تب Web به گوگل اضافه شد؛ شاید مهم‌ترین تغییر در سال‌های اخیر

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
صفحه اول گوگل
گوگل به‌ خواسته‌‌ی کاربران گوش داد و اکنون می‌توانید ازطریق تب Web، ساده‌ترین جستجوی ممکن را در اینترنت انجام دهید.
تبلیغات

گوگل اکنون به شما اجازه می‌دهد با انتخاب تب Web، جستجوی ساده‌ای در وب انجام دهید. این قابلیت جدید در نسخه‌ی دسکتاپ در دسترس قرار دارد و احتمالا می‌تواند به تغییری محبوب در موتور جستجوی گوگل تبدیل شود.

امکان جستجو در وب، تقریباً همه‌ی بخش‌های اضافی ازجمله محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی که گوگل معمولاً در نتایج جستجو قرار می‌دهد را فیلتر می‌کند و فقط لینک‌ها و متن را به شما نمایش می‌دهد.

شاید از خود بپرسید مگر هر جستجویی، یک جستجوی وب محسوب نمی‌شود؟ مگر گوگل سرچ، جزوی از وب نیست؟ بسیاری از وب‌سایت‌های مستقل مثل HouseFresh و Retro Dodo به این موضوع اشاره کرده‌اند که کسب‌وکارشان چگونه زیر انبوهی از پست‌های اسپانسری، توصیه‌های قدیمی از Quora در سال ۲۰۱۶، فهرست بهترین‌‌های سایت‌های بزرگ و حداقل ۶۴ محصول از گوگل شاپینگ دفن می‌شود.

اکنون با یک کلیک، بسیاری از موارد مزاحم در نتایج جستجوی گوگل ناپدید می‌شوند. برای مثال، با جستجوی «بهترین کابینت‌های خانگی» که یکی از کلیدواژه‌های حیاتی Retro Dodo است، دیگر خبری از مخفی‌شدن لینک‌های این سایت در پایین صفحه‌ی نتایج گوگل نیست و مقالاتش در صفحه‌‌ی اول نمایش می‌یابند.

تب جدید Web در گوگل
تب Web
تب قدیمی جستجوی وب در گوگل
حالت عادی

قابلیت جستجو در وب گوگل الزاماً برای همه‌ی جستجوهای کاربران، پیشرفت محسوب نمی‌شود؛ زیرا گوگل صرفاً به‌خاطر اینکه دکمه‌ی Web را فشار داده‌اید، تبلیغات خود را کنار نمی‌گذارد.

ظاهراً ترتیب نتایج جستجوی گوگل صرف‌نظر از اینکه تب Web یا All را انتخاب کنید، یکسان است. این قابلیت نه لینک‌ ویدیوهای یوتیوب را مسدود می‌کند، نه پست‌های ردیت و نه صفحات وبی که به‌شدت سئو شده‌اند. همچنان تبلیغات اسپانسری با ابعاد کوچک‌تر در نتایج جستجو نمایش می‌یابند.

تب Web در گوگل اکنون فقط فیلتری است که برخی المان‌های اضافه را از صفحه‌ی نتایج جستجو حذف می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات