این لپ‌تاپ با نمایشگر ۱۰۰ اینچی از آینده آمده است [تماشا کنید]

یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مرد جوان درحال کار با لپ تاپ Spacetop AR با عینک واقعیت افزوده
لپ‌تاپ Spacetop G1 که به‌جای نمایشگر معمولی از فناوری واقعیت افزوده برای ارائه‌ی صفحه‌نمایش ۱۰۰ اینچی بهره می‌برد، روانه‌ی بازار شد.
تبلیغات

شرکت Sightful، سازنده‌ی لپ‌تاپ واقعیت افزوده‌ی Spacetop G1، پیش‌فروش این محصول را آغاز کرد. علاقه‌مندان برای خرید لپ‌ تاپ مذکور که در نمایشگاه CES گذشته معرفی شد، می‌توانند به وب‌سایت رسمی Sightful مراجعه کنند.

Spacetop G1 به‌دلیل طراحی خاص خود به‌عنوان لپ‌تاپ واقعیت افزوده شناخته می‌شود. این محصول برخلاف لپ‌تاپ‌های رایج، نمایشگر ندارد و به‌جای آن از عینک مخصوصی بهره می‌برد که به صفحه‌نمایش‌های کوچک OLED با وضوح Full HD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مجهز شده است. این عینک واقعیت افزوده امکان نمایش محتوا را روی نمایشگر مجازی با ابعاد حداکثر ۱۰۰ اینچ فراهم می‌کند.

لپ تاپ Spacetop AR با عینک واقعیت افزوده

لپ‌تاپ Spacetop G1 AR ظاهری شیک و شبیه به تبلت دارد و وزن آن فقط ۱٫۴ کیلوگرم است. نکته‌ی جالب اینکه برای استفاده از دستگاه مذکور نیازی به یادگیری کنترل‌های جدید ندارید، زیرا عملکرد آن شباهت بسیار زیادی به لپ‌تاپ‌های معمولی دارد.

لپ‌تاپ Spacetop G1 AR از سیستم‌عامل SpaceOS بهره می‌برد و به کیبورد ۷۹ کلیدی با ترک‌پد سازگار با دستورات چندلمسی مجهز شده است.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به وای‌فای ۷، بلوتوث ۵٫۳، 5G، وبکم ۵ مگاپیکسلی، اسلات eSIM و کارت Nano-SIM اشاره کرد. قلب تپنده‌ی دستگاه نیز پردازنده اسنپدراگون X2 است و از گرافیک Adreno 740 بهره می‌برد.

عینک واقعیت افزوده‌ی Spacetop G1 AR به دو بلندگوی Open-Ear و یک میکروفون مجهز شده است. طبق ادعای Sightful باتری لپ‌تاپ مذکور با هربار شارژ کامل تا ۸ ساعت دوام می‌‌آورد. این محصول همچنین از ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

قیمت Spacetop G1 AR برای افرادی که آن را پیش‌خرید کنند با تخفیف ۲۰۰ دلاری، ۱٬۷۰۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات