به‌زودی فقط با دوربین آیفون خود می‌توانید ازطریق مرورگر کروم در اینترنت جستجو کنید

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
نسخه ios مرورگر گوگل کروم
گوگل به‌زودی امکانات کاربردی دیگری مثل تقویم و ترجمه را به نسخه‌ی iOS مرورگر کروم اضافه می‌کند.
تبلیغات

گوگل درحال اضافه‌کردن برخی ویژگی‌های جدید به نسخه‌ی iOS گوگل کروم است تا کاربران مرورگر سافاری آیفون را جذب کند. این برنامه‌ به‌زودی از Google Lens پشتیبانی خواهد کرد؛ قابلیتی که به دارندگان آیفون اجازه می‌دهد با استفاده از دوربین گوشی خود، در اینترنت جستجو کنند. بخش ترجمه‌ها نیز به‌همراه پشتیبانی بهتر از تقویم و نقشه‌های گوگل به نسخه‌ی iOS کروم اضافه خواهد شد.

پشتیبانی از گوگل لنز، جستجوی اشیائی مثل گیاهان و لباس‌ها را در کروم آسان‌تر می‌کند. درحال حاضر برای دسترسی به لنز در محیط iOS باید از برنامه‌ی جداگانه‌ی این سرویس استفاده کنید اما غول جستجوی اینترنت طی ماه‌های آینده همین قابلیت را به کروم نیز اضافه می‌کند تا بتوانید از عکس‌های موجود یا جدید در دستگاه‌های مجهز به iOS، برای جستجو در اینترنت بهره ببرید.

به‌نوشته‌ی ورج، نسخه‌ی iOS کروم بهبودهای دیگری نیز دریافت کرده که اکنون دردسترس هستند. گوگل پشتیبانی از سرویس ترجمه‌ی خود را روی این مرورگر بهبود داده تا کاربران آیفون بتوانند با انتخاب بخشی از متن موجود روی صفحه و ضربه‌زدن روی گزینه‌ی Google Translate آن را به‌طور مستقیم ترجمه کنند. این ویژگی به‌خصوص برای وب‌سایت‌هایی که صفحات آن‌ها به چند زبان است مفید خواهد بود زیرا کروم و حتی سافاری از قبل امکان ترجمه‌ی کامل صفحات وب را ارائه می‌دهند.

علاوه‌براین، ویژگی تقویم در نسخه‌ی iOS کروم به‌زودی بهبود خواهد یافت. شما می‌توانید رویدادهای تقویم گوگل را بدون جابه‌جایی به برنامه‌‌ی Calendar یا وارد کردن دستی تاریخ، ایجاد کنید. بدین‌ترتیب هنگام مرور وب، با ضربه‌زدن و نگه‌داشتن انگشت روی تاریخ، گزینه‌ای برای اضافه‌شدن آن به تقویم گوگل مشاهده خواهید کرد که اطلاعات زمان و مکان را به‌طور خودکار پُر می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات