مشکل عجیب نرمافزار Notes آیفون؛ اپل راهکار ارائه داد
اپل بهطور رسمی به مشکلی در برنامهی Notes پاسخ داد که باعث میشد برخی کاربران موقتاً به یادداشتهای ذخیرهشده در iCloud دسترسی نداشته باشند. این مشکل پساز پذیرش شرایط و قوانین جدید آیکلود برای برخی کاربران بهوجود میآمد. خوشبختانه ایراد اشارهشده به حذف دائمی یادداشتها منجر نشد و اکنون اپل مراحل مشخصی برای رفع آن ارائه کرده است.
مشکل اپلیکیشن Notes از غیرفعالشدن گزینهی همگامسازی با آیکلود در تنظیمات گوشی نشئت میگرفت. کاربرانی که با این اشکال مواجه شدند، پساز پذیرش شرایط جدید استفاده از آیکلود در نسخههای مختلف iOS 18، هنگام بازکردن برنامهی Notes میدیدند که یادداشتهای آیکلود ناپدید و تنها گروه خالی On My iPhone نمایش داده میشود.
براساس مستندات پشتیبانی اپل، کاربران باید برای حل مشکل یادشده بهصورت زیر عمل کنند:
- برنامهی Settings را باز و نام خود را انتخاب کنند.
- به مسیر iCloud > Notes بروند و مطمئن شوید که گزینهی Sync this [device] فعال است.
- اگر یادداشتها فوراً بازنگشتند، دستگاه خود (مانند آیفون، آیپد یا ویژن پرو) را دوباره راهاندازی کنند.
- پساز راهاندازی مجدد، دوباره برنامهی Notes را بررسی کنند.
اگر مشکل همچنان ادامه پیدا کرد، کاربران میتوانند همگامسازی آیکلود برای Notes را غیرفعال و سپس دوباره فعال و دستگاه را ریستارت کنند. این فرایند معمولاً برنامه را وادار میکند تا تمامی یادداشتها را دوباره از آیکلود همگامسازی کند. در بیشتر مواقع، این مراحل طی چند دقیقه مشکل را برطرف میکند؛ اما درصورت وجود حجم زیاد یادداشتها ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.