آپدیت نرمافزاری، اینترنت و موبایل ۱۰ میلیون استرالیایی را قطع کرد [بهروزرسانی: تکذیب شد]
بهروزرسانی (۲۵ آبان ۱۴۰۲): SingTel که بهعنوان شرکت مادر اپراتور مخابراتی Optus استرالیا شناخه میشود امروز اعلام کرد دلیل قطعی گسترده در شبکهی موبایلی این اپراتور، بهروزرسانی نرمافزاری نبوده است. این خبر با ادعای Optus در اوایل هفتهی جاری تناقض دارد.
خبر اصلی (۲۲ آبان ۱۴۰۲): شرکت مخابراتی استرالیایی Optus اعلام کرد قطعی گستردهای که باعث قطع دسترسی ۴۰ درصد از جمعیت این کشور به خدمات موبایل شد، بهدلیل تغییر در اطلاعات مسیریابی پس از اعمال آپدیت نرمافزاری رخ داده است.
بهگزارش رویترز، در تاریخ ۸ نوامبر، بیش از ۱۰ میلیون استرالیایی بهدلیل قطعی ۱۲ ساعتهی شبکهی مخابراتی دچار مشکل شدند که این اتفاق سیلی از خشم و ناامیدی را میان مشتریان اپراتور تحت مالکیت Singtel ایجاد کرد. قطعی گستردهی شبکهی موبایل در استرالیا همچنین باعث ایجاد نگرانیهای زیادی درمورد زیرساختهای مخابراتی شد.
Optus با انتشار بیانیهای اعلام کرد طبق تحقیقات اولیه، شبکهی مخابراتی این شرکت بهدلیل ایجاد تغییراتی در مسیریابی از شبکهی نظیربهنظیر بینالمللی که پس از اعمال بهروزرسانی نرمافزاری رخ داد، با مشکل قطعی گسترده مواجه شد.
شرکت Optus اعلام کرد تغییرات در اطلاعات مسیریابی در چندین لایهی شبکههای آن منتشر شد و از سطوح ایمنی روترهای کلیدی که قادر به تحمل چنین تغییراتی نبودند، فراتر رفت.
طبق اعلام Optus، پروژهی اتصال مجدد روترها بهقدری بزرگ بود که در برخی موارد این شرکت نیاز داشت تعدادی روتر را دوباره بهصورت فیزیکی متصل یا ریست کند و این کار به اعزام نیروی متخصص به برخی نواحی نیاز داشت.
بزرگ بودن مقیاس پروژهی اتصال مجدد Optus باعث شد تحقیقات درمورد علت رخدادن مشکل قطعی گسترده، مدت بیشتری طول بکشد. این شرکت اعلام کرد برای جلوگیری از تکرار ایراد مذکور، تغییراتی در شبکهی خود ایجاد کرده است.