با اولین کروم‌بوک‌های مجهز به پردازنده‌ Core Ultra اینتل آشنا شوید

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
کار کردن با لپ تاپ ExpertBook B5 ایسوس
ایسوس سری جدید لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۲۴ خود را معرفی کرد که در بین آن‌ها نام مدل‌های B5 و CX54 Chromebook Plus به چشم می‌خورد.
تبلیغات

ایسوس در نمایشگاه CES 2024 مدل‌های به‌روز‌شده‌ی لپ‌تاپ‌هایش برای سال جدید را معرفی کرد که شامل محصولاتی در خانواده‌ی ZenBook و VivoBook و البته ExpertBook می‌شود. مدل‌های ExpertBook B5 و ExpertBook CX54 Chromebook Plus اولین لپ‌تاپ‌هایی هستند که با پردازنده اینتل نسل ۱۴ مدل Core Ultra در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

لپ‌ تاپ ایسوس مدل ExpertBook B5 بر مدرن‌کردن لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای تمرکز دارد و با قابلیت‌هایی همچون اتصال 4G LTE و Wi-Fi 7 و امکان انتخاب مدل‌هایی با نمایشگر لمسی، می‌تواند برای کاربران جذابیت‌های خودش را داشته باشد.

بالاترین کانفیگ لپ‌تاپ‌های ExpertBook B5 به گرافیک Nvidia مدل RTX 2050 و پردازنده‌ی Core Ultra 7 اینتل به‌همراه ۶۴ گیگابایت رم و ۲ ترابایت M.2 NVMe PCIe 4.0 مجهز هستند.

رندرهای لپ تاپ CX54 Chromebook Plus ایسوس

ایسوس روی وزن و متریال بدنه‌ی ExpertBook B5 نیز تمرکز ویژه‌ای داشته و بااستفاده از آلیاژ منیزیم، وزن دستگاه را در حد ۱٫۲۹ کیلوگرم نگاه داشته است. کاربران می‌توانند B5 را با نمایشگر ۱۴ یا ۱۶ اینچ و با وضوح WXGA یا WQXGA خریداری کنند.

مدل بعدی خانواده‌ی ExpertBook یعنی CX54 Chromebook Plus یک محصول حرفه‌ای میان‌رده به‌حساب می‌آید و با شاسی تمام فلزی، حدود ۱٫۳ کیلوگرم وزن دارد.

کروم‌بوک ایسوس از نمایشگر ۱۴ اینچ با وضوح تصویر WQXGA استفاده می‌کند و بنابر ادعای ایسوس می‌تواند ۱۰۰ درصد فضای رنگی وسیع DCI P3 را پوشش دهد. نسبت تصویر نمایشگر ۱۶:۱۰ است و از استایلوس USI برای نوشتن نیز پشتیبانی می‌کند.

از نظر کانفیگ سخت‌افزاری، ایسوس لپ‌تاپ CX54 Chromebook Plus را با پردازنده‌ی نسل ۱۴ سری رپتورلیک ریفرش و پردازنده گرافیکی RTX 4060 انویدیا همراه کرده است. در حال حاضر اطلاعی از قیمت لپ تاپ های جدید ایسوس در دست نداریم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات