برخی کابران مکبوک پرو ۱۶ اینچی از باگی در کانکتو مگسیف خبر میدهند
جدیدترین گزارشها از انجمن ردیت حاکی از آن است که برخی از مدلهای ۱۶ اینچی مکبوک پرو، هنگامی که خاموش میشوند، در صورت وصلشدن کانکتور مگسیف، شارژ نمیشوند. مشکل مذکور ابتدا با انتشار ویدئویی توسط کاربری بهنام Trillionaire در ردیت به اشتراک گذاشته شد. ویدئو یادشده نشان میدهد که چراغ مگسیف بهجای سبزشدن، به رنگ کهربایی چشمک میزند و نمیتواند انرژی را به باتری مک برساند.
دراینمیان، برخی از مشتریان نیز برای یافتن راه حل با پشتیبانی اپل تماس گرفتهاند. یکی از کاربران میگوید که پس از پیگیری مداوم، پشتیبانی اپل لپتاپ جایگزین برای آن فرستاده است. وی دراینباره میگوید:
پس فقط من نیستم! من هم موضوع کاملا مشابهی دارم. نمایندگی اپل با کابل و شارژری که در اختیار داشتند مکبوک را تست کردند و باز هم همین مشکل را داشت. آنها گفتند که برای من یک شارژر ۱۴۰ واتی جدید ارسال میکنند تا شاید مشکل حل شود؛ اما گفتند به احتمال زیاد مشکل از فِرمور است و واقعا هیچ مدرکی برای چنین چیزی ارائه نکردند. به خانه رفتم و روز بعد از اپل با من تماس گرفته شد. یک نفر برای پیگیری با من تماس میگرفت و آنها از من یک سری سؤال پرسیدند و دستورالعملهایی برای اجرای برنامهی تشخیصی خاصی ارائه کردند. بعد از اینکه تمام کارهایی را انجام دادم، گفتند میخواهند مکبوک و شارژر آن را پس بگیرند و یک مکبوک کاملا جدید به من بدهند.
در این گزارش، آمده است که کارکنان پشتیبانی اپل در حال بررسی هستند و میگویند که از این موضوع آگاه هستند. پشتیبانی اپل به کاربران توصیه میکند که مکبوکشان را در حالت sleep و با دَرِ باز شارژ کنند. همچنین بهتر است که قبل از تخلیه کامل شارژ، دستگاه به شارژر مگسیف متصل شود. بهطور کلی، اگر مکبوک پرو درحالیکه روشن است به مگسیف متصل و سپس خاموش شود، شارژر همانطور که انتظار میرود به شارژ مک ادامه میدهد. در حقیقت، این مشکل فقط برای برخی از کاربران زمانی رخ میدهد که مکبوکهایشن کاملا خاموش شده است.
چشمک زن کهربایی چراغ مگسیف نشان میدهد که چیزی بهطور معمول کار نمیکند و صفحه پشتیبانی اپل مراحلی را ارائه داده است که کاربران با انجام آنها میتوانند مگسیف را به حالت عادی برگردانند. از سوی دیگر، باید به این نکته توجه داشت که این مشکل در مورد شارژ از طریق USB-C صدق نمیکند.
بهطور جداگانه، کاربران در انجمنهای پشتیبانی اپل مشکلاتی را در استفاده از مانیتورهای اکسترنال گزارش کردهاند. گفته میشود مانیتورهای اکسترنال پس از باز و بستهشدن در مکبوک پرو با تأخیر آماده بهکار میشوند. البته بهنظر میرسد که مشکل یادشده تنها بر نوتبوکهای جدید اپل تأثیر نمیگذارد و برخی ادعا میکنند که این مشکل مربط به مکاواس مانتری است؛ چراکه در سایر کامپیوترهای مک نیز دیده شده است.
درحالحاضر مشخص نیست که گستره این مشکلات چه اندازه است؛ اما با توجه به حجم گزارشها بهنظر نمیرسد که با مشکل سختافزاری شایعی مواجه باشیم و احتمالا اپل طی آپدیتهای آینده آن را برطرف خواهد کرد. بنابراین بهتر است منتظر گزارشهای تکمیلی در این زمینه باشیم؛ زیرا درصورت جدیبودن مشکل قطعا طی روزهای آینده اخبار بیشتری از آن خواهیم شنید.