستم‌های امنیتی است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات