بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ iOS چند ماه دیگر از راه می‌رسد

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
iOS 17 روی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
اپل بزرگترین به‌روزرسانی تاریخ iOS را چند ماه دیگر در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود معرفی می‌کند.
تبلیغات

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) اپل، رویدادی سالانه است که معمولاً اواخر خرداد برگزار می‌شود. رویداد امسال می‌تواند بسیار هیجان‌انگیزتر از همیشه باشد، زیرا بنا به گفته‌ها، اپل تغییراتی اساسی در iOS به‌نمایش می‌گذارد.

بنا به نوشته‌ی فون‌آرنا، غول آمریکایی در کنفرانس توسعه‌دهندگان علاوه بر معرفی نسخه‌ی جدید iOS، چندین محصول نیز رونمایی می‌کند. به عنوان مثال، اپل در کنفرانس سال گذشته ویژن پرو را معرفی کرد در حالی که سال‌های قبل‌تر شاهد رونمایی آیفون SE و نسل اول هوم‌پاد بودیم.

انتظار می‌رود که امسال شاهد رونمایی از آیپدهای جدید باشیم که شامل آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچ جدید و احتمالاً سری جدید آیپد پرو با نمایشگرهای اولد می‌شود.

بی‌شک خبر بزرگ کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC امسال، رونمایی iOS 18 خواهد بود؛ مگر اینکه اپل از آیفون تاشو رونمایی کند، چیزی که بسیار دور از انتظار است.

مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، می‌گوید به‌روزرسانی مورد بحث قرار است به‌خاطر هوش مصنوعی یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌ها در تاریخ iOS باشد.

اپل نمی‌خواهد هوش مصنوعی‌اش دچار «هذیان‌گویی» شود و به همین دلیل به‌دنبال امضای قرارداد با ناشران است تا از محتواهای آن‌ها برای تعلیم هوش مصنوعی مولد خود استفاده کند.

انتظار می‌رود که اپل عملکرد دستیار صوتی سیری را با ارائه‌ی برخی قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس مدل زبانی بزرگ اختصاصی خود به نام Ajax بهبود بخشد. این مدل زبانی سبب می‌شود که سیری مکالمات را طبیعی‌تر و با شخصی‌سازی‌های بیشتری انجام دهد.

کدهایی که اخیراً در نسخه بتای iOS 17.4 یافت شده است نشان می‌دهند که اپل از مدل زبانی Ajax برای خلاصه‌ کردن محتوا در صفحه‌ی گوشی آیفون استفاده خواهد کرد، همچنین Ajax می‌تواند در اپلیکیشن Messages برای تکمیل خودکار جملات و پاسخ به پیام‌ها به کار برود.

هنوز معلوم نیست که ویژگی‌های هوش مصنوعی یادشده در iOS 18 قرار است که فقط برای آیفون ۱۶ که از تراشه‌ی ۳ نانومتری A18 بهره می‌برد دردسترس باشد یا برای کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر آیفون که واجد شرایط دریافت به‌روزرسانی هستند نیز منتشر می‌شود.

با توجه به اینکه سال گذشته کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC اپل در روز دوشنبه ۵ ژوئن (۱۵ خرداد ۱۴۰۲) آغاز شد، انتظار می‌رود که در سال ۱۴۰۳ شاهد برگزاری این کنفرانس در روز دوشنبه ۱۸ تیر باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات