حاشیه‌های آیفون ۱۵ پرو در مقایسه‌ با نسل قبل چقدر باریک‌تر خواهد بود؟

شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رندر آیفون ۱۵ پرو
طرح‌های شماتیک فاش‌شده از آیفون ۱۵ پرو، تأثیر کاهش حاشیه‌های این گوشی را در مقایسه با مدل‌های قبل به‌ تصویر می‌کشند.
تبلیغات

اپل تصمیم دارد حاشیه‌ی نمایشگر آیفون ۱۵ پرو را نسبت‌ به همه‌ی مدل‌های آیفون نازک‌تر کند. اکنون تصاویر شماتیکی از این گوشی و آیفون ۱۵ پرو مکس در مقایسه‌ با آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس دردسترس قرار گرفته است که دید بهتری از تأثیر این تغییر ارائه می‌دهند.

اپل سال ۲۰۱۷ از آیفون X رونمایی کرد و اگرچه اکثر مردم از طراحی این گوشی غافلگیر نشدند، حاشیه‌های نمایشگرش در آن زمان واقعاً باورنکردنی بود. غول فناوری اهل کوپرتینو طی چند سال گذشته طراحی نمایشگر آیفون را به‌آرامی اصلاح کرده و بریدگی‌های آن را کاهش داده است. این شرکت معرفی داینامیک آیلند نیز سعی کرد حاشیه‌های آیفون ۱۴ پرو را نازک‌تر کند.

حاشیه نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس
مقایسه حاشیه نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس با آیفون XS
مقایسه حاشیه نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس با آیفون ۱۴ پرو مکس

طبق شایعات و گزارش‌های متعدد، اپل تصمیم دارد حاشیه‌های آیفون ۱۵ پرو را حدود ۳۰ درصد نسبت‌ به نسل قبلی این محصول کاهش دهد. اکنون رندرهایی از طرح شماتیک این دستگاه دردسترس قرار گرفته که مارک گورمن نیز آن‌ها را تأیید کرده است.

گفته می‌شود آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از حاشیه‌های باریک ۱٫۵ میلی‌متری بهره خواهند برد. با توجه به اینکه دو دستگاه اشاره‌شده از فناوری LIPO استفاده می‌کنند اپل می‌تواند ضخامت حاشیه‌های نمایشگر آن‌ها را به‌میزان درخورتوجهی کاهش دهد. این فناوری قبلاً در اپل واچ ۷ مورداستفاده قرار گرفت و باعث شد حاشیه‌های بسیار باریک‌تری نسبت‌ به نسل قبلی خود داشته باشد.

مقایسه حاشیه نمایشگر آیفون ۱۵ پرو با آیفون ۱۱ پرو
مقایسه حاشیه نمایشگر آیفون ۱۵ پرو با آیفون ۱۴ پرو
مقایسه حاشیه نمایشگر آیفون ۱۵ پرو با مدل‌های سال گذشته آیفون

حاشیه‌های آیفون ۱۵ پرو در مقایسه‌ با آیفون ۱۴ پرو بسیار باریک‌تر به‌نظر می‌رسد و البته بخش داینامیک آیلند همچنان در بالای صفحه‌ نمایش این محصول وجود خواهد داشت.

اگر آیفون ۱۵ پرو را با آیفون XS، آیفون X یا آیفون ۱۱ پرو مقایسه کنیم، کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن بیشتر احساس می‌شود.

آیفون ۱۵ پرو ارتقای قابل‌توجهی به‌نظر می‌رسد و علاوه‌بر نمای جلوی فوق‌العاده با حاشیه‌های بسیار باریک، از قاب تیتانیومی، درگاه USB-C و لنز پریسکوپی در مدل پرو مکس بهره خواهد برد که البته باعث افزایش قیمت این محصول نیز خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات