حالا موتور جست‌و‌جو داک‌داک‌گو هم چت‌بات هوش مصنوعی دارد

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مرورگر داک‌داک‌گو / DuckDuckGo
چت‌بات هوش مصنوعی جدید با تمرکز ویژه روی حریم خصوصی کاربران به موتور جست‌و‌جوی داک‌داک‌گو اضافه شد.
تبلیغات

داک‌داک‌گو، موتور جست‌وجوی متمرکز بر حریم خصوصی، برای عقب نماندن از رقبایش در زمینه‌ی هوش مصنوعی به AI Chat مجهز می‌شود. داک‌داک‌گو در چند ماه گذشته به روش‌های مختلفی این چت‌بات هوش مصنوعی را آزمایش کرده است. AI Chat از امروز دردسترس همه‌ی کاربران قرار گرفت.

AI Chat داک‌داک‌گو برخلاف جمنای گوگل و ChatGPT چت‌بات مستقلی نیست بلکه به کاربران این امکان را می‌دهد تا به چت‌بات‌های مختلف در یک مکان دسترسی داشته باشند. درحال‌حاضر AI Chat دسترسی به چت‌بات‌های GPT 3.5 و Llama 3 و Claude 3 و Mistral 8x7B را فراهم می‌کند. داک‌داک‌گو قصد دارد در آینده مدل‌های هوش مصنوعی بیشتری را به AI Chat اضافه کند.

هوش مصنوعی در DuckDuckGo

درحال‌حاضر کاربران می‌توانند به‌طور رایگان و با محدویت روزانه از AI Chat استفاده کنند. داک‌داک‌گو قصد دارد با اضافه کردن طرح پولی به AI Chat امکان دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تر در کنار محدودیت کمتر را برای کاربران فراهم کند.

طبق گفته‌ی داک‌داک‌گو، AI Chat می‌تواند در پاسخ به سؤالات، کدنویسی، نوشتن پیش‌نویس ایمیل و برنامه‌ریزی سفر به کاربران کمک کند. البته این چت‌بات هنوز توانایی تولید عکس را ندارد.

در AI Chat داک‌داک‌گو نسبت‌به سایر مدل‌های هوش مصنوعی به حریم خصوصی کاربران توجه ویژه‌ای شده است. این شرکت ادعا می‌کند که از سؤالات و پاسخ‌های کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نمی‌شود.

نیرزار پنگرکار، طراحی اصلی داک‌داک‌گو، با انتشار پستی ادعا می‌کند که این شرکت IP کاربران را حذف و با IP داک‌داک‌گو جایگزین می‌کند و درواقع به‌جای کاربران، اطلاعات از طریق داک‌داک‌گو به مدل‌های هوش مصنوعی ارسال می‌شوند.

AI Chat با Duck Assist که سال گذشته معرفی شد، متفاوت است. Duck Assist خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را در بالای نتایج جست‌و‌جو ارائه می‌دهد. داک‌داک‌گو معتقد است که AI Chat و Duck Assist مکمل یکدیگر هستند و جست‌و‌جو را برای کاربران راحت‌تر می‌کنند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات