نسل بعدی مک بوک ایر و مک بوک پرو اواخر ۲۰۲۲ با تراشه M2 از راه خواهند رسید

جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف گفته‌های اخیر مینگ‌چی کو، منابع 9to5Mac مدعی هستند که اپل تا اواخر سال جاری میلادی مک‌بوک ایر بعدی را با تراشه M2 رونمایی و روانه بازار خواهد کرد.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر از مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، حاکی از آن است که نسل بعدی مک‌بوک ایر از تراشه به‌روزشده ام‌وان قدرت خواهد گرفت و این در حالی است که شایعات و گزارش‌های پیشین از مجهز شدن مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ به تراشه M2 خبر می‌دادند. اکنون 9to5Mac با استناد به منابع ناشناس گزارشی را تدوین کرده که کاملاً در تضاد با گفته‌های مینگ‌چی کو است.

در این گزارش آمده است که قلب تپنده‌ی مک‌بوک ایر بازطراحی‌شده با نام رمز «J413» را نسل بعدی تراشه‌های اختصاصی اپل تشکیل خواهد داد. این تراشه درحال‌حاضر با نام Staten شناخته می‌شود و ظاهراً مبتنی‌بر A15 Bionic خواهد بود. از دیگر مشخصات M2 می‌توان به هشت هسته پردازشی کاملاً جدید اشاره کرد که طبیعتاً قدرت بیشتری را در مقایسه با نسل گذشته به ارمغان می‌آورند. از سوی دیگر، هسته‌های گرافیکی نیز علاوه‌بر طراحی جدید به ۱۰ هسته ارتقاء خواهند داشت که احتمالاً به‌راحتی سنگین‌ترین پردازش‌های گرافیکی در کلاس اولترابوک‌ها را تضمین خواهند کرد.

تراشه مذکور همچنین پایه‌ای برای تراشه‌های قدرتمندتر اپل نظیر مدل‌های پرو، مکس و اولترا (یا هر نسخه میان‌نسلی دیگر) خواهد بود. علاوه‌بر مک‌بوک ایر، منابع خاطرنشان می‌کنند که اپل یک مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی را نیز با نام رمز «J493» در دست توسعه دارد که از قرار معلوم، طراحی آن کاملاً مشابه مدل فعلی است. در ادعایی جالب، گفته می‌شود اپل می‌تواند مک‌بوک پرو بعدی را تنها «مک‌بوک» نام‌گذاری و آن را به مدل پایه نوت‌بوک‌های مک تبدیل کند.

البته برای اولین بار نیست که چنین ادعایی مطرح می‌شود؛ اما گزارش‌های قبلی از آن حکایت داشتند که اپل این تغییر را در مک‌بوک ایر بعدی اعمال خواهد کرد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ با توجه به‌ تغییرات بسیار زیاد همچنان نام خود را حفظ خواهد کرد و این مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی است که حداقل نام آن، از دسته‌ی نوت‌بوک‌های اپل حذف خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات