مک‌بوک پرو M4 پیش‌از رونمایی در وب‌سایت روسی با قیمت ۷۵۰۰ دلار به فروش گذاشته شد

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
مک بوک پرو M1 Max در حالت بسته
در یک وب‌سایت روسی، مک‌بوک پرو M4 اپل با قیمت ۷٬۵۰۰ دلار به‌فروش گذاشته شد.
تبلیغات

یک یوتیوبر روسی چند روز پیش، ویدیویی از جعبه‌گشایی مک‌ بوک پرو ۱۴ اینچی M4 را پیش‌از رونمایی رسمی توسط اپل، در یوتیوب منتشر کرد. بعد از او نیز افراد دیگری، مورد انتظار‌ترین لپ‌تاپ اپل را بررسی کردند.

بنابر گزارش MacRumors، به‌تازگی یک وب‌سایت خرده‌فروشی روسی به نام Avito، اقدام به فروش مک‌بوک پرو M4 اپل با ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و رنگ جدید Space Black کرده است. قیمت پیشنهادی برای این دستگاه حدود ۷۲۰٬۰۰۰ روبل (تقریباً ۷٬۵۰۰ دلار) درنظر گرفته شده که این قیمت حتی از استاندارهای قیمت‌گذاری اپل نیز، بسیار بالاتر است.

اسکرین شات از یک وب سایت خورده فروشی
Avito

هرچند این آگهی‌ به‌سرعت از سایت خرده‌فروشی Avito حذف شد، اما برخی از کارشناسان معتقدند که احتمالاً این دستگاه‌ها از یک انبار چینی به‌سرقت رفته‌اند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی یک نقص جدی در سیستم‌های امنیتی اپل است. این اولین‌بار نیست که اطلاعات محصولات اپل پیش‌از معرفی رسمی به بیرون درز می‌کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد که این دفعه، تعداد زیادی از این دستگاه‌ها به‌سرقت رفته‌اند.

این اتفاق می‌تواند تأثیرات زیادی روی سیاست‌های اجرایی اپل داشته باشد. از یک‌سو، این نوع از افشای اطلاعات محصولات می‌تواند به فروش محصولات فعلی اپل آسیب برساند؛ چراکه مشتریان ممکن است تصمیم بگیرند تا زمان معرفی رسمی مدل جدید صبر کنند. از سوی دیگر می‌تواند به رقبا، اطلاعات ارزشمندی درباره‌ی محصولات آینده‌ی اپل بدهد.

برخی دیگر معتقدند که این روش بازاریابی جدید اپل است و این شرکت می‌خواهد فروش جدیدترین مک بوک خود را تضمین کند. با‌این‌حال، این افشاگری نشان‌دهنده‌ی علاقه و هیجان زیادی است که پیرامون محصولات جدید اپل وجود دارد. هربار که اطلاعاتی درباره‌ی محصولات جدید اپل به بیرون درز می‌کند، توجهات زیادی جلب می‌شود و بحث‌های زیادی را میان علاقه‌مندان به تکنولوژی به‌راه می‌اندازد.

در نهایت، باید دید که اپل چگونه به این افشاگری جنجالی، واکنش نشان می‌دهد و چه اقداماتی برای بهبود امنیت محصولات خود انجام خواهد داد. این حادثه نشان‌دهنده‌ی اهمیت بالای امنیت در دنیای تکنولوژی است و می‌تواند به‌عنوان یک هشدار برای تمامی شرکت‌های تکنولوژی باشد تا به امنیت محصولات خود، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات