پیام‌رسانی ماهواره‌ای استارلینک برای مقابله با «طوفان میلتون» در فلوریدا فعال شد

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مخابراتی T-Mobile و استارلینک امکان ارسال پیامک ماهواره‌ای در فلوریدا را برای مقابله با طوفان میلتون فراهم کردند.
تبلیغات

بنابر بیانیه رسمی اسپیس‌ایکس، در پی وقوع طوفان میلتون در فلوریدا، شرکت‌های T-Mobile و استارلینک با همکاری یکدیگر، خدمات پیام‌رسانی ماهواره‌ای را برای کمک به افراد آسیب‌دیده ارائه کرده‌اند. این خدمات به کاربران T-Mobile امکان می‌دهد تا درصورت قطع‌شدن شبکه‌های سلولی، پیام‌های متنی ارسال کنند. این اقدام با هدف اطمینان از ارتباط مردم با نزدیکانشان در مواقع اضطراری انجام شده است.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) به اسپیس‌ایکس و شرکت T-Mobile اجازه داد تا خدمات پیام‌رسانی ماهواره‌ای خود را برای ساکنان فلوریدا فعال کنند. این خدمات شامل ارسال پیام‌های اضطراری برای تمامی تلفن‌ها و اپراتورها در مناطق آسیب‌دیده را شامل می‌شود. همچنین، کاربران T-Mobile می‌توانند در مواقع اضطراری به اورژانس‌های محلی خود پیام‌های متنی ارسال کنند.

سمت راست تصویر یک دیش استارلینک - سمت چپ تصویر یک دکل سیار مخابراتی
عکاس: Susan Hawkins

خدمات پیام‌رسانی ماهواره‌ای که با استفاده از ماهواره‌های استارلینک ارائه می‌شود، به کاربران امکان می‌دهد تا حتی در‌صورت قطع‌شدن شبکه‌های سلولی، ارتباط خود را حفظ کنند. بنابر نظر اسپیس‌ایکس، این خدمات به‌ویژه در مواقع اضطراری مانند طوفان‌ها و بلایای طبیعی، بسیار مفید خواهد بود.

این اقدام نشان‌دهنده‌ی اهمیت فناوری‌های نوین در مواقع اضطراری و چگونگی همکاری بین شرکت‌های فناوری به‌منظور بهبود وضعیت افراد آسیب‌دیده است. با استفاده از این خدمات، کاربران می‌توانند در مواقع اضطراری ارتباط خود را حفظ کنند و از امنیت و سلامت خود مطمئن شود.

اسپیس‌ایکس اعلام کرد: «مانند هر موضوع دیگری که مربوط به اتصال ماهواره‌ای گوشی‌های هوشمند است، این سرویس در فضای باز بهترین عملکرد را دارد. اگر در داخل ساختمان هستید، گاهی اوقات می‌توانید با قرارگرفتن در نزدیکی پنجره، این سرویس را فعال کنید.» این شرکت برای اطمینان از عملکرد صحیح این فناوری، بیش از ۱۰ هزار کیت استارلینک را به‌صورت تلاش‌های امدادی، به افراد آسیب‌دیده در این منطقه تحویل داد.

خدمات پیام‌رسان ماهواره‌ای نشان‌دهنده‌ی پیشرفت‌ فناوری در زمینه‌ی ارتباطات و بیانگر این است که چگونه می‌توان از فناوری‌های نوین برای کمک به افراد در مواقع اضطراری استفاده کرد. این اقدام T-Mobile و استارلینک نمونه‌ای از همکاری موفق بین شرکت‌های فناوری برای بهبود وضعیت افراد آسیب‌دیده در مواقع اضطراری است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات