دیش جدید اینترنت استارلینک با طراحی مستطیلی رونمایی شد

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دیش جدید استارلینک
نسخه‌ی جدید و باریک‌تر دیش استارلینک با وعده‌ی بُرد و سرعت بهتر و راه‌اندازی ساده‌تر نسبت‌ به مدل قبلی این محصول معرفی شد.
تبلیغات

اسپیس‌ایکس در سکوت خبری، دیش جدید اینترنت استارلینک را معرفی کرد که ضخامت کمتری نسبت‌ به نسل قبلی خود دارد و از طراحی ساده‌تری بهره می‌برد. میدان دید این دیش ۱۰ درصد گسترده‌تر شده و راه‌اندازی آن نیز آسان‌تر است.

برای جهت‌دهی به دیش جدید استارلینک، باید به‌سادگی آن را حرکت دهید. در صفحه‌ی پشتیبانی این شرکت نوشته شده کیت جدید فقط با دعوت‌نامه و برای گروه کوچکی از مشتریان اولیه در ایالات‌ متحده دردسترس است.

اسپیس‌ایکس رتبه‌ی مقاومت دربرابر آب‌ و گردوغبار را از IP54 در نسل قبل دیش استارلینک به IP67 در مدل جدید این محصول ارتقاء داده است و این یعنی دیش جدید باید کاملاً ضد گردوغبار باشد و می‌توان آن را تا ۳۰ دقیقه در آبی به عمق یک متر قرار داد. صفحه‌ی مشخصات استارلینک نشان می‌دهد دیش جدید حتی با وجود بادهایی با سرعت بیش‌ از ۹۶٫۵ کیلومتربرساعت کار می‌کند.

دیش جدید استارلینک

اگر تصمیم دارید دیش جدید استارلینک را در جای خود محکم کنید، اسپیس ایکس پایه‌های مخصوصی را به‌طور جداگانه می‌فروشد و در غیر این‌ صورت باید از پایه‌های استاندارد شبیه نسل قبلی استفاده کنید.

ساویر مریت، سرمایه‌گذار تسلا با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) برای معرفی دیش جدید استارلینک، ویدیویی از راه‌اندازی سریعِ اولیه‌ی این محصول به‌اشتراک گذاشت.

روتر وای‌فای در دیش جدید اینترنت استارلینک بازطراحی شده است و اکنون به‌جای ایستادن، روی لبه‌ی بلند خود قرار می‌گیرد. این محصول همچنین دو پورت اترنت قابل پوشش و یک پورت WAN دارد که به آن متصل می‌شود.

در مقام مقایسه، مدل قبلی این دیش درگاه اترنت نداشت. مودم جدید اکنون سه‌بانده است و از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند؛ درحالی‌که نسل قبلی با استاندارد وای‌فای ۶ عرضه شد و دوبانده بود.

طبق اعلام سایت رسمی استارلینک، دیش جدید این شرکت می‌تواند محدوده‌ای به ابعاد حدودی ۱۰۰۰ متر مربع را پوشش دهد؛ درحالی‌که محدوده‌ی تحت‌پوشش نسل قبل دیش مذکور حدود ۶۱۰ متر مربع بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات