ایتالیا برای افزایش ضریب نفوذ اینترنت، ماهواره‌های استارلینک را آزمایش می‌کند

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
دیش استارلینک / Starlink روی سقف آسمان آبری
دولت ایتالیا برای ارائه‌ی خدمات اتصال به اینترنت پرسرعت در برخی مناطق دورافتاده‌ی این کشور، درحال بررسی استفاده از ماهواره‌های استارلینک است.
تبلیغات

به گفته‌ی یک مقام دولتی ایتالیا، استارلینک درحال مذاکره با برخی از شرکت‌های منطقه‌ای این کشور است. این گفت‌وگوها قبل‌ از برگزاری نشست وزیران فناوری و دیجیتال گروه ۷ انجام می‌شود.

آلساندرو بوتی، معاون دبیرکل دفتر نخست‌وزیر ایتالیا، می‌گوید: «ما با استارلینک و سایر بزرگان صنعت درحال مذاکره هستیم تا امکان تکمیل زیرساخت‌های موجود برای مناطق دورافتاده را با استفاده از ماهواره‌ها بررسی کنیم.»

بوتی در بخش دیگری از توضیحاتش گفت: «به‌طور خاص درمورد استارلینک، با برخی از مناطق در شمال، مرکز و جنوب کشور مشغول وارد مذاکره شده‌ایم تا سرویس اینترنت ماهواره‌ای را برای مناطق دورافتاده یا مناطقی که فاقد زیرساخت زمینی هستند، آزمایش کنیم.»

به گزارش رویترز، دولت ایتالیا برای جبران تأخیر شرکت‌های مسئول اجرای برنامه‌های توسعه‌ی فیبر نوری، به گزینه‌هایی مانند سرویس اتصال اینترنت ماهواره‌ای روی آورده است.

ایتالیا درحال اجرای برنامه‌ای گسترده‌تر، است که به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی بهبود اتصال به اینترنت اتحادیه‌ی اروپا، پس از همه‌گیری کرونا در نظر گرفته می‌شود. درواقع باید اطمینان حاصل شود که تا سال ۲۰۲۶ خانه‌ها و کسب‌وکارها در سرتاسر ایتالیا به سرعت اینترنت ثابت حداقل یک گیگابیت‌برثانیه دسترسی داشته باشند.

شرکت‌های دولتی فیبرنوری Open Fiber و رقیب آن FiberCop در ایتالیا در سال ۲۰۲۲ موفق به دریافت ۳٫۷۱ میلیارد دلار بودجه از اتحادیه‌ی اروپا شدند تا اطمینان حاصل کنند که همه‌ی مردم ایتالیا بتوانند از اتصال فیبر بهره ببرند.

رسانه‌های ایتالیایی در اوایل این ماه گزارش دادند تاکنون کمتر از یک‌سوم از برنامه‌ی فیبرنوری آن‌ها به اتمام رسیده است. بوتی می‌گوید: «طرح ارائه‌ی اینترنت سرتاسری ثابت با سرعت یک گیگابیت، عنصری کلیدی از تعهدات ما تحت برنامه‌ی بهبودی پس از همه‌گیری کرونا محسوب می‌شود و از اهمیت دستیابی به هدف تعیین‌شده برای سال ۲۰۲۶ آگاه هستیم.»

به گفته‌ی برخی منابع، استارلینک هم‌اکنون خدمات اینترنت ماهواره‌ای را در ایتالیا ارائه می‌دهد و بیش از ۵۰ هزار مشتری در این کشور دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات