حمله سایبری به Internet Archive؛ اطلاعات ۳۱ میلیون حساب لو رفت

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اینترنت آرشیو / The Internet Archive  روی سیستم
پلتفرم محبوب The Internet Archive با حمله‌ی سایبری روبه‌رو شده و اطلاعات ۳۱ میلیون حساب دردسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

وب‌سایت قدیمی و محبوب اینترنت آرکایو (The Internet Archive با نشانی archive.org) بامداد امروز پیامی برای کاربران نمایش می‌داد که مدعی بود وب‌سایت هک شده است. زمان کوتاهی نگذشته بود که بروستر کیل، بنیان‌گذار اینترنت آرکایو، رسما رخنه‌ی اطلاعاتی را تأیید کرد.

ظاهرا ۹ روز پیش، اطلاعات محرمانه‌ی کاربران اینترنت آرکایو ازجمله آدرس ایمیل، نام، رمزهای عبور و زمان تغییر آن‌ها استخراج شده بودند. HIBP که افشای اطلاعات محرمانه‌ی کاربران را ردیابی می‌کند، می‌گوید ۵۴ درصد از اطلاعات جدید، پیش‌تر در دیتابیس این پلتفرم موجود بودند.

کاربران می‌گویند که پیام هک‌شدن اینترنت آرکایو، عملکرد این وب‌سایت را چندان مختل نکرده بود و صرفا سرعت بارگذاری پایین آمده بود. ساعاتی بعد، پیام از بین رفت؛ اما همزمان، خود وب‌سایت نیز از دسترس خارج شد.

جیسون اسکات، یکی از خالقان اینترنت آرکایو، می‌گوید که این پلتفرم صبح امروز تحت حملات شدید DDoS بوده است. ظاهرا هیچ درخواستی در کار نبوده و هکرها صرفا می‌خواستند سایت را از دسترس خارج کنند.

حسابی در ایکس با نام کاربری SN_Blackmeta مدعی شد که عامل هک اینترنت آرکایو بوده است و گفت که فردا حمله‌ی دیگری انجام خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات