۱۰ ابزار برای بهتر ساختن بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۶

سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
مطالعه 7 دقیقه
بازاریابی محتوا شیوه‌ای جدید برای فروش محصول یا ارائه‌ی خدمات است. در این روش بازاریاب مستقیما شروع به معرفی محصول نمی‌کند؛ بلکه اطلاعات مورد علاقه‌ی مشتری در زمینه‌های مختلف را در اختیار او قرار می‌دهد و در حاشیه، محصول یا سرویس خود را ارائه می‌دهد. در این میان ابزارهایی در فضای آنلاین ایجاد شده‌اند که به بازاریابان در خلق محتوای مناسب کمک کنند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با این ۱۰ ابزار برتر آشنا شویم.
تبلیغات

بازاریابی محتوا را می‌توان یک تاکتیک زمان‌بر و وقت‌گیر برشمرد. ٪۶۰ بازاریابان هر روز درگیر این مسئله هستند که حداقل یک محتوای جدید ارائه دهند. خوشبختانه، بازاریابی محتوا روز به روز محبوب‌تر می‌شود. از این رو ابزارهای مفیدی ایجاد شده‌اند تا در وقت و هزینه‌های مورد استفاده در این تاکتیک صرفه‌جویی کنند.

لیست زیر به ۱۰ ابزار برتر موجود در بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۶ اشاره می‌کند:

کپی لینک

۱. Evernote

Evernote برنامه‌ای مناسب برای یادداشت برداری، سازمان‌دهی و آرشیو کردن اطلاعات است و هر بازاریابی می‌تواند برای تولید محتوای خود از آن استفاده کند.

در نگاه اول، ابزار Web Clipper به چشم می‌آید که با کمک آن می‌توانید در جستجوهای خود در فضای اینترنت، صفحات وب‌سایت مورد نظر را ذخیره و مرتب سازی کنید. اما قابلیت‌های اورنوت فراتر از این موارد است؛ برای مثال شما می‌توانید:

  • یک کتابخانه از ایده‌های جدید مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی تهیه کنید
  • برای محتوای خود تصاویر مناسبی جمع‌آوری و ذخیره کنید
  • گزارش تقویم مانندی از فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید
  • برای الهام گرفتن از انتخاب محتوا، در خبرنامه‌ها ثبت‌نام کنید
  • لیست کارهایی که باید انجام دهید را یادداشت کنید
  • وضعیت عملکرد خود را در شبکه‌های اجتماعی پیگیری کنید

به‌روزرسانی اورنوت نشان می‌دهد که این برنامه به دنبال راه‌حل‌های جدید برای رفع نیازهای مختلف سازندگان محتوا است.

کپی لینک

۲. Buffer

وجود یک سیستم اتوماسیون که محتوا را سریعا به شبکه‌های اجتماعی انتقال دهد، برای هر بازاریاب امری مهم و ضروری است. در این میان بافر در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها کارآیی بالاتری دارد.

بافر به شما کمک می‌کند که در آن واحد، محتوای خود را به شبکه‌هایی چون توئیتر، فیسبوک، لینکدین و پینترست منتقل کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های بافر، امکان‌پذیری آنالیز و تحلیل اطلاعات در آن است. برای مثال بافر با تحلیل حساب کاربری شما در توئیتر، ساعتی که فالوئرهای شما آنلاین بوده و فعال هستند را تعیین می‌کند. از این رو برای توئیت کردن پست‌های شما، زمان‌هایی را در نظر می‌گیرد که بیشتر فالوئرها آنلاین باشند.

یکی دیگر از استفاده‌های حاصل از این تحلیل، نتایج این است که بدانید کدام یک از توئیت‌های شما آمار بازدید بیشتری داشته است تا با توجه به آن، به شرایط بهینه دستیابی پیدا کنید.

کپی لینک

۳. RightlyWritten

بدیهی است که در بازاریابی محتوا، اصل مورد نظر "محتوا" است. بنابراین، بسیاری از بازاریابان محتوا در تلاش هستند که با صرف کم‌ترین هزینه، بهترین کیفیت را در محتوا ایجاد کنند. طبیعتا این یک دیدگاه بسیار مهم برای موفقیت در این حوزه محسوب می‌شود.

RightlyWritten بهترین سرویس آنلاین کپی رایت است که این مشکل را برطرف کرده است. نویسندگان با استعداد RightlyWritten در حوزه‌های مختلف تخصص دارند. این شرکت با دارا بودن صدها نویسنده‌ی بومی آمریکایی در اعضای هیئت مدیره‌ی خود، برای وبلاگ‌ها، مقالات، وب‌سایت‌ها، مطبوعات و گزارش‌ها رسمی، ایجاد محتوا می‌کند.

شما می‌توانید با درخواست از سایت RightlyWritten ، به صورت ماهیانه برای وبلاگ یا وب‌سایت خود محتوا تهیه کنید.

کپی لینک

۴.  Feedly

Feedly یک ابزار محبوب برای سازمان‌دهی وبلاگ‌ها، مجلات آنلاین و سایت‌های خبری مورد علاقه‌ی شما است. از این رو دسترسی شما را به آخرین اخبار آسان می‌کند. Feedly می‌تواند منجر به ایجاد یک محتوای بکر شود و شما را در جریان آخرین مطالب مورد علاقه‌تان قرار دهد.

ضمن اینکه این برنامه با بافر قابل ادغام بوده و به‌راحتی می‌توانید محتوای دلخواه خود را با کلیک روی یک دکمه با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارید.

کپی لینک

۵.  Slide.ly

نمایش محتوا به وسیله‌ی اسلایدها، روز به روز رونق بیشتری از لحاظ جذب مخاطب پیدا می‌کند.

Slide.ly، به شما کمک می‌کند تا با یک روش ساده، اسلایدهای حرفه‌ای بسازید. شبکه‌ی اجتماعی slide.ly این امکان را فراهم کرده است که اسلایدهای تصویر و فیلم را روی صفحه‌نمایش گوشی همراه یا دسکتاپ بسازید، به این فایل‌های ساخته شده افکت دهید و بیش از ۸۰ قالب تصویری و جلوه‌ی بصری به آن اضافه کنید. این پلتفرم با دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، ساوند کلاد و یوتیوب نیز قابل ادغام است.

کپی لینک

۶.  BuzzSumo

BuzzSumo قابلیت‌های زیادی در ایجاد محتوا و انتشار آن دارد. اگر شما در مرحله‌ی ایده‌پردازی هستید، می‌توانید با یک جستجوی ساده در این فضای آنلاین، با محتواهای مشابه که بیشترین سروصدا را (از نقطه نظر میزان اشتراک‌گذاری و تعداد نظرات) راه انداخته‌اند، آشنا شوید.

بهترین راه استفاده از BuzzSumo پیدا کردن اشخاص تأثیرگذار است تا مطلب مربوط به محتوای شما را گسترش دهند. این ابزار به شما اجازه می‌دهد که افراد مؤثر و علاقه‌مند به محتوای خود را پیدا کنید. از این رو آن‌ها با اشتراک‌گذاری مطالب، شما را در رسیدن به هدف‌تان یاری می‌کنند.

کپی لینک

 ۷. Trendspottr

خیلی از شبکه‌های اجتماعی موفقیت خود را مدیون بهره‌گیری از داغ‌ترین عنوان‌ها و موضوعات هستند. در این میان Trendspottr کار را ساده‌تر می‌کند. چرا که به شما اجازه می‌دهد تا رویدادهای جذاب اجتماعی، هشتگ‌های جالب توجه و موضوعات تأثیرگذار دیگر را دنبال کنید. این ابزار به شما چشم‌اندازی از بحث‌های موجود می‌دهد تا بتوانید بهترین موضوع را انتخاب کنید.

کپی لینک

۸.  Trello

استراتژی بازاریابی محتوا شامل بخش‌های زیادی است. جایگاه هر یک از این این بخش‌ها در حال تغییر است. از این رو ترلو به کمک شما می‌آید تا به‌راحتی این بخش‌ها را سازمان‌دهی کنید.

با ترلو می‌توانید برای محتوای کاری خود برنامه‌ریزی هفتگی در نظر بگیرید؛ ضمن اینکه امکان نوشتن یادداشت یا ثبت نظر برای شما و دیگر اعضای تیم فراهم است. این پلتفرم تمام اطلاعات شما را  محفوظ نگه می‌دارد و اجازه می‌دهد که پروژه‌های خود را مدیریت کنید؛ مثلا بدانید که روی کدام پروژه در حال کار هستید و کدام پروژه را به آینده موکول کرده‌اید.

کپی لینک

۹. Apester

محتواها در سال ۲۰۱۶ به سمت پویایی و دینامیکی شدن پیش می‌روند. به لطف برنامه‌ی آنلاین Apester نیاز به هیچ نسخه‌ی پیشرفته‌ی نرم‌افزاری ندارید.

Apester اجازه می‌دهد تا شما نظرسنجی راه بیاندازید، آزمون بگیرید، تست های شخصیتی یا هر نوع ارتباط تعامل محوری را برقرار سازید و حتی می‌توانید آزمون ها را به شکل ویدیویی و بصری ایجاد کنید.

با این شیوه ، سطح ارتباطی جدیدی بین محتوای شما و مخاطب به وجود خواهد آمد.

کپی لینک

۱۰. Outbrain

یکی از دغدغه‌های بازاریابان محتوا این است که، محتوای تولیدی آن‌ها به اندازه‌ی کافی توزیع شود و حالا این Outbrain است که خیال همه را راحت می‌کند.

فارغ از اینکه محتوای شما وبلاگ ، فایل ویدیویی، اینفوگرافیک یا هر چیز دیگری باشد، Outbrain می‌تواند با قابلیت های مخصوص به خود، تعداد مخاطبان آن را افزایش دهد.

در میان گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه به منظور افزایش ترافیک بازدید و تقویت محتوا، می‌توان به جرات گفت که  در این جایگاه Outbrain تاکنون بی رقیب است.

 آیا ابزارهای مفید دیگری برای بازاریابی محتوا می شناسید که در نظرات خود معرفی کنید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات