تعداد زیادی از یوتیوبرها هماکنون از بخش Shorts درآمدزایی میکنند
حدود یکسال از فعالسازی سیستم درآمدزایی ویدیوهای کوتاه یوتیوب موسومبه Youtube Shorts میگذرد و تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا درآمدزایی از این بخش را شروع کردهاند.
بر اساس اعلام یوتیوب، هماکنون بیشاز ۲۵ درصد تولیدکنندگان محتوا با انتشار ویدیوهای کوتاه درآمد کسب میکنند. باتوجه به اینکه بیشاز سه میلیون تولیدکنندهی محتوا در برنامهی تقسیم درآمد یوتیوب حضور دارند، حدود ۷۵۰ هزار نفر از آنها ازطریق یوتیوب شورتس درآمد بهدست میآورند.
یوتیوب میزان دقیق درآمد تولیدکنندگان محتوا از ویدیوهای Shorts را اعلام نکرده، اما طی سهسال گذشته درمجموع ۷۰ میلیون دلار به آنها پرداخت کرده است که بخش زیادی از مبلغ مذکور به ویدیوهای بلند اختصاص دارد.
باتوجه به معیارهای امروزی مخاطبان یوتیوب، ویدیوهای کوتاه این پلتفرم محبوبیت بیشتری بهدست آوردهاند و تعداد این ویدیوها نسبتبه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
طبق اعلام کیمبرلی تیلور، سخنگوی یوتیوب شورتس، اکنون ویدیوهای کوتاه بهطور میانگین روزانه بیشاز ۷۰ میلیارد بازدید دارند.
یوتیوب شورتس باوجود رشد چشمگیر، همچنان ازنظر تعداد کاربران نسبتبه تیکتاک در جایگاه پایینتری قرار میگیرد.
تاد شرمن، مدیر محصول یوتیوب شورتس، باور دارد ارتباط این بخش با اکوسیستم گستردهتر یوتیوب، مهمترین برتری آن نسبتبه رقبا محسوب میشود.
برخلاف تیکتاک، کاربران یوتیوب میتوانند بهراحتی با تماشای ویدیوهای Shorts کانالها، به تماشای نسخهی کامل ویدیوی مذکور یا عضویت در آن کانال هدایت شوند و همین ویژگی فرصتهای بیشتری برای درآمدزایی محتواسازان ایجاد میکند.
یوتیوب شورتس نسبتبه تیکتاک شرایط آسانتری برای واجد شرایط کسب درآمد شدن دارد و بههمین دلیل ازنظر تئوری فرصتهای بیشتری برای درآمدزایی در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار میدهد.
افرادی که میخواهند فقط ازطریق انتشار ویدیوهای کوتاه در یوتیوب کسب درآمد داشته باشند مشکلاتی دارند؛ زیرا مبلغ پرداختی برای این نوع ویدیوها ازطرف یوتیوب بسیار کمتر از ویدیوهای بلند است.
در توضیحات بخش درآمدزایی از یوتیوب شورتس نوشته شده که ۵۵ درصد سهم درآمد تبلیغاتی به یوتیوب و ۴۵ درصد به تولیدکنندگان محتوا اختصاص مییابد. در واقع این نوع تقسیم درآمد کاملاً با درصد تقسیم درآمد حاصل از انتشار ویدیوهای بلند یوتیوب تفاوت دارد.