سرویس مدیریت زیرساخت مایکروسافت آژور پیشرفته‌تر از همیشه می‌شود

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ابررایانه آژور مایکروسافت
مایکروسافت دستیار هوش مصنوعی کوپایلت و سرویس جدیدی را برای بهبود تأمین ظرفیت محاسباتی به آژور اضافه می‌کند.
تبلیغات

در کنفرانس بیلد ۲۰۲۴، مایکروسافت دو قابلیت مهم را برای بهبود مدیریت زیرساختِ آژور معرفی کرد. اولین قابلیت سرویس جدید Azure Compute Fleet است که تأمین ظرفیت محاسباتی آژور را در انواع مختلف ماشین مجازی و دیتاسنتر‌ها و مدل‌های قیمت‌گذاری ساده می‌کند. این امر به تیم‌های مدیریت زیرساخت اجازه می‌دهد تا به‌راحتی به مقیاس و عملکرد و هدف موردنیاز خود دست یابند.

به گزارش MSPowerUser، سرویس Azure Compute Fleet به مدیران اجازه می‌دهد تا رفتار گروه‌های ماشین مجازی (VM Groups) را به‌صورت خودکار و برنامه‌ریزی‌شده کنترل کنند که این امر باعث بهینه‌سازی کارایی عملیاتی می‌شود. مدیران می‌توانند با API Call تا ۱۰ هزار ماشین مجازی را به‌طور یکپارچه مستقر و مدیریت کنند. همچنین، این سرویس جدید مقیاس‌پذیری ماشین‌های مجازی از نوع Spot را بهینه‌تر می‌کند و در‌نتیجه، به صرفه‌جوییِ بالقوه در هزینه‌ها منجر می‌شود.

پنجره‌ی دستیار کوپایلت در آژور با چندین سوال‌وجواب
Microsoft

مایکروسافت دستیار هوش مصنوعی کوپایلت را برای کمک به کاربران در مدیریت محیط ابری خود به آژور می‌آورد. درست مانند کوپایلت در دیگر سرویس‌های این شرکت، می‌توانید از زبان طبیعی برای مطرح‌کردن سؤالات و دریافت جواب‌های شخصی‌سازی‌شده دربار‌ه‌ی سرویس‌های آژور استفاده کنید. شما خواهید توانست سؤالاتی مانند «چرا برنامه‌ی من کُند است؟» یا «چگونه این خطا را برطرف کنم؟» را مطرح کنید تا کوپایلت دلایل احتمالی و راه‌حل‌ها را بررسی کند.

کوپایلت می‌تواند برای پیکربندی و مدیریت و بهینه‌سازی دیتابیس‌ها و سرویس‌های تجزیه‌و‌تحلیل (Analytics Services) استفاده شود. برای نمونه، می‌توانید از «کوپایلت برای آژور» (Copilot for Azure) در سرویس Kubernetes آژور (AKS) برای پیکربندیِ پشتیبان‌گیری AKS، تغییر سطوح (Tier و مکان‌یابی فایل‌های YAML برای ویرایش و ساخت دستورهای Kubectl استفاده کنید. به‌همین‌ترتیب، می‌توانید از Copilot برای تبدیل SQL و ایجاد کوئری T-SQL استفاده کنید.

نسخه‌ی پیش‌نمایش Copilot for Azure در هفته‌های آینده ارائه خواهد شد. پس از انتشار، مدیران می‌توانند کوپایلت را برای همه‌ی کاربران یا گروه‌های کاربری خاصی فعال کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات