۱۰ ابزار رایگان بازاریابی اینترنتی

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
یک کارآفرین تازه‌کار در عین حال که باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند باید با مخاطبان نیز در ارتباط باشد. بهترین گزینه ابزارهای بازاریابی رایگان هستند.
تبلیغات

اگر به‌عنوان یک کارآفرین در ابتدای راه خود هستید، این احتمال وجود دارد که با مشکل برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان احتمالی در زمان مناسب روبه‌رو شوید که محدود بودن بودجه و پیچیدگی‌های عملی کردن ایده‌ی تجاری بر سختی آن می‌افزایند. در این مطلب با چند ابزار برای کمک به حل این مشکل آشنا می‌شویم.

۱. Chattypeople

Chattypeople

در سال‌های اخیر چت بات‌ها در بازاریابی فعال ظاهر شده‌اند. با وجود این‌که هنوز بسیاری بر این باورند که چت‌بات تنها یک ابزار ارتباط با مشتری است، بسیاری می‌گویند یکی از ضروریات استراتژی بازاریابی است. تکنولوژی چت‌بات در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد بدون داشتن دانش کد نویسی، بات‌های خود را به وجود آورند. Chattypeople یک ابزار تعاملی برای کسانی است که می‌خواهند یک پیام‌رسان چت‌بات داشته باشند. این پلتفرم به کارآفرین‌ها امکان ساخت یک بات می‌دهد که نه‌تنها با فیسبوک به‌خوبی کار می‌کند، بلکه می‌تواند تبلیغات را برحسب تقاضا به مشتری‌ها برساند. با چت‌بات می‌توانید:

  • از پیام‌رسان فیسبوک استفاده کنید و برای پیشرفت فروش به مشتریان پیام‌هایی برسانید
  • می‌توانید مستقیم از طریق فیسبوک سفارش بگیرید (شاید چندان در ایران کارآمد نباشد)
  • اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع‌آوری کنید تا در زمان مناسب آن‌ها را در مورد محصولات مورد علاقه‌شان به‌روزرسانی کنید
  • ۲. MailChimp

    mailchimp

    بازاریابی ایمیلی این روزها یک مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی کسب و کار است. با یک ابزار بازاریابی ایمیلی مانند MailChimp می‌توانید مخاطبان خود را از طور مؤثرتر و با سطح کنترل بیشتری از قیف فروش گذر دهید. MailChimp به شما امکان می‌دهد:

  • استراتژی بازاریابی خودتان را با اتصال مستقیم کمپین‌های ایمیلی به وب‌سایتتان، بسازید
  • از اطلاعات فروش برای ارسال ایمیل‌های شخصی‌شده برای رشد بهتر کسب و کارتان بهره بگیرید
  • با فیسبوک یکپارچه شوید تا ثبت‌نام کنندگان جدید پیدا کنید و با کاربران فعلی ارتباط مجدد برقرار کنید
  • سطحی از اتوماسیون به وجود آورید
  • از گزارش‌های MailChimp بازخورد جمع‌آوری کنید
  • ۳. PromoRepublic

    Promorepublic

    PromoRepublic یک ابزار ساخت محتوای شبکه‌های اجتماعی و انتشار است که به‌صورت «رایگان برای امتحان» عرضه شده است. این سرویس برای کاربران بیش از ۱۰۰ هزار ایده و قالب‌ تصویری عالی برای فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین فراهم می‌کند. همه قالب‌های شبکه‌های اجتماعی توسط یک تیم حرفه‌ای از طراحان و کپی‌رایتر‌ها ساخته و آماده می‌شوند و کاربران می‌توانند آن‌ها را با کمک ویرایشگر‌های گرافیکی پیش‌ساخته شخصی‌سازی کنند. با PromoRepublic می‌توانید این امکانات را به دست آورید:

  •  کتابخانه‌ای با ۱۰۰ هزار قالب‌ و محتوای تصویری
  • تقویمی برای ایده‌های پستی هر روز تعطیل، مناسبت‌های تاریخی، موضوعات داغ و حوادث
  • ویرایشگرهای گرافیکی برای شخصی‌سازی قالب‌ها و خلق پست‌های تازه از ابتدا و با توجه به نیاز شخصی
  • انتشار خودکار و زمان‌بندی شدی محتوا و مطالب در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین
  • ۴. Hotjar

    hotjar

    Hotjar یک ابزار قدرتمند است که برای تحلیل عملکرد وب‌سایت به کار می‌رود. هر آنچه لازم است درباره بازدیدکننده‌ها و زمانی که در وب‌سایت سپری می‌کنند بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار در ابتدا از طریق نقشه‌ی گرمایی کار می‌کند که به شما یک دید کلی درباره کلیک‌هایی که روی هر قسمت و هر صفحه از وب‌سایت می‌شود، به دست می‌دهد. برخی از ویژگی‌های Hotjar شامل موارد زیر است:

  • ضبط حرکت مکان‌نما و جایگیری آن در صفحات مختلف
  • ابزاری که به شما می‌گوید بیشتر کاربران در کدام صفحه، وب‌سایت را ترک کردند
  • یک ابزار جمع‌آوری بازخوردها و نظرسنجی‌ها
  • ۵. Buffer

    buffer

    شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین اجزای هر استراتژی بازاریابی است. گفته می‌شود مدیریت شبکه‌های اجتماعی یک کار تمام‌وقت است و اگر شما کسب و کار خودتان را دارید، احتمالا فرصت کمی برای صرف کردن در حساب‌های توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، پینترست و هر پلتفرم دیگری که وجود دارد، خواهید داشت. Buffer یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که به شما کمک می‌کند در وقت صرفه‌جویی کنید و انتشار مطالب در هر یک از شبکه‌های اجتماعی را از پیش برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کنید. این ابزار به‌طور خودکار محتوای آماده‌شده را بر اساس زمانی که انتخاب کرده‌اید، منتشر می‌کند و به شما امکان می‌دهد که عملکرد آن‌ها را در صفحه وب‌سایت یا اپلیکیشن بافر بررسی کنید.

    ۶. Canva

    Canva

    شاید شما محتوای بسیار جذابی تولید کنید؛ اما اگر به‌خوبی دیده نشود نمی‌توانید مخاطبی جذب کنید. متأسفانه استخدام یک طراح گرافیک برای انجام تمام کارهای طراحی گران تمام می‌شود؛ اما با ابزاری مانند Canva می‌توانید در پول و زمان صرفه‌جویی کنید. Canva می‌توانید هر طراحی گرافیکی و تصویری را برای شما امکان‌پذیر کند: از تصویرسازی و بنرها تا اینفوگرافیک. با Canva به موارد زیر دسترسی دارید:

  • کتابخانه‌ای از فونت‌ها
  • مجموعه‌ای گسترده از تصویرسازی‌ها، عکس‌ها و قالب‌ها
  • یک سیستم کشیدن و رها کردن که امکان استفاده سریع و آسان از این ابزار را فراهم می‌کند.
  • ۷. Yoast

    Yaost

    Yoast ابزاری برای بهینه‌سازی هر موضوعی در وب‌سایت شما است. Yoast این امکانات را به شما می‌دهد:

  • به صفحه شما یک رتبه سئو می‌دهد
  • برای نوشتن توضیحات متا به شما کمک می‌کند.
  • به شما سیستم چراغ ترافیک (راهنما) می‌دهد تا بدانید چه چیزهایی را از قلم انداخته یا فراموش کرده‌اید
  • به شما امتیاز خوانایی می‌دهد تا بتوانید رتبه سئوی خود را بهبود بخشید
  • ۸. Hello Bar

    HelloBar

    Hello Bar یک ابزار ساده است که به شما کمک می‌کند بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید و این کار را به‌سادگی و به کمک بنرهایی که حاوی مهم‌ترین محتوا، محصول، خدمات یا پیام‌های شما برای مشتریان است انجام می‌دهد. همه کاری که لازم است شما انجام دهید این است که هدفتان را مشخص کنید. می‌توانید انتخاب‌های زیر را داشته باشید:

  • یک پیشنهاد یا فروش خاص را ترویج و ترقی دهید
  • بازدیدکنندگان وب‌سایت را تشویق کنید تا با شرکت شما تماس بگیرند
  •  لیست ایمیلی خود را گسترش دهید
  • ارتباطات شبکه‌های اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید
  • یک هدف شخصی‌سازی شده به‌خصوص برای کسب و کار خود داشته باشید
  • ۹. SumoMe

    Sumome

    همه هدف SumoMe به دست آوردن مخاطبان بیشتر برای کسب و کار شما است. با این برنامه می‌توانید:

  • مشتری‌های بیشتری در لیست ایمیلی خود داشته باشید
  • دکمه‌های اشتراک‌گذاری مؤثرتری خلق کنید
  • ترافیک وب‌سایت خود را به کمک نقشه گرمایی دنبال کنید
  • همچنین به ابزارهای اشتراک‌گذاری عکس و پلتفرم Welcome Mat که امکان ایجاد دکمه‌های هدفمند به شما می‌دهد، دسترسی خواهید داشت.

    ۱۰. Majestic

    Majestic

    Majestic بزرگ‌ترین مرجع شاخص بک‌لینک با اطلاعات عمیق درباره آن‌ است که به‌طور تجاری در دسترس قرار دارد. با وجود این‌که داشتن بک‌لینک مهم‌ترین کاربرد آن است، Majestic می‌تواند امکانات دیگری نیز برایتان فراهم کند، از جمله:

  • تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها
  • ابزارهای مقایسه دامنه و بک‌لینک‌های مختلف
  • موتور جستجو با فاکتورهای رتبه‌بندی
  • گزینه‌های بک‌لینک‌ها و لینک‌های چندگانه
  • مقاله رو دوست داشتی؟
    نظرت چیه؟
    داغ‌ترین مطالب روز
    تبلیغات

    نظرات