۱۰ ابزار رایگان بازاریابی اینترنتی
اگر بهعنوان یک کارآفرین در ابتدای راه خود هستید، این احتمال وجود دارد که با مشکل برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان احتمالی در زمان مناسب روبهرو شوید که محدود بودن بودجه و پیچیدگیهای عملی کردن ایدهی تجاری بر سختی آن میافزایند. در این مطلب با چند ابزار برای کمک به حل این مشکل آشنا میشویم.
۱. Chattypeople
در سالهای اخیر چت باتها در بازاریابی فعال ظاهر شدهاند. با وجود اینکه هنوز بسیاری بر این باورند که چتبات تنها یک ابزار ارتباط با مشتری است، بسیاری میگویند یکی از ضروریات استراتژی بازاریابی است. تکنولوژی چتبات در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و به بازاریابها اجازه میدهد بدون داشتن دانش کد نویسی، باتهای خود را به وجود آورند. Chattypeople یک ابزار تعاملی برای کسانی است که میخواهند یک پیامرسان چتبات داشته باشند. این پلتفرم به کارآفرینها امکان ساخت یک بات میدهد که نهتنها با فیسبوک بهخوبی کار میکند، بلکه میتواند تبلیغات را برحسب تقاضا به مشتریها برساند. با چتبات میتوانید:
۲. MailChimp
بازاریابی ایمیلی این روزها یک مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی کسب و کار است. با یک ابزار بازاریابی ایمیلی مانند MailChimp میتوانید مخاطبان خود را از طور مؤثرتر و با سطح کنترل بیشتری از قیف فروش گذر دهید. MailChimp به شما امکان میدهد:
۳. PromoRepublic
PromoRepublic یک ابزار ساخت محتوای شبکههای اجتماعی و انتشار است که بهصورت «رایگان برای امتحان» عرضه شده است. این سرویس برای کاربران بیش از ۱۰۰ هزار ایده و قالب تصویری عالی برای فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین فراهم میکند. همه قالبهای شبکههای اجتماعی توسط یک تیم حرفهای از طراحان و کپیرایترها ساخته و آماده میشوند و کاربران میتوانند آنها را با کمک ویرایشگرهای گرافیکی پیشساخته شخصیسازی کنند. با PromoRepublic میتوانید این امکانات را به دست آورید:
۴. Hotjar
Hotjar یک ابزار قدرتمند است که برای تحلیل عملکرد وبسایت به کار میرود. هر آنچه لازم است درباره بازدیدکنندهها و زمانی که در وبسایت سپری میکنند بدانید، در اختیار شما قرار میدهد. این ابزار در ابتدا از طریق نقشهی گرمایی کار میکند که به شما یک دید کلی درباره کلیکهایی که روی هر قسمت و هر صفحه از وبسایت میشود، به دست میدهد. برخی از ویژگیهای Hotjar شامل موارد زیر است:
۵. Buffer
شبکههای اجتماعی یکی از مهمترین و قدرتمندترین اجزای هر استراتژی بازاریابی است. گفته میشود مدیریت شبکههای اجتماعی یک کار تماموقت است و اگر شما کسب و کار خودتان را دارید، احتمالا فرصت کمی برای صرف کردن در حسابهای توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، پینترست و هر پلتفرم دیگری که وجود دارد، خواهید داشت. Buffer یک ابزار مدیریت شبکههای اجتماعی است که به شما کمک میکند در وقت صرفهجویی کنید و انتشار مطالب در هر یک از شبکههای اجتماعی را از پیش برنامهریزی و زمانبندی کنید. این ابزار بهطور خودکار محتوای آمادهشده را بر اساس زمانی که انتخاب کردهاید، منتشر میکند و به شما امکان میدهد که عملکرد آنها را در صفحه وبسایت یا اپلیکیشن بافر بررسی کنید.
۶. Canva
شاید شما محتوای بسیار جذابی تولید کنید؛ اما اگر بهخوبی دیده نشود نمیتوانید مخاطبی جذب کنید. متأسفانه استخدام یک طراح گرافیک برای انجام تمام کارهای طراحی گران تمام میشود؛ اما با ابزاری مانند Canva میتوانید در پول و زمان صرفهجویی کنید. Canva میتوانید هر طراحی گرافیکی و تصویری را برای شما امکانپذیر کند: از تصویرسازی و بنرها تا اینفوگرافیک. با Canva به موارد زیر دسترسی دارید:
۷. Yoast
Yoast ابزاری برای بهینهسازی هر موضوعی در وبسایت شما است. Yoast این امکانات را به شما میدهد:
۸. Hello Bar
Hello Bar یک ابزار ساده است که به شما کمک میکند بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید و این کار را بهسادگی و به کمک بنرهایی که حاوی مهمترین محتوا، محصول، خدمات یا پیامهای شما برای مشتریان است انجام میدهد. همه کاری که لازم است شما انجام دهید این است که هدفتان را مشخص کنید. میتوانید انتخابهای زیر را داشته باشید:
۹. SumoMe
همه هدف SumoMe به دست آوردن مخاطبان بیشتر برای کسب و کار شما است. با این برنامه میتوانید:
همچنین به ابزارهای اشتراکگذاری عکس و پلتفرم Welcome Mat که امکان ایجاد دکمههای هدفمند به شما میدهد، دسترسی خواهید داشت.
۱۰. Majestic
Majestic بزرگترین مرجع شاخص بکلینک با اطلاعات عمیق درباره آن است که بهطور تجاری در دسترس قرار دارد. با وجود اینکه داشتن بکلینک مهمترین کاربرد آن است، Majestic میتواند امکانات دیگری نیز برایتان فراهم کند، از جمله:
نظرات