بتای سوم iOS 18 با والپیپرهای پویا و آیکون‌های تیره بهتر منتشر شد [تمام قابلیت‌های جدید]

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
آیفون ۱۵ پرو با iOS 18 در دست پسر جوان
سومین بتای iOS 18 با ویژگی‌هایی مثل ایجاد خودکار آیکون‌های تیره برای اپلیکیشن‌ها، تغییرات در اپلیکیشن Photos و موارد دیگر از راه رسید.
تبلیغات

اپل امروز سومین نسخه‌ی بتای iOS 18 و iPadOS 18 را منتشر کرد که شامل تغییرات و بهبود‌هایی در بخش‌های مختلفی ازجمله پشتیبانی از حالت تیر‌ه‌ی خودکار برای آیکون‌های اپلیکیشن‌ها، تغییرات اپلیکیشن Photos، ایموجی در Messages و موارد دیگر می‌شود. این به‌روزرسانی‌ها نشان می‌دهند که اپل درحال آماده‌سازی برای انتشار قابلیت هوش مصنوعی خود به نام Apple Intelligence است.

اپل طی ماه‌های آینده به روند به‌روزرسانی iOS 18 ادامه خواهد داد تا این نسخه پیش‌ از انتشار نهایی به پایداری کامل برسد. در صورت تمایل می‌توانید روش نصب نسخه بتای iOS 18 را مرور کنید و از ویژگی‌های جذاب آپدیت مورد بحث لذت ببرید.

آیکون‌های تیره خودکار

یکی از تغییرات قابل‌ توجه در iOS 18 بتا ۳، پشتیبانی از حالت تیره‌ی خودکار برای برخی از اپلیکیشن‌های محبوب ازجمله فیسبوک، Etsy، تلگرام، سیگنال، اسلک، Notion، یوتیوب و برنامه‌های دیگر است.

آیکون های تیره خودکار در سومین بتای iOS 18
MacRumors

ظاهراً اپل با استفاده از هوش مصنوعی، به‌صورت خودکار برای اپلیکیشن‌هایی که از تعداد محدودی رنگ در آیکون خود بهره می‌برند، نسخه‌ی تیره ایجاد می‌کند. در برخی موارد، رنگ دوم آیکون به رنگ اصلی تبدیل می‌شود و پس‌زمینه به مشکی تغییر می‌کند. در موارد دیگر، پس‌زمینه‌ی سفید نیز به رنگ مشکی تغییر می‌یابد.

اپلیکیشن‌هایی که آیکون‌های آن‌ها از رنگ‌های مختلف و طراحی‌های پیچیده‌ای تشکیل شده، درحال‌حاضر از حالت تیره‌ی خودکار پشتیبانی نمی‌کنند. به‌هرحال، اپل این آیکون‌ها را کمی تیره‌تر کرده است و توسعه‌دهندگان در آپدیت نهایی iOS 18 قادر خواهند بود نسخه‌های تیره‌ی اختصاصی خود را برای جایگزینی با نسخه‌ی پیش‌فرض اپل ارائه دهند.

تغییرات در اپلیکیشن Photos

اپلیکیشن Photos در iOS 18 بتا ۳
MacRumors

اپل دکمه‌ی Select را برای انتخاب چند تصویر به‌طور همزمان به رابط کاربری اصلی Photos اضافه کرده است؛ بنابراین برای دسترسی به این دکمه دیگر نیازی به سوایپ‌کردن به پایین صفحه ندارید.

با این تغییر، دکمه‌ی جست‌وجو اکنون فقط به شکل ذره‌بین ساده نمایش داده می‌شود، اما برای جلب‌توجه بیشتر به رنگ آبی درآمده است.

ایموجی، میموجی و استیکر در یکجا

در بخش Messages، ایموجی‌ها، میموجی‌ها (Memoji) و استیکرها همگی در یک رابط کاربری واحد ادغام شده‌اند که می‌توان با استفاده از آیکون‌های کوچک در پایین صفحه، بین آن‌ها جابه‌جا شد. با ضربه‌زدن روی این آیکون‌ها می‌توانید به استیکرها یا میموجی‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین می‌توانید با اسکرول‌کردن میان میموجی‌ها، به‌سرعت شخصیت‌ها و حالات خاص را پیدا کنید.

ایموجی ها و مموجی ها در iOS 18 بتا ۳
MacRumors

می‌توانید ازطریق رابط‌ کاربری جدید بخش ایموجی‌ها، استیکر و میموجی بسازید و درست مانند ایموجی، از استیکرها به‌طور مستقیم در پیام‌های خود استفاده کنید. این قابلیت فقط برای استیکرهای بدون‌حرکت کاربرد دارد و استیکرهای متحرک همچنان با اندازه‌ی بزرگ‌تری نمایش می‌يابند. بااین‌حال، اندازه‌ی کوچک استیکرهایی که به‌عنوان ایموجی استفاده می‌شوند، تشخیص آن‌ها را کمی دشوار می‌کند.

ایموجی‌ها در سومین بتای iOS 18 با اندازه‌ی بزرگ‌تری نمایش می‌یابند که باعث می‌شود جزئیات بیشتری را ببینید، اما در مقابل تعداد کمتری ایموجی در هر صفحه قابل مشاهده است. از طرف دیگر، تعداد بیشتری از ایموجی‌ها و استیکرها در بخش Recent نمایش داده می‌شوند.

به‌ نظر می‌رسد اپل تغییرات بخش ایموجی و میموجی را برای زمینه‌سازی معرفی قابلیت‌های آینده‌ی خود مانند Apple Intelligence ،Genmoji و Image Playground انجام داده است.

والپیپر پویا

بتای سوم iOS 18 والپیپر پویا دارد که بر اساس زمان روز، بین رنگ‌های مختلفی تغییر می‌کند و تجربه‌ی جدیدی را برای والپیپرها رقم می‌زند. تصویرزمینه‌های پیش‌فرض امسال در iOS 18 شامل چهار رنگ‌بندی مختلف با طراحی دورنگ است: زرد، صورتی، آبی و بنفش.

والپیپر پویا در iOS 18 بتا ۳
MacRumors

با والپیپر پویا مجبور نیستید فقط به یکی از رنگ‌های جدید تصویرزمینه بسنده کنید، زیرا این ویژگی مجموعه‌ی متنوعی از رنگ‌ها و حتی ترکیبی از رنگ‌های مختلف را نمایش می‌دهد.

رابط کاربری چراغ‌قوه

اپلیکیشن چراغ قوه در iOS 18 بتا ۳
MacRumors

در سومین بتای iOS 18 با فعال‌کردن چراغ‌قوه یا ضربه‌زدن روی کنترل‌های آن ازطریق داینامیک آیلند، با رابط کاربری بزرگ‌تر و کاربرپسندتری برای تغییر شدت نور و پراکندگی نور LED مواجه می‌شوید.

نقشه‌ها

آیکون سرویس نقشه ها در iOS 18 بتا ۳
MacRumors

اپل در سومین نسخه‌ی بتای iOS 18 بار دیگر رنگ آیکون نقشه‌ها را در زمان فعال‌بودن حالت تیره، کمی تغییر داده است تا همخوانی بیشتری با ظاهر کلی این سیستم‌عامل و آیکون سایر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض داشته باشد.

پیام‌رسانی RCS

تنظیمات RCS در بخش تنظیمات برنامه‌ی Messages، دستخوش تغییر شده است. دیگر خبری از دکمه‌ی خاموش/روشن ساده نیست و اکنون با منوی قابل‌ لمس مواجه هستیم که توضیحات بیشتری را ارائه می‌دهد. اپل در این منو اشاره می‌کند که ارسال و دریافت پیام‌ها با RCS ازطریق دیتای بی‌سیم صورت می‌گیرد و امکان دارد شناسه‌های شبکه‌ی همراه با اپراتورها و شرکای آن‌ها به‌اشتراک گذاشته شود.

قابلیت RCS در iOS 18 بتا ۳
MacRumors

برخی کاربران گوشی آیفون در کانادا و دیگر کشورها نیز حالا گزینه‌ی RCS را مشاهده می‌کنند، اما نمی‌دانیم این قابلیت خارج از ایالات‌ متحده کار می‌کند یا خیر.

هوش مصنوعی اپل

در کدهای سومین بتای iOS 18 اشاراتی به قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل دیده می‌شود که نشان از اضافه‌‌شدن این ویژگی به نسخه‌ی بتای بعدی دارد. کدهای مورد بحث به قابلیت‌هایی مانند Genmoji Image Playground ،Writing Tools Image Wand و موارد دیگر اشاره می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات