با این میانبر، دسکتاپ مک را سریع‌تر از قبل مرتب کنید

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
نمایی از اسکرین‌سیور macOS Sonoma در مک‌بوک پرو M1 Max
استفاده از میانبری که بتواند پنجره‌های روی دسکتاپ مک شما را به‌سرعت مرتب و برنامه‌های اضافه را پاک کند، قطعاً به تمرکز و کارایی‌تان کمک خواهد کرد.
تبلیغات

اگر با مک کار می‌کنید، خیلی راحت ممکن است در دام بی‌نظمی آزاردهنده‌ای روی دسکتاپ خود گرفتار شوید؛ اما خوشبختانه با استفاده از یک راه میانبر می‌توانید فقط پنجره‌ها و برنامه‌هایی را که لازم دارید روی صفحه باز نگه دارید و دیگر لازم نباشد پنجره‌های اضافی را یکی‌یکی ببندید. در ادامه با این میانبر آشنا می‌شوید.

پیش از شروع مطالعه‌، حتماً اپلیکیشن رایگان Actions را از مک اپ استور دانلود کنید. اپلیکیشن مذکور علاوه‌بر اینکه به یادگیری بهتر شما کمک می‌کند، این امکان را هم فراهم می‌کند تا از تمام قابلیت‌های برنامه‌ی Shortcuts مک استفاده کنید.

دقت کنید که شما باید اجازه‌ی اجرای اسکریپ‌ها را هم به اپلیکیشن Shortcuts بدهید. برای انجام این کار، براساس مراحل زیر پیش بروید:

  • به فولدر Applications بروید و اپلیکیشن Shortcuts را باز کنید.
  • وارد منوی settings شوید.
  • به تب Advanced بروید و مطمئن شوید که تیک گزینه‌ی Allow Running Scripts را زده‌اید.
اجازه‌ی اجرای اسکریپ‌ها در اپلیکیشن Shortcuts
اجازه‌ی اجرای اسکریپ‌ها در اپلیکیشن Shortcuts

پس از انجام مراحل اولیه و آماده‌سازی‌های لازم، وقت آن است که به سراغ مرحله‌ی بعدی، یعنی ساخت و تنظیم میانبر مورد نظرتان بروید.

کپی لینک

آماده‌سازی میانبر

برای آماده‌سازی میانبر Kipp's Quit All Except مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با استفاده از لینک iCloud، میانبر Quit All Except را دانلود و به مجموعه‌میانبرهای خود اضافه کنید.
  • روی اسم میانبر (Kipp's Quit All Except) که در بالای لیست میانبرهای شما ظاهر می‌شود، دبل کلیک کنید تا وارد پنجره‌ی ادیت شوید.
  • لیستی که در بالای این پنجره می‌بینید، لیست استثناها است. هر برنامه‌ای که به این لیست اضافه کنید، هنگام اجرای میانبر بسته نخواهد شد.
اجرای میانبر Kipp's Quit All Except
اجرای میانبر Kipp's Quit All Except

برنامه‌ی Finder به‌صورت پیش‌فرض در لیست این میانبر قرار دارد؛ اما شما می‌توانید هر برنامه‌ای را که ترجیح می‌دهید باز بماند به این لیست اضافه کنید. در صورت اضافه‌کردن یک برنامه به لیست، حتی اگر به‌‌اشتباه هم ضربدر کنار یک برنامه را بزنید، برنامه‌ی مورد نظرتان بسته نخواهد شد.

کپی لینک

اجرای میانبر

برای اجرای اسکریپت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی دکمه‌ی play در بالای پنجره‌ی ادیت کلیک کنید (می‌توانید از کلید ترکیبی Command+R هم استفاده کنید).
اجرای میانبر Kipp's Quit All Except
  • در این مرحله، لیستی از برنامه‌های درحال‌ اجرا برای شما نمایش داده می‌شود. هر برنامه‌ای را که می‌خواهید همیشه باز بماند، در این لیست انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه‌ی Done ضربه بزنید.
اجرای میانبر Kipp's Quit All Except

اکنون دیگر دسکتاپ شما از شلوغی درآمده است و به‌راحتی می‌توانید روی کار فعلی خود تمرکز کنید و آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

کپی لینک

فعال‌سازی سریع‌تر میانبر

هدف این میانبر، تمیزکردن سریع فضای کاری شما است؛ پس به‌طور حتم دوست ندارید که هر بار مجبور باشید برنامه‌ی Shortcuts را باز و به‌صورت دستی اجرا کنید. در ادامه با چند تنظیم داخلی آشنا خواهید شد که با کمک آن‌ها می‌توانید این برنامه را به‌طور مستقیم از دسکتاپ خود اجرا کنید.

این «قابلیت جدید» مک او اس، ۱۵ سال پیش در ویندوز معرفی شد
این «قابلیت جدید» مک او اس، ۱۵ سال پیش در ویندوز معرفی شد
مطالعه '2
  • به نوار کناری سمت راست پنجره‌ی ادیت بروید و روی گزینه‌ی Details کلیک کنید تا گزینه‌هایی مانند Pin In Menu Bar یا add a keyboard shortcut را ببینید.
  • با انتخاب گزینه‌ی Pin In Menu Bar، برنامه در نوار منوی شما پین خواهد شد و برای استفاده از آن کافی است روی برنامه کلیک کنید.

add a keyboard shortcut هم این امکان را برای شما فراهم می‌کند که یک کلید ترکیبی برای اجرای برنامه بسازید. در صورت استفاده از این گزینه دقت کنید که کلیدهای انتخابی شما با هیچ‌یک از کلیدهای میانبر دیگر macOS تداخل نداشته باشند. البته همیشه می‌توانید از ابزار جست‌وجوی Spotlight هم برای اجرای برنامه‌ی Shortcuts استفاده کنید.

اجرای سریع میانبر Kipp's Quit All Except Shortcut

استفاده از میانبر Kipp's Quit All Except به شما کمک می‌کند تا هر زمان که احساس کردید دسکتاپ مک‌ بیش‌ازحد شلوغ است و تمرکزتان را به‌هم می‌ریزد، به‌سرعت آن را مرتب کنید. نظر شما در مورد این میانبر چیست؟ آیا قصد دارید Kipp's Quit All Except را امتحان کنید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات