تیک آبی به‌صورت آزمایشی وارد صفحه نتایج گوگل شد

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
لوگو گوگل سرچ / Google Search در شیشه عینک
گوگل می‌خواهد وب‌سایت‌های تاییدشده را با تیک آبی در صفحه‌ی نتایج جست‌وجو نمایش دهد.
تبلیغات

گوگل درحال آزمایش ویژگی جدیدی برای تأیید اصالت وب‌سایت‌ها در نتایج جست‌وجو است که به کاربران کمک می‌کند از کلیک روی لینک‌های جعلی یا تقلبی اجتناب کنند. برخی از کاربران، تیک آبی‌رنگ را در کنار لینک‌ وب‌سایت‌هایی مانند مایکروسافت و متا در نتایج جست‌وجوی گوگل مشاهده کرده‌اند؛ چنین اقدامی می‌تواند از سوءاستفاده‌ی افراد سودجو از نام تجاری آن‌ شرکت‌ها جلوگیری کند.

مولی شهین، سخنگوی گوگل، به ورج اعلام کرد: «ما مرتباً ویژگی‌هایی را آزمایش می‌کنیم که به خریداران در شناسایی کسب‌وکارهای معتبر آنلاین کمک می‌کند و درحال‌حاضر آزمایشی کوچک را اجرا می‌کنیم که در آن، تیک آبی در کنار برخی کسب‌وکارها در گوگل نمایش داده می‌شود.»

تیک آبی کنار وب‌سایت مایکروسافت در نتایج جست‌وجو گوگل
The Verge

تیک آبی تاکنون درکنار وب‌سایت‌های رسمی مایکروسافت، متا، اپیک گیمز، اپل، آمازون و اچ‌پی دیده شده است؛ اما به‌صورت محدود و نه در همه‌ی حساب‌های کاربری گوگل.

توضیحات تیک آبی در صفحه‌ی جست‌وجو گوگل
The Verge

با قرار دادن نشانگر ماوس روی تیک آبی، پیامی نمایش داده می‌شود مبنی‌بر اینکه «سیگنال‌های گوگل نشان می‌دهند این کسب‌وکار همان کسب‌وکاری است که ادعا می‌کند.» منظور از «سیگنال‌های گوگل» عواملی همچون تأییدیه‌ی وب‌سایت، داده‌های Merchant Center و بررسی‌های دستی است.

آزمایش جدید جست‌وجوی گوگل ظاهراً گسترش قابلیتی به نام Brand Indicators for Message یا (BIMI) است. این ویژگی برای نمایش حساب‌های تاییدشده در اپلیکیشن‌های وب و موبایل جیمیل استفاده می‌شود. گوگل در مورد زمان انتشار یا قطعی بودن نمایش تیک آبی در آینده، صحبتی نکرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات