گلکسی بوک ۴ اج رونمایی شد؛ لپ‌تاپ ۱۲۰ هرتز اولد سامسونگ با هوش مصنوعی جادویی

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
یک دختر در حال کار با گلکسی بوک ۴ اج سامسونگ
سامسونگ لپ‌تاپ هیجان‌انگیز گلکسی بوک ۴ اج را در دو مدل ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کرد.
تبلیغات

لحظاتی پس از رونمایی اولین کامپیوترهای دسته‌ی «کوپایلت+ پی‌سی» از سوی مایکروسافت و دل و لنوو، حالا نوبت سامسونگ است که قدرت‌نمایی کند. غول کره‌ای صنعت فناوری در بیانیه‌ای مطبوعاتی لپ‌تاپ جدید گلکسی بوک ۴ اج را رونمایی کرد.

گلکسی بوک ۴ اج اولین لپ تاپ سامسونگ است که از پردازنده‌ی قدرتمند و پرحاشیه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ همچون سایر محصولات جدیدی که امشب رونمایی شدند، به هوش مصنوعی کوپایلت مجهز است؛ اما برخلاف آن‌ها، هوش مصنوعی اختصاصی سامسونگ را نیز دارد.

گلکسی بوک ۴ اج ۲۰۲۴ از نمای جلو از نمای جلو
Samsung

سامسونگ می‌گوید گلکسی بوک ۴ اج از قوی‌ترین مدل تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت با ۱۲ هسته‌ی ۳٫۴ گیگاهرتزی و پشتیبانی از حالت دو هسته‌ای ۴٫۰ گیگاهتزی استفاده می‌کند. واحد NPU در ایکس الیت قدرت ۴۵ تاپس (تریلیون عملیات‌برثانیه) در پردازش هوش مصنوعی دارد و قابلیت‌هایی کاربردی را وارد لپ‌تاپ جدید سامسونگ می‌کند.

گلکسی بوک ۴ اج ۲۰۲۴ از نمای بالا
گلکسی بوک ۴ اج ۲۰۲۴ والپیپر جدید ویندوز ۱۱

لپ‌تاپ ۲۰۲۴ سامسونگ افزون‌بر قابلیت‌های هوش مصنوعی مایکروسافت نظیر Recall و Cocreator و Auto Super Resolution، یک‌سری قابلیت اختصاصی نظیر Circle to Search with Google و Live Translate و Chat Assist نیز دارد.

گلکسی بوک ۴ اج همچون سایر لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک ۴ دارای نمایشگر اولد از نوع Dynamic AMOLED 2X است و در مدل‌های ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ عرضه می‌شود. صرف‌نظر از ابعاد، این لپ‌تاپ دارای پنل اولد 2.8K با نرخ نوسازی چشمگیر ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از دستور لمسی است.

گلکسی بوک ۴ اج ۲۰۲۴ با طرح رنگی
Samsung

لپ‌تاپ جدید سامسونگ ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارد و باتری ۵۵٫۹ وات‌ساعتی‌اش با توان ۶۵ وات شارژ می‌شود. این لپ‌تاپ به دو درگاه USB4 و درگاه HDMI 2.1 و جک هدفون مجهز است و با پشتیبانی از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵٫۴ عرضه می‌شود.

قیمت لپ تاپ جدید سامسونگ در کانفیگ پایه‌ی ۱۴ اینچی ۱٬۳۵۰ دلار و در کانفیگ ۱۶ اینچی ۱٬۴۴۹ دلار است. این محصول در مدل ۱۴ اینچی تنها ۱۱ میلی‌متر ضخامت دارد و عرضه‌اش از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات